Strona Główna
Jachty Morskie Sprzedam Używane
jachty Mazury Mak
Jachty żaglowe Producent
Jachty Import
jachty Kusznierewicz
jachty morskie
jachty Praca
jachty z drewna
Jak badać prestiż społeczny ?
Jak masować stopy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zolka.keep.pl

  • Widzisz wypowiedzi wyszukane dla zapytania: Jachty Produkcja





    Temat: "Poduszka" na maszt

    Witam. Nie było by łatwiej po prostu przypomnieć konstruktorom i wykonawcą jachtów mieczowych o definicji która mówi o tym że są to jachty wywracalne niezatapialne a nie kombinować z balonikami w kadłubie . A co do jachtów morskich ( kilowych ) to nawet gdyby im zapewnić pływalność to co dalej , jakoś sobie nie wyobrażam pozostanie w ekstremalnych warunkach przy takim jachcie miotanym przez fale ,więc w tym przypadku ja zamiast kombinować z poduszkami wolał bym wydać tą kasę na dobrą tratwę i zadbał bym o załogę , bo jak już ktoś wcześniej napisał jacht można sobie kupić a życie ....

    No cóż ja bym wolał zostać na jachcie nawet na wpół pływającym niż pakować sie do tratwy.Nie wyobrażam sobie przebywania w tratwie w jakichkolwiek warunkach.Nie tylko ekstremalnych.
    a co do baloników wewnątrz jachtu to już stary pomysł http://www.turtlepac.com/yachtdetails.htm
    pozdrawiam.
    acha! firma Etap produkuje jachty balastowe niezatapialne. http://www.etapyachting.com/index.php?pageID=8
    pozdrawiam





    Temat: Wyprawa do Szwecji po jacht
    +RobertP jasne że są ludzie, którzy tak robią, jednakże poważniejsze firmy typu Delphia Yachts nie ukrywają pochodzenia swoich produktów. Czytałem też parę testów polskich jachtów w szwedzkich pismach żeglarskich, których wyniki były bardzo pozytywne, do tego stopnia (nie pamiętam w tej chwili co to była za łódka), że w końcowej ocenie napisano, iż jeżeli ceni się jakość wyrobu, należy wybrać łódź produkcji polskiej, w przypadku kiedy decydującą rolę odgrywa cena polecano jacht szwedzki (był tańszy).
    Pewnie, że w dalszym ciągu pokutuje opinia o kiepskiej jakości polskich wyrobów ale to się powoli zmienia i im więcej sprzedawców będzie podawało kraj produkcji "Polska" tym prędzej dojdziemy do normalności.

    Trudno jest mi porównywać jachty polskie ze szwedzkimi. Przyznam się że na nowych polskich produktach sam nie pływałem. W Szwecji produkcja jachtów dosyć podupadła, w porównaniu z latami 70-tymi nie produkują prawie nic. Wychodzą jakieś tam nowe modele Maxi czy Campusa ale nie są to duże ilości. Z moich prywatnych, może mylnych obserwacji, wynika że rynek zdominowany jest przez produkty niemieckie, francuzkie i polskie.
    Jeżeli chodzi o starsze łodzie szwedzkie z lat 70-tych czy 80-tych są one naprawdę bardzo solidnie wykonane i można na nich polegać nawet dziś, wybierając się np. na rejs dookoła świata.
    Powiedziałbym że stawianie na jakość wykonania i bezpieczeństwo odbyło się kosztem osiągów. Jest to trochę "nie gniotsia nie łamiotsia".





    Temat: Biały szkwał na WJM.

    W TVN podano ostrzeżenie przed białym szkwałem w dniu dzisiejszym na WJM.
    Postępujące zmiany klimatyczne powodują, że żeglarstwo turystyczne, wypoczynkowe na WJM staje się coraz bardziej niebezpieczne.
    Dodatkowo bezpieczeństwo pogarsza brak obowiązkowych uprawnień żeglarskich i brak obowiązkowych przeglądów technicznych jachtów i ich rejestracji.


    Zapewniam, że nie ma żadnych anomali pogodowych!!!
    Są natomiast anomalie dotyczące produkcji jachtów.
    Jachty "garażowe" inaczej zwane "stodołowymi" wywracają się i toną na byle jakim wietrze , a co dopiero przy wichurze. Pływajcie na jachtach stoczniowych!!! Sprawdzajcie certyfikaty jachtów i bierzcie ksero tych certyfikatów mzanim zaoktęyujecie sięPozdrawiam



    Temat: Antyreklama Vivy

    Zwracają sie do posiadaczy jachtu żeby m.in. zwrócili na to uwagę.
    Nie znam tej stoczni ani jachtu, ale nie sądzicie, że firma sama powinna się zwrocić do swoich dealerów i nabywców jachtu z prośbą o sprawdzenie "wypełnienia"?
    Podobnie jak robią firmy samochodowe, telewizorowe i inne.
    Nie widzę powodu by oceniać tego newsa w związku z reklamą polskich produktów, skłaniam się do konstatacji faktu, że polski przemysł jachtowy i "renomowane" stocznie to często dalej garażowa technologia i standardy jakościowe poniżej wszelkich norm - chroniących de facto konsumenta. Jak podkreślam nie piję do tej stoczni i jej produktu, mam nadzieję, że oni zadbali o swoich klientów. Jako konsument jachtów ubolewam nad tym, że w dużej części produkcja jachtów to "dzika" działalność, na niewielkim poziomie organizacyjnym i z niską kulturą techniczną, co objawia się boleśnie bardzo w sytuacji takiej jaka dotknęła użytkowników sasanki. Takie apele, jak ten wystosowany przez RYA niechybnie "pomogą" wdrożyć odpowiednie standardy, na zasadzie co cię nie zabije, to cię wzmocni...
    pozdrawiam



    Temat: Różnica w Sasankach 660 z "Janmoru" i od "Suł
    Janmor nie produkuje gotowych jachtów, wytwarza laminaty, skorupy. Na bazie skorup Janmora w wielu firmach powstają gotowe jachty w tym i Sasanki. Jakość gotowych jachtów jest skrajnie różna i nie da się porównywać.
    Laminaty produkowane przez firmę Janmor od wielu lat utrzymują niezmiennie najwyższą jakość.
    Pan Sułkowski produkuje jachty od skorup do gotowego wyrobu. Jakość tych wyrobów jest rozmaita. Często ulega sugestiom klientów aby obniżyć cenę wyrobu i po namowach to robi, niestety kosztem jakości.
    Gdybym miał zlecić budowę nowej łódki lub nosił się z zamiarem budowy we własnym zakresie kupiłbym skorupy do dalszej budowy w Janmorze.



    Temat: Czarter jachtu za granicą

    Z tego co pamiętam, to w Adriatic Charter można jeszcze trafić na ponad 10-letni jacht, rzadko, ale jest kilka takich - głównie SASy 39.

    Jednak starsze jachty sa w nizszych cenach a na stronie internetowej podany jest rok produkcji jachtu. Jezeli dla kogos cena ma decydujace znaczenie, wezmie starszy. Sas-y 39 sa tanie i "pakowne", bo wchodzi tam 10 osob (4 w messie). Fakt, ze komfortu nie ma ale np. dla studentow nie ma to raczej wielkiego znaczenia.



    Temat: Pytanie do żeglarzy znających polski rynek...
    Witam,
    Chciałbym zorientować się, czy na naszym rynku branży żeglarskiej byłoby zainteresowanie jachtami produkcji chińskiej? Jestem importerem stabilizatorów napięcia zmiennego, i wiem, że urządzenia aktualnie tam produkowane są całkiem dobrej jakości, przy niskiej cenie wynikającej z przelicznika walut. Jachty o których piszę mają amerykańskie silniki benzynowe i dużo markowych części. Bardzo proszę o informacje, również prywatnie: rb@telkab.pl
    Pozdrawiam
    Romuald



    Temat: Laminaty stoczni z Głowna

    Może jestem ostatnią osobą która powinna to komentować, lecz niestety ostatnio jakość laminatów spadła. Nastawili się na masówkę niestety.
    Nie tyle masówkę co na produkcję jachtów czarterowych, które starzeją się moralnie w zastraszającym tempie. Nie tak dawno zniknęły z WJM czarterowe Oriony - obecnie nie uświadczy się już prawie czarterowych Sasanek 620, które zostały wyparte przez Sasanki 660 "Supernova". Po co mieliby w tej sytuacji budować jachty wytrzymujące przeszło 30lat, jak Orion którym pływam, i to od niedawna - gdyby od początku był w moich rękach (a ja byłbym starszy o jakieś 10-15 lat ) zapewne trzymałby się jeszcze lepiej, skoro po 4 latach i tak kilienci stracą zainteresowanie nimi, poszukując jeszcze większych "koromyseł"
    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski



    Temat: Wyprawa do Szwecji po jacht

    W Szwecji produkcja jachtów dosyć podupadła, w porównaniu z latami 70-tymi nie produkują prawie nic. Wychodzą jakieś tam nowe modele Maxi czy Campusa ale nie są to duże ilości. Z moich prywatnych, może mylnych obserwacji, wynika że rynek zdominowany jest przez produkty niemieckie, francuzkie i polskie.

    eee... no Halbergów i NAjadów troche robia. To chyba szwedzkie łódki:)



    Temat: Ściśle tajne przez jawne
    Hej, postanowiłem dołączyć aktywnie do tego forum i chciałem się przedstawić

    Pawel Rzymski
    rocznik 1976
    zamieszkały kiedyś Gdynia obecnie od kilku lat Francja
    pracuje w sporej grupie zajmującej się produkcja jachtów i lodzi motorowych
    Modelarstwem w miarę poważnie zajmuje się od około 3.5 roku, zacząłem na forum które już jakiś czas temu podupadło. Znam kilku obecnych tutaj forumowiczów a innych poznam w miarę upływu czasu.

    Pozdrawiam



    Temat: Frekwencja na mazurach

    [...]Jednak przy tym poziomie dyskusji "wymiękam' bo ona do zmiany obecnego stanu "garażowego przmysły jachtowego " nie prowadzi
    Pozdrawiam.


    może to niegrzecznie komentować takie teksty, ale też trudno je zostawiać bez odpowiedzi. Widzisz, mogę mówić tylko za siebie, ale ja tu zaglądam dlatego że:
    -lubię (może bardziej niż lubię ) Mazury i czuję się z nimi jakoś związany
    -lubię ludzi którzy lubią Mazury i żeglowanie po nich, a takich jest tu sporo
    -od czasu do czasu mogę się czegoś ciekawego dowiedzieć, a czasem, jak mnie korci, opowiedzieć coś o swoich przygodach i przeżyciach
    -w razie czego jest szansa że mogę komuś pomóc (co zawsze jest przyjemne).

    Tobie, jak widać, zależy wyłącznie na zniszczeniu Kartaginy -ops... "garażowej" produkcji jachtów. Skąd Ci się to wzięło, i czemu wciska się w każdy poruszany tu temat -to odrębny problem, skądinąd Twój osobisty i nic nikomu do tego. Ale może zastanowisz się jak to wygląda z zewnątrz, i czy jest w jakikolwiek sposób skuteczne?



    Temat: Komentarz prezesa

    [...]
    To forum tonie, a szkoda.


    Szanowny Prezesie, spieszę zawiadomić, że nic nie stoi na przeszkodzie, abyś założył sobie własne forum, wolne od cenzury, zdrowego rozsądku i trującej propagandy podstępnych wielbicieli garażowej produkcji jachtów.
    Nie podobają mi się niektóre wypowiedzi Zbigniewa Jatkowskiego, ale to my jesteśmy tu gośćmi, a on gospodarzem, i on decyduje o panujących tu zasadach. Moim zdaniem zresztą w roli administratora i moderatora sprawdza się całkiem nieźle, ale to oczywiście tylko moje zdanie, którego nie musisz podzielać. Jednak żądanie prowadzenia forum według Twoich zasad i pomysłów jest, delikatnie mówiąc, dość absurdalne i nie najlepiej świadczy o Twoich intencjach. Myślę, że powinieneś je co najmniej przemyśleć... albo uciec z tonącego okrętu... o, przepraszam, iść sobie gdzieś gdzie "cenzura" jest mniej dla Ciebie dolegliwa. Obawiam się jednak że wybierzesz trzecią drogę -nudne i przykre trollowanie. Ale wybór masz wolny.



    Temat: szukam mądrego programu..


