Strona Główna Jachty Morskie Sprzedam Używane jachty Mazury Mak Jachty żaglowe Producent Jachty Import jachty morskie jachty Praca Jachty Produkcja jachty z drewna jak leczyć stulejkę Jak mBank traktuje |
Widzisz wypowiedzi wyszukane dla zapytania: jachty KusznierewiczTemat: Era i Mateusz Kusznierewicz w drodze po olimpijskie złoto Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o. o. - Generalny Sponsor zespołu Mateusza Kusznierewicza - zaprezentowała łódkę regatową klasy Star, na której załoga żeglarska (Mateusz Kusznierewicz i Dominik Życki) będzie przygotowywała się do Olimpiady w Pekinie w 2008 roku. Jest to kolejny etap rozpoczętego jesienią 2005 roku wspólnego programu sponsorskiego Ery i zespołu Mateusza Kusznierewicza. W kolejnych regatach zawodnicy wystartują już w nowej łódce klasy Star, która będzie pływała pod żaglami Ery, Generalnego Sponsora. Jacht został zbudowany we Włoszech specjalnie dla polskiego zespołu, z uwzględnieniem ich wymagań i preferencji. Łódki olimpijskiej klasy Star budowane są według restrykcyjnie przestrzeganych zasad, określających wielkość i kształt kadłuba, wyposażenie oraz rodzaj i powierzchnię żagli. Od początku istnienia klasy wybudowano ponad 8250 Star’ów: łódka Mateusza i Dominika ma obecnie najwyższy numer: 8252. Na konferencji żeglarze podsumowali swoje dotychczasowe osiągnięcia – zakończenie cyklu startów i treningów z Miami na Florydzie, udział i piąte miejsce w regatach Bacardi Cup, które uznaje się za nieoficjalne Mistrzostwa Świata klasy Star. Opowiedzieli o swoich przyszłych planach, wyzwaniach sportowych i ich realizacji, możliwych dzięki współpracy z generalnym sponsorem - Erą. Temat: I Regaty o Puchar Przystani Kusznierewicza Witam wszystkich, Oto nieco więcej szczegółów na temat regat w przystani Mateusza Kusznierewicza. W regatach wystartuje sam Mateusz, Dominik Życki oraz Kacper Ziemiński. Tego dnia nie odbędą się tylko regaty, odbędzie się również uroczyste otwarcie Przystani oraz sezonu żeglarskiego. Będzie duuuużo atrakcji min. Przejażdżki na quadach i na koniach, możliwość popływania na jachtach i sprzęcie wodnym należącym do KCŻ, koncerty zespołów szantowych i nie tylko, dobre jedzonko i dobre piwko losowanie nagrody głównej i wiele wiele innych. Mówiąc w skrócie- będzie się działo Dokładny program imprezy zamieszczę na forum za kilka dni. Pozdrawiam serdecznie, Magda- Przystań Kusznierewicza Temat: Kusznierewicz, Życki - trzecie miejsce w Bacardi Cup Robolik napisał(a): [quote]aż dziwne, że nikt się nie zainteresował sporym sukcesem Kusznierewicza i Życkiego. Ja wiem, że Mateusz to osoba dość kontrowersyjna być może, ale [/quote] Dlaczego kontrowersyjna??? :-O -- pozdrawiam Krzysztof Chajęcki "meping" www.sy-rana.komp-druk.pl - czarter jachtu na zatoce Gdańskiej i Bałtyku Temat: rejestracja Z500 czy potrzeba POL 1 ma w tym kraju tyle jachtów ile jest klas ISAF. Nie prawda. Lasery mają numery sześciocyfrowe i dany egzemplarz dostaje swój numer jak wychodzi z fabryki. Nie ma na świecie dwóch z takim samym numerem i nie ma szansy na rejestrację Lasera z numerem POL 1. Do unikatowego sześciocyfrowego numeru trzeba tylko dołożyć POL albo ITA czy GBR. O ile pamiętam, podobnie jest (jak kiedyś pisał Mateusz Kusznierewicz po kupieniu nowej łódki) ze Starem, i ich numer jest kolejnym numerem wyprodukowanej łodzi od początku tej klasy. Wtedy nowy Star Mateusza był chyba osiem tysięcy dwieście którymś egzemplarzem. Z kaperskim pozdrowieniem Ahoj. Temat: No i Paszke zrezygnował Krystian Listewnik napisał(a): [quote] To chyba niespecjalnie powód do radości. Dla mnie Paszke i tak jest jedynym profesjonalnym żeglarzem w Polsce i mam nadzieje ze jesienią mu się powiedzie i że będzie miał czas na poznanie i deklarowanie jachtu. [/quote] Przewielebny, wytłumacz mi w takim razie, jak to jest, że jedyny profesjonalny żeglarz w Polsce na najszybszej na świecie łódce ILC 40 zajmuje na mistrzostwach swiata miejsca pod koniec stawki, a