    Jak rowniez nie kupuj grafiki 3d (np od kolegi Poli) - w razie mozliwosci
    postaraj sie wykrasc zrodla ceny 3d - w koncu sa przeciez ciezkie czasy i
    trzeba jakos oszczedzac, a jak nie pracujac wiecej lub kupujac to na co
    nas stac - to chociaz  okradajac innych, w koncu Polacy powinni byc dumni
    ze chociaz z tego sa znani na swiecie, a co.


    Postaraj się poczytać posty...mówiłem że nie popieram piractwa. A ty już

    potrzebuje to dla własnych potrzeb jednorazowo, więc nie bądź taki
    gieroj. Poza tym mam oryginalnego 3ds max viz 4.0 i AutoCAD-a 2004 LT
    więc to o czymś świadczy że nie używam piratów. No ale poszczekaj sobie
    jak Ci lepiej... to śmiało.

    Poza tym Polacy stanowią niewielki procent użytkowników P2P. Francja,
    Niemcy i o dziwo USA.

    doczytałeś postów) tylko 3000 $ dla zaprojektowania swojej łudeczki. A
    czy ją potem zrobi ...pewnie nie...firmy też nie będzie miał zajmującej
    się produkcją jachtów, więc schowaj szabelke bo Ci się złamie i nie
    bedziesz miał czym walczyć z naprawdę prawdziwymi piratami i
    złodziejami. A ject z czym waczyć.





    Temat: Nawietrzność jachtu - wada czy zaleta?
    Siga bardzo mądrze to wyjasniłeś, mam tylko jedną uwagę:
    nurzanie dziobu w wodę w przechyle zależy przede wszystkim od zmieniającego się środka wyporu, a nie złego zabalastowania! Oczywiście, bardzo ciężko jest narysować nowoczesny jacht, który nie będzie przemieszczał środka wyporu ku rufie w przechyle... bo coś takiego to wygląda jak szpicgat.
    Niemniej tak ukształtowany kadłub jak Cobry 33 z całą pewnością będzie nurzał dziób w przechyle, bo wypukły kant na rufie będzie miał znacznie więcej wyporu, niż wklęsłe kształty dziobu. To zjawisko powoduje, że zabalastowanie jachtu w pionie i zabalastowanie jachtu w przechyle powinno być zupełnie inne! Oczywiście zabalastowanie się nie zmienia, więc zmienia się geometria jachtu względem wody. To powszechne zjawisko, występujące w jachtach mających rufę szerszą od dziobu (czyli prawie wszystkich) tu jedynie mocniej zauważalne. Ale wszyscy projektanci na świecie mają z tym problem.
    Skutki takiego zjawiska opisałeś oczywiscie bardzo trafnie!
    Warto jeszcze dodać, że nadmiernie zanurzony dziób wprowadza dodatkową małą powierzchnię bocznego oporu na dziobie, zaburzając równowagę jachtu. Na domiar złego wynurzona rufa zmniejsza powierzchnię czynną (zanurzoną) płetwy sterowej. To wszystko się nakłada.

    Co do silnika, to myślę, że niepotrzebnie się rozwodzicie. ten jacht zapewne będzie miał silnik stacjonarny w seryjnej produkcji. Teraz to może być opcja dla prototypu. Cobra 33 zrobi karierę...



    Temat: Twister 950
    Panie jachtowiec... co według Ciebie oznacza słowo stocznia?
    co do jachtów i certyfikatu...
    cobra w wersji morskiej ma kategorie A a w wersji śródlądowej B
    a pomiędzy "B" a "C" lub "D" jest różnica
    które jachty mają komory? np moja solina ma,
    z tego co widziałem to raczej założone przez stocznie Rufi - która również produkuje Cobry
    Pamiętaj że Cobra pływa dopiero od roku i to są raczej egzemplarze testowe
    a Phila ile jest produkowana? i nadal zdarzają się niedoskonałości
    jedno jest wiadome
    oba jachty są wspaniałymi konstrukcjami Pana Andrzeja Skrzata który dla mnie jest wielkim autorytetem
    i te jachty są wspaniałe niezależnie kto je produkuje...
    to nie jest dyskusja która ma pogrążyć dane jachty czy stocznie tylko pokazać plusy i minusy danych jachtów

    wracając do tematu (bo zrobił nam się mały ot- i administratorzy powinni to wyciąć)

    Co polecacie w granicy 100-110tys
    ważne żeby miał:
    zamykaną kabinę dziobową i rufową,
    dużą łazienkę z prysznicem, (ciepła woda + fajnie by było gdyby było ogrzewanie)
    koło sterowe,
    zamkniętą lub pół zamkniętą rufę- najlepiej z platformą kąpielową,
    silnik w studni lub stacjonarny - zaburtowy odpada
    długość od 9m wzwyż
    miejsce na stolik nawigacyjny lub już założony
    i mogło pływać po morzu...
    to są moje kryteria których chce się trzymać

    i takiego jachtu szukam
    twister po małych przeróbkach pasuje mi do tego spisu…
    piszcie swoje propozycje :) z chęcią posłucham innych opinii
    pozdr.



    Temat: Jacht szwedzkiej produkcji Magnifik Midget
    witam wilki morskie. jestem na forum po raz pierwszy, i od razu mam wielką prośbę o pomoc. chodzi o jacht szwedzkiej produkcji Magnifik Midgethttp://www.allegro....?item=316688592
    jednostka ta jest do kupienia ale moje informacje i znajomosc tematu sa zbyt małe aby okreskic czy to dobry pomysł na kupno tego akurat jachtu prosze o porade jak wy widzicie ten jacht według sprzedającego jest to jacht w stanie dobrym do wodowania, i czy sa pod takie ciezkie jachty przyczepki i jesli tak to gdzie je szukac ?

    [ Dodano: Nie 24 Lut, 2008 12:41 ]



    Temat: Czarter jachtów na Adriatyku. Chorwacja,Słowenia,Czarnogóra.
    Czarter jachtu Delphia 37 (2007) w Chorwacji (Sibenik)

    - dwa tygodnie w kwietniu : 7700 zł /2 tyg (transit log w cenie)
    - tydzień w kwietniu : 4700 zł / tydz (transit log w cenie)

    Jacht 3 kabinowy. Miejsc : 6+2
    Rok produkcji: 2007

    Na naszej stronie www.lagunatour.pl przedstawiamy szeroką ofertę czarteru jachtów w Chorwacji, Słowenii i Czarnogórze.
    Jednostki różnej wielkości, nowoczesne i świetnie wyposażone.
    Atrakcyjne ceny.
    Poza jachtami ze stoczni Delphia w Olecku, propozycje czarteru jachtów wszystkich dostepnych na Adriatyku poducentów.
    Pomagamy zaplanować rejs, oferujemy pomoc polskojęzycznych skipperów, organizujemy szkolenia na miedzynarodowy certyfikat żeglarski ISSA.

    Krzysztof Zaręba tel. 501 263 371
    www.lagunatour.pl



    Temat: Dane o degradacji środowiska przez jachty i żeglarzy
    Dopiero teraz zorientowałem się kto rozpoczął temat. Nie jestem na bieżąco
    www.roza.pl, największym zagrożeniem dla środowiska są takie firmy jak twoja. Mam na myśli tylko część twojej działalności czyli czarter jachtów. Duża część ludzi traktuje jachty na Mazurach jak pływające przyczepy kampingowe. Są nawet lepsze niż przyczepy bo możesz zanocować niemal w każdym miejscu. Gdyby w Polsce była większa dostępność kampingów o dobrym standardzie to zaręczam Ci, że większość tych ludzi przesiadłaby się na przyczepy. Sprawiają mniejszy kłopot i nie wymagają takich specyficznych umiejętności.
    Firmy czarterowe powinny być obłożone zaporowymi licencjami. Model działalności takich firm powinien się przesuwać w kierunku świadczenia usług dla armatorów prywatnych (mariny, serwis, pośrednictwo sprzedaży). Na jachtach prywatnych pływa o wiele mniej ludzi. Na antili 26 może spać 8 osób. Jakiekolwiek "pro-eco" urządzenia byś na tym jachcie nie zamontował to jest to pływająca bomba ekologiczna. 16 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej produkuje tyle samo odpadów co dwie rodziny. W Anglii mówią pół żartem pół serio, że każdy jacht, bez względu na wielkość jest dla dwóch osób. Reszta koi to towarzyska konieczność.
    Powtórzę jeszcze raz. Na Mazurach jest za dużo ludzi. O wiele za dużo.



    Temat: meble na jachcie

    Zabudowa jachtów jest tak indywidualna, że chyba nikt nie robi gotowych listewek.
    Wymagania klientów a także ich (jak i wykonawców) poczucie estetyki są tak różne, że trudno mówić o jakiejś typowej produkcji.


    I tu kolega ma racje...zajmuje sie zabudowaniami wnetrz jachtow od 12 lat, i nigdy nie spotkalem 2 takich samych jachtow poza tymi produkowanymi seryjnie np. jeanneau, dehler bavaria etc. takze jak sam budujesz jacht to w kazdym przypadku bedzie to custom build i na zadne seryjne czy gotowe elemeny nie ma co liczyc... Obejrzalem zdjecie z linka i co widze? surowa polakierowana sklejke, listwy z mahoniu sapelli, (badz sipo, ze zdjeciaq trudno odroznioc) narozniki kayah.. szok ale jak sie swieci to ludzie kupujua... ech



    Temat: Pytanie do żeglarzy znających polski rynek...
    Witaj,

    Sądzę, że tak, chociaż jeśli byłyby to jachty produkowane w takiej samej techologii z zachowaniem takich samych szczegółów dotyczących np. wykończenia kadłuba żelkotem, czy zamontowania osprzętu. Jachtu np. nie da się porównać do zabawki, komputera czy nawet samochodu z fabryki w Azji. Jacht to dla prywatnego armatora inwestycja praktycznie na całe życie i musi być jak najsolidniej wykonany

    A propos jakie to mają być jachty? Otwartopokładówki, morskie, oceaniczne czy może śródlądówki kabinówki?

    Oglądałem pewien reportaż o produkcji obudów komputerowych w jednej z fabryk w Azji (co to był za kraj to nie wiem ). Pomijam szczegóły że np. pracownicy mieli całe osiedle dla siebie, sklepy, kina, bary, fabryka była urządzona w sposób europejski - projektowanie obudów, specjalna maszyna do wtryskiwania prototypów, rygorystyczne przestrzeganie norm jakości itp. itd. Wielkie to na mnie wrażenie zrobiło, chociaż przeglądajac potem w necie ceny obudowy tam produkowanej były bardzo porównywalne z konkurencją (która zapewne też swoje obudowy tam produkuje). Tym niemniej nie stać mnie na obudowę za 500 czy 600 złotych...

    Pozdrawiam



    Temat: Zaproszenie
    Raczej pod Włoskim. W sytuacj gdy firma niema do końca ustalonego podziału rynku między przedstawicieli, każdy który chce sprzedawć jachty na danym rynku, wystawia je pod własnym szyldem. Unika wtedy sytuacji gdy to on promuje jacht na danym terenie, ponosi związane z tym koszty, podczas gdy inny sprzedaje te same jachty po niższej cenie. Po niższej między innymi dlatego że nie ponosłl kosztów ich promocji. Jak firma jest na tyle duża, jak np. Delfia, i ma odpowiednie moce produkcyjne, wtedy wygląda to zupełnie inaczej. W pierwszym rzędzie niema tzw. wolnej sprzedaży laminatów. Firma ma całkowity wpływ na ich jakość bo tylko ona je produkuje. To jest pierwszy krok do budowania marki ogólno europejskiej i promocji jednolitego szyldu firmy. Firmy które się rozwijają, patrząc na ralia polskiego rynku, stoją w pewnym momencie przed decyzją wstrzymania wolnej sprzedaży laminatów. Ale może nastąpić to dopiero wtedy gdy ich potencjał będzie dostatecznie wysoki. Produkcja samych laminatów jest najbardziej dochodowa i wymaga stosunkowo małych nakładów. Stworzenie prawdziwej stoczni to już inna bajka i inne ryzyko.

    Pozdrawiam Jacek



    Temat: Sprzedam Jacht turystyczno-regatowy SPORTINA 620
    Witam!
    Sprzedam jacht turystyczno-regatowy SPORTINA 620.
    Rok produkcji 1990.
    Stan dobry, żagle regatowe produkcji NARWAL.
    Jacht przygotowany do regat z zachowaniem wygód: instalacja gazowa, kuchenka, instalacja wodna, punkty świetlne itp.
    Ostatni start: Mistrzostwa Polski PPJK- 2-gie miejsce w klasie T1
    Cena 20 000PLN.



    Temat: Sprzedam jacht turystyczno-regatowy CALIBRA 620
    Sprzedam jacht CALIBRA 620, rok produkcji 2008, pływał około 3
    tygodnie, stan bardzo dobry, konstruktor Wojciech Spisak.

    Jacht niezwykle szybki i zwrotny, strymowany, gotowy do regat w
    klasie
    T2.

    Link do aukcji allegro:
    http://www.allegro.pl/ite...0_b_szybki.html

    Do obejrzenia 60km od Warszawy.

    Kontakt 606-11-11-81

    Pozdrawiam

    Michał Domański



    Temat: Frekwencja na mazurach
    tak Koledzy!!! ludzi jest mniej , zdecydowanie mniej. "Garazowcy", "stodołowcy" i inni amatorzy narobili lipnych jachtów ,które poprzewracały się w ubiegłorocznej wichurze i dały środkom masowego przkazu sensacyjny temat do ciągłego przerabiania.
    Teraz czaarterowicze nie są już naiwni i przed podpisaniem umowy żądają certyfikatu i ksero dowodu zakupu jachtu. Jesli to 'garazówa' to "odwracają się plecami". Firmy "krzak" zostają przez tę sytuacje zdiesiątkowane a i kryzys obecny dobije ich.
    W nadchodzacym sezonie nalezy spodziewac się w czarterach jachtów stoczniowych, bezpiecznych, dobrze wyposażonych i niedrogich. Pozostaną na rynku duże firmy legalnie działajace, które płaca podatki i żyją z czarterów. Powoli zbliżamy się do normalności.

    [ Dodano: 2008-12-13, 16:06 ]
    Warto tu dodac, ze w ogłoszeniach sprzedazy na kilkudziesieciu serwisach polskich widać wyraźnie jak "wszyscy" próbują pozbyć się Twisterów, Antil, Trimów,Tang, Tesów i wiele wiele innych garażówek.Nawet w sprzedaży pojawiły się używane Cobry 33 , których produkcja dopiero co sie zaczęła. Tymczasem prosze znależć choć jedno ogłoszenie używanej Phili 880 czy 780 !!!
    jachty stoczniowe wypierają garażówki i to rokuje nadzieje że powróci normalność. powrócą turyści, powoli zatrze się obraz "polskiego przemysłu garażowego". Żeglarze przestaną się bać wiatrów ,a firmy "krzak' przejdą do historii.



    Temat: Jeszcze jedno koromysło? :]
    Na temat jachtu o którym tu mowa nie będę się wypowiadał, chociaż jest mi znany z netu przynajmniej od 2-3 lat. Produkt mocno niszowy i specyficzny. Był wystawiany na targach w europie zachodniej (niewiem z jakim skutkiem).
    Przejrzyjcie dokładniej stronę producenta, to w tej firmie był wdrażany do produkcji wystawiany kiedyś (ok 10 lat temu) na Wiatr i Woda Quadcat 28. Jacht równie niszowy i równie kontrowersyjny. Zaprojektowany przez polaka Jerzego Kostańskiego mieszkającego w Kanadzie. Gdzieś w moim archiwum mam płytkę z filmikiem z pływań testowych którą dostałem od projektanta podczas targów. Znalazłem ten filmik na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=pb2SjD92g5U
    Quadcat 28 to taka hybryda motorówki dwukadłubowej, katamarana z dodatkowymi dwoma wysuwanymi kadłubami stabilizacyjnymi czyniącymi z niego "Quatromaran".
    Jacht równie niszowy i kontrowersyjny co jacht będący tematem wątku.

    Moje uznanie wzbudza jakość wykonywanych w firmir AR-yacht modeli i form. Kilka zdjęć to ukazujących znjduje się na http://www.ar-yacht.com.pl/aryacht/firma.php

    Pozdrawiam Jacek



    Temat: "Poduszka" na maszt
    Nasz kolega Adameusz stracił swój jacht mimo ze był balastowy i robiony stoczniowo.Szczęściem zdarzyło się to niedaleko brzegu,a co by było gdyby to było dalej od brzegu? Wolę w takim przypadku mieć w rezerwie ten "balon" który utrzyma jacht.Wiemy wszyscy że jachty balastowe nie mają komór wypornościowych tak jak mieczówki,pozostaje więc kamizelka i tratwa oraz utrata jachtu.Wszyscy uparli się,że poduszka udusi,wypali bezwiednie itp. a może być odpalana ręcznie jak pisałem i po tym problemie,ale każdy może mieć swoje racje.
    Odnośnie tego czemu ktoś wcześniej nie wymyślił - wiele rozwiązań wymyślono dużo wcześniej a dopiero teraz weszły do produkcji np: rolfok czy kładziony maszt.



    Temat: Statystyki na temat żeglarstwa w Polsce i na świecie

    Hej,
    czy macie informacje, lub wiecie skąd znaleźć dane statystyczne na temat żeglarstwa w Polsce?
    Interesują mnie szczególnie:
    -ilość jachtów wyczarterowanych rocznie w ostatnich latach (5-15) lat
    -ilość jachtów wyprodukowanych rocznie w ostatnich latach
    -ilość osób, kończących kursy w ostatnich latach

    Pozdrawiam,
    Sławosz


    Obawiam się, że nikt nie zna dokładnych ilości i liczb o które pytasz.
    1>Część jachtów jest w czarterach "prywatnych" i to spora częsć. Raczej nikt nie prowadzi statystyki z całej Polski.
    2> Część łódek jest produkowana metodą garażową przez samych właścicieli lub przez firemki, część stoczni produkuje tylko kadłuby a wyposazane sa albo samodzielnie, albo przez inne firmy itd itp. Raczej nikt nie prowadzi takich statystyk.
    3> PZŻ może odpowiedzieć nt. ilości wydanych patentów, ewentualnie zdanych egzaminów(chociaz z tym juz gorzej) ilośc ukończonych kursów to enigmatyczne pytanie. Masz na mysli kursy na patenty PZŻ? SRC? ITR? patenty RYA?patenty woditjela? obsługi radaru? manewrówki nie kończące się egzaminami....?



    Temat: Jakie jachty kupować
    jako osoba handlująca łodziami jestem bardzo zaineresowany barkami. "garazowcy" doprowadzili do sytuacji w której nie wiadomo które jachty są dobre i bezpieczne, a które żle wykonane i niebezpieczne. Produkcja i sprzedaz jachtów została zupełnie wyhamowana i barki są teraz na topie.
    Oby teraz "garazowcy" nie zabrali sie do budowy barek!!!



    Temat: identyfikacja jachtu2
    Witam
    tez mam problem z identyfikacja swojego jachtu, gdyby ktos moglby mi pomoc bylbym wdzieczny
    jacht przyjechal z niemiec, ale podejrzewam ze jest on produkcji amerykańskiej gdyz cale stale olinowanie jest nietypowe ma 4,2mm grubości
    jest to jacht kilowy ma nie cale 7m dlugosci jakies 2,5 szerokosci po pokladzie na rufie ma wybity numer ale nie moge go do niczego dopasowac
    prosze o pomoc



    Temat: Dlaczego w Polsce mimo c iągłego wzrostu produkcji, nie
    Wydajność rośnie, w przeliczeniu na pracownika rośnie produkcja. Moce
    produkcyjne nie są jeszcze w pełni wykorzystane. Ponadto są jeszcze
    następujące argumenty powodujące że nie ma inwestycji:
    - rośnie przede wszystkim produkcja eksportowa, a nie wiadomo jak długo potrwa
    ta koniunktura (bo może wejśc konkurencja z innych krajów). Inwestowanie jest
    więc niepewne, lepiej zwiększać wydajność
    - nie rośnie zatrudnienie na potrzeby rynku wewnętrznego- ludzie są biedni, na
    eksporcie zarabiają firmy zachodnie oraz właściciele, który za te pieniędze
    kupią sobie dobra luksusowe wytwarzane na zachodzie (mercedesy, willa w
    Hiszpanii, jachty, itp) oraz wzrosną tylko ich oszczędności (oficjalnie
    przyznaje się że firmy kipią od nadmiaru gotówki- to też efekt prezentu w
    postaci obniżki CIT).

    Jednym z posunięć które mogłyby spowodować wykorzystanie tego wzrostu dla
    rozwoju rynku wewnętrznego a co za tym idzie wzrostu zatrudnienia byłoby
    zwiększenie płacy minimalne, obniżenie podatków mało i średnio zarabiającym
    (za to podwyższenie CIT i likwidacja liniowego dla PIT).





    Temat: Turcja vs USA (atak na IRAK)
    Hej

    ja sie znow wymądrze technologicznie:




    ciach


    Wydaje mi sie ze jak ma sie juz prosta bombe, to zwiekszenie jej sily
    wybuchowej
    nie jest takim duzym problemem.


    Zalezy co rozumiesz przez prostą bombe

    Przeciez to jest technologia ktora ma ponad


    piedziesiat lat!


    :))) stara ale jara...

     Przez te piec dekad wlasciwie cala ekspertyza potrzebna


    do produkcji tych bomb wyplynela w taki czy inny sposob.


    No i co z tego... dane o rakietach kosmicznych sa na przyklad jeszze
    bardziej dostępne a i tak malo kto jest je w stanie zbudowac

     Do tego ta bomba


    nie musi byz zminiaturyzowana, na jachcie jest troche miejsca.


    To znów zalezy jak duzy jacht masz do dyspozycji :)

    przecietnie taka toporna bomba rozszczepialna wazy kilka ton i ma objetosc
    kilka m3

    Hint: wyczynowe jachty mają czasem balast z uranu (ale wlasnie chyba jest go
    na nich bardzo malo - bo ma duza gestość)





    Temat: Jakiej przdukcji warto kupić jacht? ( wydzielono z tematu &q
    Nie mam konkretów, nie mam doświadczeń, nie mam nawet opinii. Mam jedynie jakieśtam, też pewnie nikłe pojęcie o tradycjach żeglarskich i stylach żeglowania różnych narodów. Ogólnikowe podejście jest odpowiedzią na ogólnikową propozycję traktowania polskich jachtów "in plus". Traktujcie ten temat jako PYTANIE. Co jest lepszego w polskich jachtach? Mówie głównie o rynku wtórnym bo w Polsce chyba ten bardziej interesuje jeśli chodzi o zakup. A co do nowości to można wygrać chociażby wykończeniem wnętrza, albo trochę mniejszą ceną. Poza tym to że my mamy zapchane terminy oznacza ze Szwedzi czy Niemcy czy Francuzi czy Amerykanie nie mogą sprzedać swoch produkcji?

    Tak więc reasumując: czy jest coś, bo takie można odnieść wrażenie, co powoduje że konstrukcje polskie są lepsze w sensie ogólnym? Czy jest to coś innego niz patriotyzm? Jeśli nie ma natomiast to jak umiejscowilibyście najlepsze wg Was polskie łódki w porównaniu z łódkami ze świata albo Europy? Zarówno dla nowych jak i używanych.

    I podkreślam bo już raz zostałem źle zrozumiany. Sam fakt że o to pytam nie oznacza że uważam że to nie prawda, to nie są żadne zarzuty. Proszę jedynie o jakies konkretne argumenty.

    edit:
    Aha, zapomniałem o najważniejszym. Caly czas chodzi mi głównie o konstrukcje zbudowane z myślą o żeglarstwie morskim.



    Temat: jachty z Gdańska


    Nie, odznaczyliśmy kogo innego. A konkretnie C-Map, firma z Gdańska,
    pretekstem były mapy elektroniczne Mazur tam prezentowane, a główną
    przyczyną to, że większość światowej produkcji map elektronicznych do
    nawigacji powstaje w Gdańsku (o czym też mało kto wie).


    O jachtach wiedziałam, o mapach nie miałam bladego
    pojęcia.
    Namawiałam kiedyś takiego jednego co się
    okrętownictwem zajmuje, by tematyke swojej prasy
    rozszerzył o jachty. Ale mnie olał, bo to nieznany
    mu grunt.
    Myslę, że źle zrobił. W sumie niezła forsa jest  z
    tego do wyciągnięcia.