taki totalny amator jak Karol Jabłoński na tej samej łódce zdobywa medale ? Jak to sie dzieje, że na mistrzostwach na własnym akwenie taki wybitny taktyk pakuje się w kamienie ? Wytłumaczysz mi, dlaczego to Kusznierewicz ma medale olimpijskie ? No i dlaczego w najbardziej prestiżowych regatach świata bedzie powoził ten amatorzyna Jabol a nie najlepszy polski zawodowiec ? :))))) No i dlaczego za sterem i tak najszybszej w 1995 roku na sródlądziu łódki nie siadywał captain, tylko chłopcy z klas regatowych ?:)))) zajrzyj sobie tu : http://www.karoljablonski.com/html/wyniki_1983-2005.html a potem porównaj to z wynikami najlepszego zawodowego żeglarza. Jak ja nie lubie, jak ludziom robią wodę z mózgów :) Radwan Temat: Polacy drugą siłą na świecie Polska ekipa żeglarska to 11 osób. Jeśli liczyć nadzieje medalowe na głowę – są najmocniejsi. Nasze żeglarstwo stanie w Chinach przed sporym wyzwaniem. Do czasu pojawienia się Mateusza Kusznierewicza i jego trzech startów w klasie Finn (złoto w Atlancie, 4. miejsce w Sydney, brąz w Atenach) polskie jachty rzadko pojawiały się w olimpijskiej rywalizacji i nikt wówczas nie liczył na medale. Dzisiaj jest inaczej. Jeśli uwzględniać tylko klasy olimpijskie, polskie żeglarstwo jest drugą siłą na świecie. Temat: odpowiedź kpt. Górskiemu Jacek Kijewski napisał(a): [quote]Chodzi mi o to, że PZŻ wymaga licencji zawodników, a również opłat za prawo do noszenia reklam na własnym jachcie. Jeżeli chodzi o "ligę zawodową" typu Miarczyński czy Kusznierewicz, to nic mi do tego. Jeżeli jednak zrobię regaty "Sven vs. Bora-Bora", to nie życzę sobie, by PZŻ cokolwiek w tym reprezentował, decydował czy regulował. [/quote] Oczywiście, tak samo, jak Stal zorganizuje Błękitną Wstęgę Zatoki... -- Pozdrawiam T.K. Temat: odpowiedź kpt. Górskiemu On Thu, 26 Apr 2007, Tomasz Konnak wrote: [quote]Jacek Kijewski napisał(a): On Thu, 26 Apr 2007, news.tpi.pl wrote: Sądzę iż jest to pomysł. Dziękuję WG Czy poza sądzeniem coś zostanie zrobione? BTW: nawet określenie "regatowe" będzie hucpą, bo poza systemem olimpijskim, zastrzeżonym dla narodowych federacji, jest wiele imprez, gdzie udział PZŻtu jest zbędny, a czasem szkodliwy. Dokładnie! Będą Neptunowi się wp....ć w ich regaty? Czy klubom na Zatoce? Koszmar, tych ludzi naprawdę trzeba odstrzelić... W sensie, że zlikwidować to koryto całkiem i posłać na zieloną trawkę. Zaczną się czepiać np. regat morskich, które i tak ledwo zipią... [/quote] Chodzi mi o to, że PZŻ wymaga licencji zawodników, a również opłat za prawo do noszenia reklam na własnym jachcie. Jeżeli chodzi o "ligę zawodową" typu Miarczyński czy Kusznierewicz, to nic mi do tego. Jeżeli jednak zrobię regaty "Sven vs. Bora-Bora", to nie życzę sobie, by PZŻ cokolwiek w tym reprezentował, decydował czy regulował. -- ***********Jacek Kijewski, jacek@sail-ho.pl z odwiecznym (since 1995) mottem: * "Kazda dostatecznie rozwinieta technologia niczym szczegolnym nie rozni sie od magii" Linux admin Portal żeglarski: http://www.sail-ho.pl ************************************* Support Open Source: http://www.rwo.pl * Temat: Żeglarstwo, a dokładnie klasa Star. Słyszeliście cos może o tej klasie jachtów? Podobno jedyna Polska załogą w tej klasie jest Kusznierewicz i Życki. A może wiecie cos więcej o innych załogach? Jeśli nie to pogadajmy o tej. Temat: I Regaty o Puchar Przystani Kusznierewicza Ahoj! Zapraszam was serdecznie w imieniu Mateusza Kusznierewicza na I Regaty o Puchar Przystani Kusznierewicza. Kaszubskie Centrum Żeglarstwa ma zaszczyt zaprosić na I Regaty o Puchar Przystani Kusznierewicza 1. Organizator regat: Przystań Kusznierewicza ul. Regatowa 1 89-608 Swornegacie 2. Miejsce i termin regat: Przystań Kusznierewicza Swornegacie, Jezioro Karsińskie, 30- 31 maja 2009r. 3. Zasady rozgrywania regat: Obowiązuje podział na klasy: Klasy turystyczne: T1, T2, T3, TR / Mikro Omega standard, Omega sport, Sport ( klasy regatowe otwartopokładowe ) Optymist Planowana ilość