    Eulalka





    Temat: Silna nostalgia...

    wyklikał, ile tego balastu ma być /jak w książce pisze/
    Nie w książce tylko w dokumentacji
    Ile by nie miał to nie zmienia faktu, że jest jakiś urok w tym jachcie.
    Szkoda, że w Polsce występuje śladowo.
    Na świecie cieszy się ogromną popularnością, budowane są nowe, rozgrywane lliczne regaty. Co ciekawe, spotykają się tam jachty w różnym wieku. Dzięki jednak konserwatyzmowi związku klasowego możliwa jest rywalizacja jachtów z lat np.50-tych z tymi z najnowszych produkcji.
    Popatrzcie jaki tłok na trasie
    http://www.folkebaad.dk/b...lbum/index.html



    Temat: Sztywny sztag a ostrość żeglugi
    Ojejku, ten jacht nie ma masztu!! Ten kijek na nadbudówce to co to jest? Wszystko to zepsute. Smutne, że ciągle tak źle się produkuje i klaruje takielunki. Zrób zdjęcie z boku na wysokości piety masztu. Prześlij na priv a coś poradzimy. Tylko trzeba zainwestować. W 1978 rysowałem na MAKa 707 projekty żagli (konstr. Jaszczewski producent FOTO-PAM Augustów).

    Pamiętajcie żeglarze. Krajowe tzw. sztywne sztagi z rolfokiem mają masę ok.12-15 kg ze środkiem ciężkości załóżmy na wysokości 5 metrów. 12x5= 60 kGm to żona o masie 60 kg siedząca na burcie. większa masa jachtu, wyżej środek ciężkości, większy moment przechylający; stąd większy przechył a co za tym idzie kąt dryfu w konsekwencji "uczucie" mniejszej ostrości.
    Większość uwag kolegów słuszna i to razem wzięte składa się na gorsze parametry żeglugi. Czyli w podsumowaniu przez montaż "sztywnego" sztagu zepsułeś jacht. Zadzwoń
    Piotr Adamowicz 501 122 741.



    Temat: Zatoka Gdańska, Żuławy i Zalew Wiślany
    łodka jest z 1980 roku, tak więc swoje latka juz ma. Długość 9.40(z bukszprytem 10.50), szerokość 2.98, zanurzenie 1.40, pow. żagla 45m2,kecz bermudzki:) jacht konstrukcji i produkcji holenderskiej. typ. Gouwzee II. Generalnie unikat:) troszkę się bałem tego, ale teraz jestem zadowolony:)

    a robota na jachcie jest zawsze, przeciez o to chodzi w zeglarstwie:)



    Temat: Jacht z siatkobetonu-zimowanie i nie tylko

    Ponad 30 lat temu, znajomi zbudowali w/g własnego projektu, z betonu maleństwo o długości 5,5 m.

    Podobnej wielkości był Betotron M.J.Strzeleckiego, ale miał pokład i nadbudówkę również z siatkobetonu - stał kiedyś w Zegrzu i nikt sie z nim nie pieścił, w końcu zniknął podobno zatonął z powodu jakiegoś poważnego zniszczenia.

    Niedawno mój znajomy zbudował jacht ze szkłocementu (wielkością odpowiadający klasie Żagle500) - jako rdzeń jest twardy styropian, a oblaminowany jest tkaniną szklaną budowlaną i zaczynem cementowym na bazie... kleju do glazury Atlas. Łódka wyszła bardzo tanio (wraz z żaglem własnej produkcji) i całkiem poprawnie żegluje - miałem okazję na niej popływać.



    Temat: budowa kanu-proa
    Jacku, swoje kanu (kadłub) budowałeś sam, czy jest to seryjna produkcja? Możesz opisać w jaki sposób założyłeś umiejscowienie miecza i masztu? Wykonywałeś jakieś przybliżone obliczenia, czy emiprycznie wyznaczyłeś SBO i SOŻ?

    Płynąc samemu siedzisz na rufie przy sterze. Możesz po opływaniu powiedzieć coś o zawietrzności kanu?

    Sam mam mały 5 m jacht i wiem, że duży wpływ na żeglugę ma odpowiednia praca żaglami na kursach ostrych (na większych jachtach tak bardzo tego nie odczuwałem) i odpowiedni SBO.
    Wybacz mi, ale chciałbym tutaj hipotetycznie rozważyć pewną kwestię i proszę o poprawkę jeśli jestem w błędzie. Zakładając, że teraz kanu żegluje poprawnie i stabilnie kursowo, to po postawieniu foka i umiejscowieniu SBO (środka bocznego oporu) bardziej z tyłu, kanu stanie się bardzo zawietrzne. Na zdjęciach zauważyłem, że miecz jest obrotowy. Ja zastanawiałbym się nad wersją szybrową, która raz jest bardziej sprawna, i zawsze daje możliwość zwiększenia powierzchni przez wydłużenie płetwy, co powodowałoby przesunięcie SBO do przodu. Oczywiście można również odpowiednio kanu zrównoważyć np kotwicą na dziobie . Jak mówiłem, to są tylko moje rozważania i nie chcę podważać twoich działań. Podoba mi sie pomysł. Prosiłbym o jakieś zdjęcie na wodzie pod żaglami. Interesuje mnie jak sie prezentuje w całej okazałości.

    Gratuluję i powodzenia



    Temat: Dyskusja o poziomie instruktorów
    Zgadzam się z Tobą Tomecki całkowicie.
    Do wolności patentowej w żeglarstwie amatorskim należy dążyć. Wzorów do naśladowania jest wiele. Nie ma też żadnych dowodów na to, że patentowy reżim poprawia bezpieczeństwo, lub czyni cokolwiek dobrego. Co czyni złego – widać gołym okiem. Wystarczy porównać popularność żeglarstwa w Polsce z krajami, gdzie żeglarstwo nie jest traktowane na równi z prawem do posiadania broni.

    Człowiek ma naturę szukania sobie miejsca tam gdzie mu będzie lepiej, wygodniej i bezpieczniej. Nikt nie wie ile polskich jachtów pływa pod obcą banderą (choć po ostatnich zmianach brakuje powodów do stawiania obcej bandery). Ale fakt, że nie ma jachtów szwedzkich, brytyjskich, niemieckich, greckich, czy jakichkolwiek innych w polskim rejestrze, jest wymowny.

    Ostatnie już spostrzeżenie, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Obecny system patentowania jest źródłem dochodów ściśle określonej grupy ludzi i organizacji. Zmiany systemu z pewnością są zagrożeniem dla monopolu i jedynej słuszności. Każdy zasiedziały system produkuje odruchy obronne. Panowie to tylko kwestia czasu. Mur berliński też skruszał.



    Temat: Corky 18" - Treasures from the past :)
    Lukasz,buduj co ci sie podoba,to naprawde nie sa wielkie lodzie.W krajach o wiekszej tradycji morskiej niz nasza zupelni amatorzy zaczynaja budowe od razu od jachtow morskich,wielkosc tak naprawde nie ma znaczenia,najwazniejsza jest ta milosc od pierwszego wejrzenia,wtedy bedzie zapal do budowy,budowac cos do czego sie nie ma zapalu to blad.poprostu chcesz to robic to rob i tyle.Trzymaj sie wiernie planow,nie daj sie nowoczesnej chemi,ktora produkuje cudowne mazie i uszczelniacze.Masa ludzi bedzie tez dawala ci rady co i jak powinno sie robic,nie przejmuj sie tym i nie sluchaj za duzo.Do radzenia i pytan znajdz jakiegos szkutnika ktory zna sie na jachtach drewnianych,budowanych tradycyjnie,ma z nimi doswiadczenie,najlepiej kogos kto to robi zawodowo i ma stalych klientow.Aha i jeszcze jedno,te lodki to projekty amerykanskie i ich rozwiazania techniczne sa czesto troszke inne niz europejskie,nie gorsze nie lepsze ale inne ale napewno dobrze dzialajace,trzymaj sie planow i buduj co ci sie podoba!Powodzenia!! i pisz jak ci idzie i nie zalamuj sie trudnosciami.



    Temat: Turcja vs USA (atak na IRAK)


    Dla mnie "close enough".


        Czy ja wiem? Równie dobrze możnaby wysnuwać wnioski, że w filmie "Speed
    II" wymyślono zastosowanie statków wycieczkowych do taranowania domów
    mieszkalnych :o)


    Wojskowi powinni byly wyciagnac z tego wnioski.


        Mają wyciągać wnioski z każdej fikcji literackiej i stawiać zestaw
    przeciwlotniczy na każdym większym budynku?


    Natomiast jak sie juz ma prosta bombe, do krok nastepny nie
    jest just taki trudny, dlatego ze wymaga produkcji deuteru i litu.
    Deuter uzyskuje sie z wody (ciezka woda)


        To nie jest takie proste, a na dodatek - znowu pojawiają się urządzenia
    do wytwarzania etc.


    Poprzeczka nie jest juz tak wysoka jak z ciezkimi pierwiastkami.


        Oj jest. Gdyby było inaczej wiele krajów miałoby już całkiem niezły
    arsenał.


    W Ameryce jest pare milionow milionerow, wiec skala jachtow jest
    troche wieksza niz na Mazurach.


        Do tego jest niezła straż przybrzeżna, a jachtów pełnomorskich zdolnych
    do przewiezienia samej bomby (a prymitywna bomba zajmuje zwykle sporo
    miejsca) nie jest znowu aż tak dużo.

        REMOV





    Temat: potrzebuje rysunku
    Witam jestem studentem Politechniki Lubelskiej, potrzebuje rysunek "rozstrzelony" bądź "złożeniowy" (to chyba i tak to samo) jakiegoś jachtu bez kabinowego, dobry byłby jacht typu OMEGA bądź coś podobnego (może być także jakiś iceflayer, lub inny mały sprzęcik). Musi posiadać od 20-150 części. Do poniedziałku muszę przygotować wstęp projektu z przedmiotu "PRZYGOTOWANIE PRODUKCJI" a bez tego rysunku ani rusz.



    Temat: Cobra 33
    yyy tylko ze to nie był żaden serwis tylko firma która zajmuje się budową jachtów na zamówienie a raczej przerabianiem stoczniowych produkcji. A co do tego że biały szkwał powala tylko "garażówki" to z tym się zgodzić nie mogę. Z tego co wiem to typowo stoczniowa phila 880 zabłysneła podczas białego szkwału faktem że toneła mówiąc w przenośni "pionowo masztem w kierunku dna". Dla wytłumaczenia dodam że ten jacht nie posiada ani jednej komory wypornościowej no chyba że zbiornik wody pitnej będzie pusty:) A wracając do garażówek to wiele z nich mało różni się od niejednej łódki wykonanej w polskiej stoczni jachtowej.



    Temat: Barka hausbot

    Przymierzam się do zakupu jachtu motorowego typu barka lub hausbot. Nie mam zbytniego rozeznania na rynku. Jaką konstrukcję polecalibyście do pływania po Mazurach i kanale Elbląskim.


    super barkę produkuje stocznia Delphia Yachts. Holenderskie starocie nie umywają się. Barka nazywa sie Nautica 1000. Reklamowali ją na boatshow w Poznaniu. Fantastycznie wygląda i ma dużo miejsca i jako nowść można ją kupić w promocji za 150 tys zł ze stacjonarnym silnikiem.


    [ Dodano: 2008-12-08, 14:55 ]
    producenci jachtów wobec krachu na rynku przerzucili sie na barki. Polskie barki nie sa tak ciezkie jak holenderskie, są znacznie nowocześniejsze i przystosowane do naszych warunków.



    Temat: [S] Jacht klasy Optima 22
    Witam.
    Kolega ma do sprzedania jacht klasy Optima 22 , długość 6.90m.
    Rok produkcji 1999.
    Stan b.dobry (fabryczny żelkot)
    Żagle pow. 23m^2
    Silnik Yamaha 4KM.
    Kpl. wyposażenie.
    Sztywny sztag.
    Patent do kładzenia masztu.

    Cena 24tyś zł.

    Kontakt: 600 03 07 01 Zbyszek.



    Temat: Bavaria 34
    Sprzedam jacht zaglowy Bavaria 34, zarejestrowany w Chorwacji (port postoju: Kuklica). Rok produkcji 2001, stan bardzo dobry. Pełne wyposażenie żeglugowe i nawigacyjne (m.in. silnik stacjonarny VolvoPenta 29KM, silnik przyczepny Tohatsu, bimini, szprycbuda, komplet map i locji, oraz cala reszta niezbedna do bezpiecznej zeglugi po wodach Dalmacji) oraz komplet dokumentów i pozwoleń żeglugowych na wody Chorwacji.
    Więcej informacji można uzyskać od właściciela jachtu:
    Aldona Andrzejczak, tel. +48503004580, mail: a.andrzejczak@ae.poznan.pl



    Temat: meble na jachcie
    Zabudowa jachtów jest tak indywidualna, że chyba nikt nie robi gotowych listewek.
    Wymagania klientów a także ich (jak i wykonawców) poczucie estetyki są tak różne, że trudno mówić o jakiejś typowej produkcji.
    Rozwiązaniem może być nawiązanie wspólpracy z jakimś stolarzem i zamówienie elementów w/g konkretnych potrzeb.



    Temat: Zakład Produkcji Łodzi

    A moze cos wiecej o sklepie??

    A moze masz racje :], że troszke mało. Nie wiem jednak, co by Cię dokładnie interesowało ;]

    Największy sklep żeglarski w wielkopolsce. Bogaty asortymenty wysokiej jakości produktów:
    - kabestany
    - knagi
    - kluzy
    - kipy
    - szekle
    - snapszekle
    - kausze
    - raksy
    - cumy
    - liny
    - wata szklana
    - chemia (farby, utwardzacze, środki czystości)
    - środki sygnalizacyjne (świetlne, dźwiękowe)
    - akcesoria do prac bosmańskich
    - relingi
    - upominki
    - literatura
    - kajaki, canoe
    - wiosła, pagaje
    - koła ratunkowe, kamizelki ratunkowe
    - środki bezpieczeństwa (gaśnice) i pierwszej pomocy (apteczki)
    - odbijacze
    - boje
    - silniki
    - łodzie (1-7 osobowe)
    - kotwice
    - i jeszcze więcej
    Dodatkowo produkcja i naprawa łodzi oraz jachtów.
    Korzystamy z asortymentu następujących producentów: Barton, Lewmar, Minn Kota, Plastimo, Ronstan, Grawena, Hempel... i jeszcze z kilku, których w danym momencie nie pamiętam :]

    Jeśli jeszcze moge jakoś pomóc to czekam na maila sklep@lodzie.com



    Temat: Co to za jacht???
    Zero dokumentacji... Zakochałem się i chcę to kupić. Ostatki zdrowego rozsądku kazały mi poszukać i popytać zanim wydam pieniądze. Co do budowy - mam możliwości technologiczne wykonania większości elementów (chyba???). Poza tym nie spieszy mi się - mogę to budować nawet 2 lata jak będzie trzeba. Problem w tym, że nie wiem jak temat ugryźć.
    Podobno jacht został zamówiony przez jakiegoś Niemca w szczecińskiej stoczni kilka lat temu (mimo że podany rocznik produkcji 2007). Podobno ślicznotka miała startować na regatach w Niemczech. Niestety kadłub okazał się za ciężki aby zadowolić zleceniodawcę i po prostu jej nie odebrał. To wszystko tylko podobno. Żadnych faktów, żadnej dokumentacji... Pomóżcie koledzy!!!



    Temat: Sprzedam jacht żaglowy "Kot Morski"
    Jacht żaglowy „Kot Morski” z przyczepą 1-osiową hamowaną, produkcja: stocznia szwedzka, kilowy, kokpit zamknięty.
    W komplecie silnik Wietierok 8 KM, dobry stan.

    Solidna konstrukcja, bez wymagań remontowych, bardzo sprawny.

    Dane
    długość: 6,20 m
    szerokość: 2,00 m
    zanurzenie: 1,10 m
    waga: 900 kg
    19 m2 żagla
    + spinaker
    + żagle sztormowe

    Wyposażenie: 4 koje, stolik, kompas, studzienka + pantograf na rufie, kosz dziobowy, rolfok, pomost dziobowy, kotwica.
    Budowa: LPS, bulbkil odkręcany, ster pod kadłubem, dostosowany do żeglugi morskiej, przybrzeżnej.

    Zarejestrowany w Krakowie, OZŻ.

    Cena wywoławcza: 13.000 zł

    Odbiór: obecnie pływa na Jeziorze Czorsztyńskim. Płatność przy odbiorze.

    Kontakt: Andrzej Olbert, Nowy Targ, 0693 459 830





    Temat: Licencja
    Witam
    Tak sobie ogladam aukcje i zauwazylem "kopyta" tzw. formy do produkcji laminatowych kadlubow jachtow ( np sasanka) w okazyjnej cenie (2000 tys), chodzi mi o zaglowki kabinowe powyzej 5 m dlugosci.
    Czy majac taka forme moge juz budowac ?
    Oczywiscie pod nadzorem i czy musze miec pelna dokumentacje i co z licencja ?
    Czy ktos wie jak wyglada sprawa praw autorskich na dokumentacje jachtowa, po ilu latach wygasa i
    czy budujac jacht typu "konik morski" kultowe Opty konstrukcji Tumilowicza
    musze wnosic oplate licencyjna



    Temat: Od czego zacząć?

    "...odbyć galery na parszywej "Dezecie"...."
    DZ jest wspaniałym jachtem do żeglugi.

    Tiaaaa, zwłaszcza na wiosłach, w które trzeba conajmniej dwukrotnie mocniej cisnąć z góry na dół niż wkladać w nie użyteczną siłe napędzającą tę krypę. To już "Trener" został pod tym względem bez porównania lepiej dopracowany. DZ-ta była "idealna" z punktu widzenia peerelowskiego żeglarstwa klubowego, bowiem pozwalała skoncentrować wszystkich delikwentów w jednym miejscu pod komendą jednego "guru" zamiast rozrzucać ich po wielu "Omegach", gdzie na każdej łódce potrzebny był jeden sternik. Z drugiej strony, była ona niezbędna klubom jako "maszynka" służąca właśnie do produkcji nowych sterników. A kto pomyślnie przeszedł cały ten kaiserowski dryl zamiast odpaść w najlepszym razie po zdobyciu śmiechu wtedy wartego "patentu żeglarza" (łodzie mieczowe do 15mkw pod nadzorem instruktora), często dochodził do wniosku że innej drogi nie ma i być nie może, po czym sam na podobieństwo wojskowego "dziadka" stawał się gnębicielem nowych żeglarskich "kotów" I tak się ten system kręcił przez dziesięciolecia. Pierwszego wyłomu dokonano w roku 1981, poprzez dopuszczenie żeglarzy do samodzielnego prowadznia "Omeg". I tę właśnie datę wspomniany kpt. Kwaśniewski uważa za najtragiczniejszą w całej historii żeglarstwa.

    Tomek Janiszewski



    Temat: Kabestan prawy czy lewy
    Jachty ze Szczecinskiej Stoczni Jachtowej budowane w latach 65-75 w zdecydowanej
    wiekszosci mialy kabestany lewe i prawe. tak bylo na wychodzacych ze stoczni
    Folkboatach,Dragonach,Vegach ,Enifach,Orionach,Arcturusach<Antaresach Taurusach
    i ich modyfikacjach, Draco,Cetusach I Carterach 30. Ito zarowno kabestany krajowej produkcji jak i importowane Gibba i Lewmara. W ub. r mialem przyjemnosc przeplynac sie
    na starej Amer Sport One i starym ILLbruku i bylo dokladnie tak samo. Kabestany
    głowne napedzane "coffie-grinderami" tez obracalu sie w przeciwne strony.

    Pzd.
    M@rek



    Temat: Gdańsk w filmach
    Nie wiem czy już podobny wątek przypadkiem nie był, ale sorki nie chce mi się szukać.

    Otóż, oglądałem sobie dziś polski film pt. "Trzeci' i aż miło się zrobiło, gdy bohaterowie wpłynęli jachtem do naszej gdańskiej mariny (próbowałem wtedy gdzieś tam w tle zobaczyć blok, w którym mieszkam).
    No i tak sobie pomyślałem że może by było warto zebrać na naszym forum listę filmów w których akcja (fragment akcji) odbywa się w Gdańsku. Znając was to zaraz sypniecie mi dziesiątkami tytułów z rękawa. Zatem do dzieła Sam spróbuję podać na początek kilka bez głębszego namysłu:

    1. Trzeci [2004 rok produkcji]
    2. Gdańsk'39 [1989]
    3. Na kłopoty Bednarski [1986]
    4. Radio Romans [1994]
    5. Kot i mysz [1967]
    6. Wróżby kumaka [2005]
    7. Dzieci śmieci [1986]
    8. Wolne Miasto [1958]
    9. Krótki film o zaliczaniu [2000]
    10. Licencja na zaliczanie [2002]



    Temat: Budowa kopyta (formy) i wyjęcie z niej elementu

    Polecam książkę Witolda Tobisa: "Budowa i naprawa jachtów laminatów"
    PS. Niedługo mój kolega będzie budował łódź żaglową Jakbyś chciał zdjąć formę to nie miałbym nic przeciwko.

    Książkę warto mieć ale można ją traktować jako wprowadzenie do tematu. Taki zarys zagadnień występujących podczas procesów budowy.
    Chyba nie ma sensu zdejmować formy z powierzchni "rozwijanych" płaskich. To inny typ kadłuba. Ale budowa sklejkowa jak najbardziej godna polecenia
    Dario myślę, że taka konstrukcja jest godna rozważenia dla jednostkowej produkcji.
    Same zalety



    Temat: Jeszcze jedno koromysło? :]

    Przejrzyjcie dokładniej stronę producenta, to w tej firmie był wdrażany do produkcji wystawiany kiedyś (ok 10 lat temu) na Wiatr i Woda Quadcat 28. Jacht równie niszowy i równie kontrowersyjny. Zaprojektowany przez polaka Jerzego Kostańskiego mieszkającego w Kanadzie. Gdzieś w moim archiwum mam płytkę z filmikiem z pływań testowych którą dostałem od projektanta podczas targów. Znalazłem ten filmik na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=pb2SjD92g5U

    A tym to bym sobie chetnie poplywal



    Temat: Krytyczne uwagi o samodzielnej budowie
    Moze troche mnie ponioslo. przepraszam
    Ja robie "tylko" model, prawda i choc tego nie chcialem to i tak wyszla mi "kaszanka" w paru miejscach, dzis wiem dlaczego i w nastepnym modelu tych bledow nie powtorze, zato popelnie inne.
    Choc kladzenie kafelek jest o wiele prostrze od samodzielnej budowy duzego jachtu, to nie wierze ze ktos, kto bedzie debiutowal w tej robocie uzyska super efekt, niektorym ta sztuka nie uda sie zupelnie. Dlatego jak wczesniej napisalem, najwyzsza jakosc moze zapewnic nam fachowiec, niewatpliwie takim fachowcem od budowy pasji bedzie w przyszlosci Nok (oczywiscie, pod warunkiem ze ja ukonczy), i co jest rownie pewnwe, jak ktos w przyszlosci bedzie budowal pasje dla siebie, to niech sobie wezmie Noka za pomocnika. A narazie to Nok musi spedzic kilkaset roboczo godzin przy realizacji wlasnej produkcji i nabrac doswiadczenia.
    Siga2 - Podal przyklad budowy pasji jako zaprzeczenie moich slow, a potwierdzenie swojej teorii.
    A prawda jest taka - zeby byc w czymkolwiek dobrym trzeba praktyki i co rownie wazne dobrego nauczyciela.
    p.s
    Zaloze sie ze Nok wyciagnal wnioski i niektore czynnosci przy budowie wykonal by inaczej i lepiej.

    ** Dodano: 2008-10-07, 10:06 **



    Temat: Nowy program produkcji rolnej
    Tax:

    Najjasniejsza Komisja w Brukseli doplaca rolnikom za to, ze NIE produkuja
    roznych rzeczy, ktore dotychczas produkowali. Chodzi oczywiscie o utrzymanie
    cen na odpowiednim poziomie.

    Oto list, ktory pewien francuski obywatel wyslal do Brukseli:

    Panie Komisarzu Rolnictwa:
    Moj przyjaciel, Robert, ktory mieszka w Bretanii, dostal czek w wysokosci
    500 000,00 FRF od rzadu, za to, ze nie bedzie w tym roku hodowal swin. W
    zwiazku z tym zdecydowalem, ze ja rowniez wezme udzial w programie
    niehodowania swin w przyszlym roku. Chcialbym sie dowiedziec gdzie znajduja
    sie najlepsze
    miejsca do nie hodowania swin i jaka jest najlepsza rasa swin do nie
    hodowania. Chcialbym moc nie hodowac dzikow, ale jesli nie jest to
    odpowiednia rasa, bez problemu moge sie przestawic na inna. Wyobrazam sobie,
    ze najtrudniejszym elementem tego programu jest utrzymywanie szczegolowej
    inwentaryzacji liczby swin, ktorych sie nie hoduje. Moj przyjaciel Robert
    wierzy w przyszlosc swojego przedsiewziecia. Hodowal swinie przez ponad 20
    lat i zarobil na tym najwiecej w 1978 roku (200 000,00 FRF), a w tym roku za
    nie hodowanie swin zarobil 500 000,00 FRF. Rozumiem, ze jesli dostane 500
    000,00 FRF za nie hodowanie 50 swin, powinienem dostac 1 000 000,00 FRF za
    nie hodowanie 100 swin. Czy tak? Postanowilem zaczac od niewielkiej nie
    hodowli, lecz planuje dojsc do 4 000 sztuk. Oznacza to, ze powinienem
    wowczas otrzymac 40 000 000,00 FRF i bede mogl sobie kupic jacht. Chcialbym
    zaczac jak najszybciej, gdyz o ile mi wiadomo wiosna jest doskonala pora na
    rozpoczecie niehodowli swin.
    Z wyrazami szacunku





    Temat: Konstrukcja i budowa samosteru.
    Niżej masz stronę o samosterze Aries.
    http://www.selfsteer.dk/index.html
    Pływałem kiedyś przez miesiąc z zamontowanym Ariesem w wersji dla dużych jachtów.
    Działa świetnie, oczywiście poza lekkimi wiaterkami z baksztagu.
    Na stronie są też filmiki z działania Ariesa i montażu.
    A firma która je produkuje, i montuje, znajduje się całkiem niedaleko,
    bo na półwyspie Als w Danii.



    Temat: Twister 950
    wymieniam poglądy i doświadczenia taka jest rola forum. skoro drogi jachtowcu tak dobrze znasz się na lokalnym rynku to może napisz coś konkretnego odnośnie jakiegoś jachtu a nie wypowiadasz sie jedynie stosując przymiotniki typu "stoczniowy" garażowy" czy też "stodołowy" jakoś mało satysfakcjonująca ta twoja wiedza i doświadczenie. a z produkcją nie mam nic wspólnego zajmuje się czarterem. a i cobra na zdjęciu jest z rumplem a nie z kołem sterowym dlatego też rufą podejdzie znacznie łatwiej niż dziobem:)



    Temat: Środki przeciw wilgoci
    powiem tak - oriona posiadałem w latach siedemdziesiatych i rzeczywiscie spotkałem sie z tymi sami problemami. Stało sie to jednak po wielu latach kiedy przestałem dbać o niego. Nie otwierałem korków Holta i nie wietrzyłem komór.
    Zresztą co tu mówić! Orion to stoczniowa prehistoria - od tego czasu technologia budowy jachtu zmieniła sie tyle razy ze trudno mi jest nawet odnieść się do powyższych wypowiedzi. Z perspektywy Oriona który ma kilkadziesiąt lat i jest wart niewiele więcej od tej plandeki to rzeczywiście musi wyglądac inaczej.
    Ja chciałem tylko odpowiedzić pytajacemu że sa nowoczesne srodki przeciwko wilgoci i stocznie powszechnie je stosują. Przecież przd stoczniami stoi jesienna i zimowa produkcja łodzi i one wszystkie musza byc suchutkie i czyściutkie do wiosennych odbiorów przez wybrednych klientów.



    Temat: Jeszcze jedno koromysło? :]

    Kształt nasuwa mi myśl o wannie do jacuzzi tylko nie widzę dysz do produkcji bąbelków

    Droga zelko moim skromnym zdaniem wiadome dysze zostaną na specjalne życzenie zainstalowane. Wiem od jednego producenta jachtów ,że niektóre życzenia są powiedzmy interesujące . Wiem o Tesie 678 z zainstalowaną wanną . Zabudowa dla dwóch osób.
    Widziałem Pegaza 737 również zabudowanego dla dwójki z równie obszerną łazienką.



    Temat: >>>JulianDJ<<<[Oxedion.com] Scarface: Czło
    PEŁNA WERSJA POLSKA!!




    Scarface : Człowiek z Blizną POLSKA WERSJA JĘZYKOWA

    Dynamiczna gra akcji/TPP, kierowana zdecydowanie do starszych graczy, której fabuła luźno nawiązuje do filmu Scarface (Człowiek z blizną) z 1983 roku, w reżyserii Briana de Palmy i ze świetnym Alem Pacino w roli głównej. Gracze wcielają się tutaj w rolę gangstera Tony'ego Montany, by razem z nim poznać przestępczy półświatek słonecznego miasta Miami.

    Fabuła opisywanej produkcji zasadniczo pokrywa się ze scenariuszem filmu - zaczynamy od bycia zwykłym chłopcem na posyłki i gościem od czarnej roboty, zaś wirtualne zmagania kończymy jako wielka ryba biznesu mafijnego. W Scarface: The World is Yours nie brakuje ostrych wymian ognia, zbierania haraczów, prania brudnych pieniędzy, ucieczek przez oddziałami policji, czy rozprowadzania narkotyków. Wymienione przed chwilą czynności podnoszą prestiż grającego jako gangstera i przynoszą mu również pokaźne dochody. Zdobyte pieniądze można przeznaczyć nie tylko na arsenał śmiercionośnych broni (od pistoletów, poprzez karabiny maszynowe, aż do wyrzutni rakiet), ale także na kupno ekskluzywnych prezentów w postaci chociażby jachtu czy szybkiej motorówki.

    Rozsadne wymagania sprzętowe:
    Pentium 4 2.8 GHz, 1 GB RAM, karta graficzna 256MB (Geforce 6800 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP.





    Hasło: www. pe b. pl  (bez spacji)




    Temat: sluchal ktos wczoraj w radiu o Ksiezycu?


    Zarcia na Ziemi wystarczy dla wszystkich, nawet podobno dla 14
    miliardow. No coz, jednak ludzie ciagle z glodu umieraja.


    Przepraszam, co to ma do rzeczy?


    W koncu panstwo.


    To znaczy kto?
    MY.


    Nie??? A nie moze zatrudnic sobie fachowca od tego?


    Oj, Delfino, to naprawde tak nie wyglada


    Jasne, taki np. Bill Gates az peka, ze go wygryza i jachtow nie kupuje
    :)


    Jaki % dochodow MS idzie na jachy Billa?


    | Hmm... dlatego ze to jego fabryka?

    Dlaczego wiec jego a nie robotnikow? Przysluzyl sie dla niej praca?


    Tak, zarobil na nia, zbudowal, zorganizowal, tak poprowadzil produkcje i
    sprzedaz ze przynosi dochody. Praca glowa to tez praca.
    Nikt nie zabrania robotnikom zakladac wlasnych fabryk.


    Jak chcesz to grzeb w genach, jak wyplenisz egozim, nepotyzm itp. to
    sie tylko uciesze :)


    Nie zamierzam ;-)
    A jak Ty zamierzasz to zrobic?

    GG





    Temat: Turcja vs USA (atak na IRAK)


    Uważałem, uważam, i będę uważal że
    _żadne państwo o arsenale mniejszym niż Rosja np._, podkreślam, żadne
    _państwo_ nie użyje broni nuklearnej przeciwko USA, bo byłoby to
    jednoznaczne z wyrokiem śmierci. Dowodem na to jest choćby to, że panstwa
    tzw. "nieobliczalne" nie używały broni masowego razenia będącej w ich
    dyspozycji, chyba że sprowokowani [wojan Irak-Iran].


    A co z takim scenariuszem: Irak po cichu buduje pare bombek atomowych,
    potem laduje je na pare statkow handlowych.  Te podplywaja do wybrzezy
    USA i wypuszczaja pare motorowek czy jachtow, zeby te bombki podlozyc pod
    tymi wojskowymi portami ktore sluza do zaladowywania Amerykanskich dywizji.
    Bomby wybuchaja, ale nie ma zadnych dowodow ze Irak mial z tym cokolwiek
    wspolnego.  Do tego atak byl przeciw instalacjom wojskowym, wiec straty
    cywilne nie sa gigantyczne.  Ponadto wszystko jest zwalone na Osame, ktory
    na swiezym (komputerowo podrobionym oczywiscie) video przejmuje
    odpowiedzialnosc.

    I co, czy w takiej sytuacji USA moglo by wydac "wyrok smierci" na Irak, bez
    dowodow, bez kilkuset tysiecznych ofiar cywilnych w USA?  Nie wydaje mi sie.

    A wtedy Irak spokojnie wkracza do Arabi Saudyjskiej i Kuwejtu, a USA nie
    ma srodkow logistycznych by przewiezc do Zatoki sily ladowe.  Produkcja
    ropy zostaje odcieta, i po paru miesiacach, zeby uniknac katastrofy
    ekonomicznej, USA zawiera pokoj z nowa Republika Arabska, ktora posiada
    cos polowe swiatowej ropy.  I zaczyna sie bardzo ciekawy 21 wiek.

    Na razie,

    batman





    Temat: sluchal ktos wczoraj w radiu o Ksiezycu?


    | Zarcia na Ziemi wystarczy dla wszystkich, nawet podobno dla 14
    | miliardow. No coz, jednak ludzie ciagle z glodu umieraja.

    Przepraszam, co to ma do rzeczy?


    Jak to co? Nie rozumiesz, ze przez kapitalizm to zarcie sie marnuje?


    | W koncu panstwo.

    To znaczy kto?
    MY.


    W naszym obecnym ustroju tak.


    | Nie??? A nie moze zatrudnic sobie fachowca od tego?

    Oj, Delfino, to naprawde tak nie wyglada


    Nie? A jak? Nie moze? Moze zrobic co chce, jak chce pracowac to jego
    sprawa, ale i tak jego praca nie jest warta 1000 albo i 1000000 razy
    to co praca fizyczna robotnika.

    | Jasne, taki np. Bill Gates az peka, ze go wygryza i jachtow nie kupuje
    | :)

    Jaki % dochodow MS idzie na jachy Billa?


    Skad mam wiedziec? Przeciez skoro firma jest jego to caly zysk idzie
    dla niego.


    | Dlaczego wiec jego a nie robotnikow? Przysluzyl sie dla niej praca?

    Tak, zarobil na nia, zbudowal, zorganizowal, tak poprowadzil produkcje i
    sprzedaz ze przynosi dochody.


    Taaa? A moze dostal po tatusiu?
    A skad mial kase zeby ja zbudowac? Wygral w totka?


    | Jak chcesz to grzeb w genach, jak wyplenisz egozim, nepotyzm itp. to
    | sie tylko uciesze :)

    Nie zamierzam ;-)
    A jak Ty zamierzasz to zrobic?


    Po czesci systemem.

                      Delfino





    Temat: obecne aparaty to przeszłość - ja już wybrałem !



    | Co do telefon+palmtop vs. palmofon to wolę to pierwsze rozwiązanie bo:
    | telefon zabieram wszędzie, a palma nie, tam gdzie go zabieram telefon
    | ma być malutki i nie przeszkadzać.

    Ja ci przyznam troche racji.
    Ale jak zaczynasz nosic telefon, palma, mp3, gps, aparat cyfrowy -
    to kieszeni brakuje. Rozsadne all-in-one by sie przydalo.


    Zapomniałeś o hf, fajkach, zapalniczce, kluczach, portfelu :)
    Ja nosze palma, telefon i hf tak na codzień. HF w samochodzie i
    przede wszystkim przy klawiaturze daje mi większą swobode.
    Naszczęście mp3 nie słucham chodząc, mam muzyke w aucie i w domu więc
    tego gadgetu jestem pozbawiony, ale nie neguje tego problemu.
    Co do aparatu cyfrowego to również nie godzę się na kompromis i
    nie nazywam aparatem coś to ma obiektyw średnicy 5mm, 20x zoom
    cyfrowy i jest spiep... w fazie produkcji dając możliwość "robienia
    sekwencji wideo" bo tak naprawdę trzeba aparat popsuć aby dodać
    taką możliwość.
    Gps mam autonomiczny, biorę go tylko w teren i do samochodu,
    nie łącze z pda, zbyt upierdliwe. Ma być wodoodporny, w góry, jacht
    itp.


    W dodatku zaczynaja sie problemy ze np o spotkaniu zapomniales,
    bo palm dzwonil, ale w domu zostawiles ..


    palma zostawiam tylko jak wychodzę po pracy w celach
    rozrywkowych :) NIe miałem takiego problemu jak piszesz.





    Temat: obecne aparaty to przeszłość - ja już wybrałem !



    | Ja ci przyznam troche racji.
    | Ale jak zaczynasz nosic telefon, palma, mp3, gps, aparat cyfrowy -
    | to kieszeni brakuje. Rozsadne all-in-one by sie przydalo.

    Zapomniałeś o hf, fajkach, zapalniczce, kluczach, portfelu :)


    Nie pale, wiec fajki odpadaja, ale zapalniczka sie czasem przydaje :-)


    Co do aparatu cyfrowego to również nie godzę się na kompromis i
    nie nazywam aparatem coś to ma obiektyw średnicy 5mm, 20x zoom
    cyfrowy


    Ale czy ja cos mowilem o kompromisie ?
    Minolta robi calkiem znosne aparaty wcale nie takie duze.
    z czego sama optyka zajmuje jeszcze mniej.
    A taki choc 2Mpix pod reka by sie cczesto przydal.


    i jest spiep... w fazie produkcji dając możliwość "robienia
    sekwencji wideo" bo tak naprawdę trzeba aparat popsuć aby dodać
    taką możliwość.


    POlemizuje - czemu trzeba popsuc ?


    Gps mam autonomiczny, biorę go tylko w teren i do samochodu,
    nie łącze z pda, zbyt upierdliwe. Ma być wodoodporny, w góry, jacht


    Slusznie, telefon i reszta gadzetow powinny byc wodoodporne :-)

    J.





    Temat: Zarzut o piractwo zbrojeniowe
    Cały czas zapominasz o jednym - nie chodzi o produkcję takich potworków, ale
    o przerobienie posiadanego jachtu. Kto mi zabroni dodać np. do Maczka 777
    pływaków od roweru wodnego i takielunku od Tornado? Nikt - mogę sobie tym
    legalnie pływać - na własny użytek, a nawet odsprzedać ten egzemplarz komu
    zechcę. Natomiast nie wolno mi PRODUKOWAĆ takich maszkaronów bez zgody
    właściciel praw do Maków, Tornado i owego roweru wodnego. Słowem - wolno mi
    kupić T72 i go przerobić na samobieżny silos do nawozu z rozrzutnikiem
    kalibru 122 i nikomu nic do tego. Jednak gdybym chciał produkować kolejne
    egzemplarze kopiując rozwiązania z T72 - wtedy wara

    T.





    Temat: gąbkę kupię :)


    Ale nie wiem gdzie w Trojmiescie jest jakies miejsce gdzie mozna
    kupic gabke o wymiarach 155x55x5cm.
    Potrzebne mi takie dwie. Nie ma w OBI, moze jest jakas hutrownia
    takich materialow???

    Z gory dzieki

    Malina


    Zjedź z obwodnicy na wyskości Ikei ( Wrzeszcz) i jedź w kierunku Rębiechowa
    ( lotnisko ) po kilkuset (100-200) metrów skręć w lewo w kierunku Kokoszek
    po przjechaniu km lub dalej jest rozjazd na którym jest reklama firmy która
    produkuje gąbki, ja zamawiałem do jachtu. Wytną Tobie dowolny kształt i
    grubość i gęstość. Ceny za kg,  więc grosze. To samo ( z tej wytwórni )
    kupisz w innych miejscach za jakąś chorą cenę.
    Pozdr
    Krzy
    Jak nie znajdziesz to daj znać, to poszukam faktury z namiarami.





    Temat: Baterie słoneczne


    A zastanawiałeś się nad wiatrem? Powinno być taniej. Wczoraj widziałem jacht
    który miał prądnicę ze śmigłem 40 cm. Dostarczała prądu do zasilania
    wszystkich urządeń, niestety wpław nie dogoniłem i nie znam parametrów :(


    Na jach to i wiatrak i bateria jest dobra. Ceny tych urzadzen sa podobne. Tam i
    tak cala instalacja to kilka halogenow. Ale duzy wiatrak moze byc jakims
    wyjsciem. W zeszlym roku weszla nowelizacja ustawy prawo energetyczne i zaklady
    energetyczne moga kupowac prad nawet od osob fizycznych. A wiec stawiasz wiatrak
    i jak wieje to produkuje prad dla ciebie i dla ZE. A jak nie wieje to masz prad
    z kabla. Miesiecznie (zaleznie od wiatraka i od wiatru) mozesz wyjsc nawet na
    zero. Tylko ze koszty inwestycji beda strasznie duze.
    Marek Jezierski





    Temat: Wrota Mazur
    Więc Róża jako ,,miejscowy" masz pewnie najlepsze informacje. Z drugiej strony mam dwie duże budowy za oknem i widze jak mozna podkręcić tempo - wystarczy tylko dobra organizacja pracy. .
    Wydaje mi się, że ten port (i użytkownicy/mieszkańcy) nastawiony będzie na motorowodniactwo. Wskazuje na to tendencja rynkowa (wzrastająca) w produkcji i sprzedaży tego typu sprzętu. To są fakty i nie ma co się mamić. Wodniak - motorowodniak, mając na uwadze ilość spalanego paliwa przez swoją łódź, raczej w rekreacyjną rundę ze swoimi gośćmi (po to kupuje dom tam a nie gdzie indziej, forma prestiżu) wybierze się na Roś (do Białej Góry i nazad) niż np do Mikołajek bo kanał, bramka S, Przeczka, jachtów sporo itp. Może się mylę, może...



    Temat: glosniki i wilgoc
    tzn. dostane tego typu glosniki w zywklym sklepie np. muzycznym?


    | Tonsil produkuje serie przeznaczone np. na jachty.. Popatrz na ich
    | WWW..
    a moze wystarczy kupic zwykle glosniki tylko z membranami
    polipropylenowymi
    i zawieszeniem gumowym etc?

    pozdr
    Aleksander Ewich






    Temat: Żelbetonowe okręty
    Jesli moge cos dodac jako zeglarz, to betonowe jachty bylyby niezwykle
    popularne (tania produkcja i trywialna naprawa) gdyby nie to ze sa bajecznie
    ciezkie, a co za tym idzie wolne, a dzieki poteznej bezwladnosci manewry
    portoiwe "pustakiem" to koszmar.
    A jako Szczeciniani zapraszam na polnocny kraniec jeziora Dabie gdzie stoi
    piekny przyklad betonowego szkutnictwa - wrak barki desantowej.
    Jest tak duza, ze na mapie nawigacyjnej nie jeto to wrak, ale wyspa.




    Temat: Mam takie pytanko

    Było:

    | proponuje jesli jest oryginał zrobić forme z gumy (gumosil)
    | posmarować pastą do podłogi i wylac zywicą epoksydową ,
    Swojego czasu był obszerny artykuł dotyczący tej technologii na
    jakiejś stronie dotyczącej figurkowych systemów bitemnych-robota
    raczej modelarska, może tak coś będzie? Rzecz dotyczya figurek do gry
    "Warhammer Fantasy Battle" - do rzeczy nic nie ma, ale może ułątwić
    googlanie :-)


    Jakiś czas temu rozpoznawałem materiałowo teren :-) Potrzebowałem materiał,
    który dałoby się uformować bez wielkich nakładów czasowo-finansowych.

    Znalazłem "żelkoty" ! Robi się z tego jachty, uchwyty do narzędzi ręcznych i
    elektrycznych, niewielkie konstrukcje mostki, kładki, obudowy.
    Oczywiście niezbyt obciążone koła zębate też :-)

    W googlach wystarczy wpisać "żelkoty" a później zacząć korespondować z kimś
    odpowiedzialnym za technologię produkcji w firmie handlującej lub
    wykorzystującej.





    Temat: Wąskotorówką do Krynicy Morskiej ...?

    W sytuacji gdy mówi się o likwidacji stoczni w Gdyni i Szczecinie, bardzo kiepsko brzmią zapewnienia że przekopanie Mierzei będzie wielką szansą dla stoczni elbląskiej bo armatorzy zasypią ich zamówieniami.
    Poza tym - co takiego produkuje stocznia elbląska, czego nie dałoby się przetransportować Szkarpawą?
    Skoro większe statki nawet do Szczecina nie wpływają, tylko są rozładowywane w Świnoujściu, to nagle miałyby wpływać do Elbląga?
    Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - zarówno stocznia jak i port elbląski mogą obsługiwać jedynie jednostki do żeglugi przybrzeżnej i śródlądowej - jachty, białą flotę, barki rzeczne, i inne niewielkie jednostki.



    Temat: gąbkę kupię :)
    oki, bardzo bardzo dziekuje, o takie miejsce wlasnie mi chodzilo :)))
    bede jechac w przyszlym tygodniu wiec jesli nie odnajde tego miejsca (a
    mysle ze wg opisu znajde) to sie skontaktuje.

    Malina


    | Ale nie wiem gdzie w Trojmiescie jest jakies miejsce gdzie mozna
    | kupic gabke o wymiarach 155x55x5cm.
    | Potrzebne mi takie dwie. Nie ma w OBI, moze jest jakas hutrownia
    | takich materialow???

    | Z gory dzieki

    | Malina

    Zjedź z obwodnicy na wyskości Ikei ( Wrzeszcz) i jedź w kierunku
    Rębiechowa
    ( lotnisko ) po kilkuset (100-200) metrów skręć w lewo w kierunku Kokoszek
    po przjechaniu km lub dalej jest rozjazd na którym jest reklama firmy
    która
    produkuje gąbki, ja zamawiałem do jachtu. Wytną Tobie dowolny kształt i
    grubość i gęstość. Ceny za kg,  więc grosze. To samo ( z tej wytwórni )
    kupisz w innych miejscach za jakąś chorą cenę.
    Pozdr
    Krzy
    Jak nie znajdziesz to daj znać, to poszukam faktury z namiarami.






    Temat: Szkutnik/Szkutnia w Szczecinie
    Dla mnie to cokolwiek podejrzane - profesjonalna firma sprzedaje nieukończony jacht... Dlaczego? Jeżeli im nie opłaca się tego dokończyć, to tym bardziej nie będzie się to opłacało a(r)matorowi.
    A może problem jest gdzie indziej? Może nie chcą się podpisywać pod taką produkcją?
    Moja rada - albo wszystko dokładnie sprawdź i policz, albo odpuść - bo może być mina.
    Ze szkutnikami u nas jest jeden problem - ci dobrzy są zarobieni i trzeba się umawiać z nimi z dużym wyprzedzeniem. Śmiem twierdzić, że na przyszły sezon nie ma szans tego zrobić.

    Poszukaj innej łódki.



    Temat: Budowa DLG według Rafała

    Zgadza się! Robisz błędy, 40% wagowo to żywica, co i tak przynosi chlubę Rafałowi, bo zwykle to 50 do 60% w produkcji metodami przemysłowymi (jachty, kajaki etc.)...

    a w którym miejscu mam błąd?

    40% żywicy to 6g, więc dźwigary w granicach 15g



    Temat: first 345
    jacht na sprzeda first 345 długośc - 11 m szerokość 3,50 m
    rok produkcji 1989 obecnie stoi w Chorwacji
    polska bandera ilość koi -8 ilość kabin - 4 silnik volwo penta 18 ps
    wyposażenie : roller grota i foka nowy ponton z nowym silnikiem
    elektronika solar , elektryczna winda kotwiczna + 70 m łańcucha
    nowa tapicerka
    zbiorniki na wodę - 360 l
    zbiornik paliwa - 80 l
    kontakt tel. + 48 603 60 70 49



    Temat: Kursy szkutnicze, budowa łodzi drewnianych, gdzie szukać?

    w jakies stoczni jachtowej na praktykanta.
    - stocznie nie są zainteresowane praktykantami
    - przy obecnym sposobie produkcji, nawet będąc pracownikiem takiej stoczni nie zostanie się raczej szkutnikiem. Co najwyżej fachowcem w jakimś dość wąskim zakresie budowy jachtu.
    Jedynie praktyka w małym zakładzie pod okiem dobrego szkutnika może czegoś nauczyć.
    Zanim znajdziesz możliwość zdobycia umiejętności, dużo czytaj i nie tylko o budowie ale też o materiałach.



    Temat: Kupię przyczepe
    mam takową 3000kg ładowności wie ośki cztery podpory , kołowrotek
    produkcji niemieckiej 2005 rok
    musiałem kupić do przywiezienia jachtu z niemiec a teraz będę zimował w porcie i jest mi niepotrzebna cena 10000zł tyle ile dałem
    muszę tylko załatwić wymeldowanie w niemczech
    tel do mnie 607-694-003
    pozdro Zbyszek



    Temat: Donkey Punch (2008)
    ------------------------------------------------------------



    Data premiery: 2008-01-22 (Świat)

    Produkcja: Wielka Brytania
    Gatunek: Thriller

    Reżyseria: Oliver Blackburn
    Scenariusz: Oliver Blackburn, David Bloom
    Zdjęcia: Nanu Segal
    Muzyka: François Eudes



    Film to historia kilkorga młodych, brytyjskich turystów, którzy poznają się na imprezie w hotelowym kompleksie i postanawiają kontynuować wspólną zabawę na pokładzie luksusowego jachtu. Niestety dalsza część imprezy okaże się mieć wyjątkowo niespodziewane zakończenie... Jeden z bohaterów ginie w wypadku na wodzie. Reszta młodych turystów zaczyna sprzeczać się, co robić dalej. Kłótnia doprowadza do walki na śmierć i życie



    Robert Boulter:
    Sian Breckin:
    Tom Burke:
    Nichola Burley:
    Julian Morris: Josh
    Jay Taylor:
    Jaime Winstone:

    ------------------------------------------------------------



    Temat: MASTERS OF HORROR - II Season
    nho i wkoncu zakonczylem i ten sezon i co moge wiecej powiedziec po 13 epizodzie pozostaje uczucie niedosytu i troche sie zawiodlem ...spodziewalem sie naprawde mocnej historii tak jak to bylo w przypadku pierwszego sezonu a to co zobaczylem to nic innego jak typowy przecietny azjatycki horror z kolejna zjawa czyli po staremu niby chcieli to urozmaicic zmienic niejako oklepane juz oblicze ducha ale niezabardzo to wyszlo miejsce calej akcji calkiem niezle dobrane ale ten maly jacht z ktorego nie moga sie wydostac bohaterowie przypominal mi akcje z niezbyt udanego zreszta filmu "Sea of Fear" do tego akcja filmu rozwija sie powoli niby to nie jest zle jasli buduje nastroj tak jak to zwykle bywa w podobnych azjatyckich produkcjach pelnometrazowych jednak tu wychodzi to raczej na minus z powodu krotkiego czasu filmu ...nie bede go ocenial bo bedzie to nieobiektywne film moze i nie taki zly ale ja sie strasznie zawiodlem...



    Temat: Usługi żaglomistrzowskie
    Żaglownia Strong Sails.Profesionalne szycie żagli na każdy typ jachtu.Żagle projektowane przy pomocy programów komputerowych,rysowane na wieloformatowym ploterze.Do produkcji żagli używamy wyłącznie materiałów sprawdzonych, takich firm jak Dimension-Polyant i Contender.Firma nasza mieści się na terenie Narodowego Centrum Żeglarstwa w Gdańsku.Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.strong-sails.com Szyciem żagli zajmujemy się od 23 lat,doradzimy,odpowiemy na każde pytanie związane z żaglami. biuro@strong-sails.com



    Temat: Początkujący miłośnik żeglarstwa

    No i jeszcze najważniejesze to żebyś chciał i sie nauczył na egzamin.

    Kochani, istotą żeglarstwa wcale nie jest "uczenie się na egzamin". To tylko PZŻ w realiach totalitarnego państwa wypracował taki stereotyp pokutujący do dziś, a co gorsze zarażający młodych ludzi, który tamtych czasów nie mogą już pamiętać. Potem mamy lament "Zdałem/am na patent ale boję się pływać, szukam kogoś z doświadczeniem". A można zupełnie inaczej, jak Sławo: zacząć od samodzielnego pływania na małej, lekkiej łódeczce. A potem, jeśli potrzebna jest większa wiedza, zapisać się na kurs. ale już nie na kurs "na patent" z podrzędnej szkółki, nastawionej na masową produkcję "patenciarzy".
    Tymczasem dzieki wytrwałym staraniom wielu ludzi dobrej woli, o ile tylko ostatnie zawirowania polityczne nie przeszkodzą, zniesiony będzie obowiązek posiadania patentu, już nie tylko na te najmniejsze jachciki jak BEZ 2, ale i na wszystkie jachty do 7,5m długości. Obowiązkowe patenty będą wymagane tylko w przypadku tych największych, czarterowych koromyseł, których obecna plaga na WJM jest zwykłym nieporozumieniem.

    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski



    Temat: www.teakpol.pl - produkcja pokładów teakowych.
    Oferujemy państwu Teak Birmański I-go gatunku, o pionowym układzie słoi.

      * produkujemy pokłady teakowe na każdy typ i model jachtu
      * oferujemy stopnie, schody teakowe
      * wykonujemy seryjne elementy, jak również pokłady na indywidualne zamówienie
      * wykonujemy pokłady o różnej grubości: od 6mm do 15mm
      * wykonujemy również parkiety do łazienek i kuchni


    Firma Teakpol chętnie podejmie stałą współpracę ze stoczniami.

    www.teakpol.pl

    Sidzina 317
    34-236 Sidzina
    woj. małopolskie
    tel/fax: 018-267-31-50
    tel. kom.: 0-886-238519



    Temat: USŁUGI SZKUTNICZE
    Usługi szkutnicze w pełnym zakresie. Remonty doraźne i posezonowe,lakierowanie kadłubów,
    zabudowy, podłogi z drewna egzotycznego.
    Produkcja sprzętu pływajacego: optymist, motorówka Jump Forest, kajaki, canoe. Transport jachtów.
    Wypożyczalnia kajaków nad Zalewem Sulejowskim oraz jeziorem Szczytnowskim (Ługowiska)
    obok miejscowości Chodecz.

    Świnice Warckie, woj. łódzkie
    mkyacht@szkutnia.net
    tel. 667 554 476
    www.szkutnia.net



    Temat: Pogoda czerwcowego Bałtyku

    Rekawice-uzywaj spawalniczych [...] sa najodpornijsze na roznice temperatur i nieprzemakalne
    Jeśli chodzi o odporność na różnice temperatur, to nie bardzo wiem o co chodzi. Nie łamią się na mrozie?

    Popatrzyłem po sklepach sprzedających produkty "spawalnicze". Wszystkie napotkane tam rękawice były zrobione ze skóry bydlęcej. Wodoodporność - w szczególności w warunkach morskich - przedmiotów wykonanych z naturalnej skóry jest dyskusyjna. Wcale nie twierdzę, że na metce takich rękawic nie jest napisane wodoodporne, ale dam sobie rękę uciąć, że po kolejnej mokrej wachcie skóra na dłoniach będzie zmacerowana, biała, mokra i co najgorsze zimna.

    Jeśli ktoś pyta mnie o rękawice, to zawsze odpowiadam - nie ma idealnych. Ja stosuję ciepłe narciarskie na które naciągam robocze gumowe.

    ps. Duże gumowe, w miarę odporne na uszkodzenia rękawice można dostać w sklepach ze sprzętem BHP.

    pss. Niemiecka firma Vaude, produkująca sprzęt wyprawowy (m.in dla polarników) produkuje gumowe rękawice z kożuszkiem w środku. Chyba ze 200 euro kosztują i... są do kitu na jachcie.

    psss. Uważam, że nie ma możliwości mania suchych rękawic gdy "mokre" warunki się przeciągają - każde po pewnym czasie robią się "żabiaste" w środku Co gorsza, wiele rękawic jest odpornych na suszenie (vide w/w kożuszek w Vaude).



    Temat: Izolda s4-Sporny punkt regulaminu

    mylisz sie kolego, nie kazdy (i mam nadzieje ze nie mowie tego za siebie) dla mnie zadnym wyczynem nie jest granie na koncie w kilka osob, natomiast dojscie wysoko samemu to juz cos..

    granie na jednym koncie w kilka osob jesli o mnie chodzi to rzecz ktorej sobie nie wyobrazam.
    ustawaim sobie produkcje puszczam flote ukladam sobie teoretyczny plan dzialania na najblizszy tydzien chce zrobic to i tamto a ktos inny wlazi i wywraca mi wszystko do gory nogami bo on chcial dobrze i zbudowal cos innego.
    mozna by to porownac do sytuacjji w niektorych filmach gdzie koles zaklada firme dorabia sie juz drugiego jachtu i piatego helikoptera a tym czasem jego zarzad ktory powstal wraz z rozwojem firmy wydymal go przeglosowal i wypuscil akcje firmy na rynek czy podpisal jakas tam umowe.
    paranoja



    Temat: deska
    Dla chcącego nie ma nic trudnego.
    Nie wiem czy wiecie ale Polska jest jednym z liderów w produkcji jachtów. I to się chwali. To niedaleka branża.



    Temat: co chciałbym czytać w tej gazecie
    Ja chcialbym znalezc wiecej o technice i technologi produkcji jachtow...nowinki z dzialu nauki o
    projektowaniu ... bo na polskim rynku ine ma takich gazet ani tez ksiazek...

    pozdr



    Temat: akumulator do silnika
    Dzięki za pomoc i radę ju znalazłem w sklepie jacht sport na ul rusałki kosztuje 490 zł i to jest faktycznie specjalny akumulator zwany głebokiego wyładowania i nie wiele firm zajmuje się produkcją takich bateri pozdrawiam



    Temat: Budowa DLG według Rafała
    Zgadza się! Robisz błędy, 40% wagowo to żywica, co i tak przynosi chlubę Rafałowi, bo zwykle to 50 do 60% w produkcji metodami przemysłowymi (jachty, kajaki etc.)...



    Temat: KUPIE MIECZ DO GINA KLASY 730
    Prosze takze o nazwe producenta ktory produkuje lub produkowal podobne konstrukcje jachtow

    kontakt:kubalibre@o2.pl gg:9602632



    Temat: glosniki i wilgoc
    Tonsil produkuje serie przeznaczone np. na jachty.. Popatrz na ich
    WWW..




    Temat: glosniki i wilgoc

    Tonsil produkuje serie przeznaczone np. na jachty.. Popatrz na ich
    WWW..


    a moze wystarczy kupic zwykle glosniki tylko z membranami polipropylenowymi
    i zawieszeniem gumowym etc?

    pozdr
    Aleksander Ewich





    Temat: twister 780 prośba o opinie
    Jeżeli chodzi o Twistery 780 - mozna o nich napisac wiele, a to dlatego, ze firma Reda Yachts (dawniej Moblina) sprzedaje przewaznie same skorupy do samodzielnej zabudowy.

    Dlaczego Twister 780? Na samym poczatku Twistery robila firma z Piszu. Laminaty jednak nie byly najlepszej jakosci. Potem formy i wszelkie prawa do nazwy wykupila firma Raptor z Bialegostoku. Twistery z tej firmy znane są na rynku jako Twister 800N lub Twister 800 NEW.
    Laminaty byly juz OK. ale zla opinia wyrobiona przez pierwsze egzemplarze ciagnie sie za nazwa Twister 800 do dnia dzisiejszego.

    M.in. z tego powodu oraz z powodu wyłączności firmy Raptor na Twistera 800 - firma Mobilna (obecnie Reda Yachts) produkuje jacht Twister 780.
    Firma Moblina zmieniła nazwe na Reda Yachts, bo Mobilna zajmuje się m.in. produkcją laminatowych, mobilnych reklam i nazwa, a przede wszystkim profil firmy nie pasował do produkcji jachtów. Reda Yachts produkuje wyłącznie jachty. Obie należą do tej samej grupy.

    Twistery 800 i 780 - to bardzo dobry PROJEKT. Jeżęli chodzi o wykonanie - zależy od konkretnego EGZEMPLARZA.

    Na rynku wtornym mozna spotkac zarowno EGZEMPLARZE zrobione/zabudowane/wyposazone marnie i byle jak oraz bardzo dobrze czy wręcz luksusowo.

    Np. firma szkoleniowa Blekitny Piotrus zabudowywala skorupy 780-tek dla siebie do szkolenia (mialy byc Phile 780 ale Delphia nie sprzedaje samych skorup - i poniekad slusznie - nie psuja sobie marki przez czasem kiepską, 'garazową' zabudowę).
    Niektore elementy laminatowe wnetrza zaprojektowali i wykonali sami wg wlasnego pomyslu i sporym nakladem pracy i srodkow. Wyszly naprawde fukcjonalnie zabudowane jachty. Np. jako jedne z nielicznych na Mazurach jachtow posiadaja ekologiczne toalety prozniowe (!).

    Widzialem tez takie Twistery, ktore budowane byly jak najtanszym kosztem, byle zarobily na siebie w czarterze i po 2-3 latach nadawaly sie jeszcze (po 'odpicowaniu') na sprzedaz.

    Jezeli zamierzasz kupic nowy jacht lub skorupy i zabudowac je w DOBREJ firmie - polecam.

    Jezeli zamierzasz kupic uzywany - dokladnie zapoznaj sie z tym gdzie i jak byl zrobiony. Nigdy nie interesuj sie tzw. okazyjna cena. Jest wiele sposobow, aby zbudowac jacht tanio... Strach tylko potem takim czyms plywac.

    Namiary na wymienione stocznie znajdziesz tu
    Jezeli bedzie to jacht uzywany - polecam Poradnik kupującego jacht używany
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dsj4cup.htw.pl



  • Strona 1 z 3 • Wyszukano 151 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.