wyścigów: cztery do pięciu ( ilość wyścigów i klas zależna jest od ilości uczestników regat oraz od warunków pogodowych ) Załogi jachtów startują na własną odpowiedzialność. Obowiązują Przepisy Regatowe Żeglarstwa ISAF oraz instrukcja żeglugi. Wpisowe do regat wynosi 1 zł dla wszystkich klas. Nieodpłatnie będzie można skorzystać ze slipu, nieodpłatny jest również postój łódki na przystani, parking, rozstawienie namiotu na polu namiotowym, szczegółowe rozeznanie w pobliskich noclegach otrzymają Państwo na maila, pisząc do Magdy ( mail w 5 punkcie ). Organizatorzy regat w zależności od frekwencji zastrzegają sobie prawo do zmian w podziale na klasy. W przypadku zgłoszenia jachtów minimum czterech w danej klasie możliwe będzie utworzenie nowej klasy. Wszystkiej jachty zgłoszone do regat zostaną sklasyfikowane. 4. Instrukcja żeglugi: Instrukcja żeglugi ogłoszona zostanie w dniu otwarcia regat. 5. Zgłoszenia do regat: Zgłoszenia do regat można dokonywać drogą mailową na adres otwarcie@przystankusznierewicza.pl , magdahrynaszkiewicz@weglostal.pl lub w dniu 30.05.2009r. w godz. od 8.00 do 10.30 - możliwość pobrania druków zgłoszenia na stronie internetowej www.kcz.info.pl/formularz-klas.html 6. Nagrody: Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy, pierwsze 3 miejsca otrzymają puchary i atrakcyjne upominki. 7. Program Regat: Sobota: 8.00- 11.00- Zapisy przy hangarze Przystani Kusznierewicza Swornegacie 12.00- Oficjalne otwarcie regat i odprawa sterników 12.30- Start do I wyścigu Po zakończeniu wyścigów zapraszamy na wspólna biesiadę żeglarską która odbędzie się na przystani Kusznierewicza Niedziela: 10.00- 10.30 – Odprawa sterników 11.00- start do I wyścigu 16.00- Zakończenie regat, wręczenie dyplomów, pucharów, losowanie nagród Temat: I Regaty o Puchar Przystani Kusznierewicza Ahoj żeglarze i żeglarki! W imieniu Mateusza Kusznierewicza oraz Andrzeja Lemana mam zaszczyt zaprosić was na.. I Regaty o Puchar Przystani Kusznierewicza 1. Organizator regat: Przystań Kusznierewicza ul. Regatowa 1 89-608 Swornegacie 2. Miejsce i termin regat: Przystań Kusznierewicza Swornegacie, Jezioro Karsińskie, 30- 31 maja 2009r. 3. Zasady rozgrywania regat: Obowiązuje podział na klasy: Klasy turystyczne: T1, T2, T3, TR / Mikro Omega standard, Omega sport, Sport ( klasy regatowe otwartopokładowe ) Optymist Planowana ilość wyścigów: cztery do pięciu ( ilość wyścigów i klas zależna jest od ilości uczestników regat oraz od warunków pogodowych ) Załogi jachtów startują na własną odpowiedzialność. Obowiązują Przepisy Regatowe Żeglarstwa ISAF oraz instrukcja żeglugi. Wpisowe do regat wynosi 1 zł dla wszystkich klas. Nieodpłatnie będzie można skorzystać ze slipu, nieodpłatny jest również postój łódki na przystani, parking, rozstawienie namiotu na polu namiotowym, szczegółowe rozeznanie w pobliskich noclegach otrzymają Państwo na maila, pisząc do Magdy ( mail w 5 punkcie ). Organizatorzy regat w zależności od frekwencji zastrzegają sobie prawo do zmian w podziale na klasy. W przypadku zgłoszenia jachtów minimum czterech w danej klasie możliwe będzie utworzenie nowej klasy. Wszystkiej jachty zgłoszone do regat zostaną sklasyfikowane. 4. Instrukcja żeglugi: Instrukcja żeglugi ogłoszona zostanie w dniu otwarcia regat. 5. Zgłoszenia do regat: Zgłoszenia do regat można dokonywać drogą mailową na adres otwarcie@przystankusznierewicza.pl , magdahrynaszkiewicz@weglostal.pl lub w dniu 30.05.2009r. w godz. od 8.00 do 10.30 - możliwość pobrania druków zgłoszenia na stronie internetowej www.kcz.info.pl/formularz-klas.html 6. Nagrody: Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy, pierwsze 3 miejsca otrzymają puchary i atrakcyjne upominki. 7. Program Regat: Sobota: 8.00- 11.00- Zapisy przy hangarze Przystani Kusznierewicza Swornegacie 12.00- Oficjalne otwarcie regat i odprawa sterników 12.30- Start do I wyścigu Po zakończeniu wyścigów zapraszamy na wspólna biesiadę żeglarską która odbędzie się na przystani Kusznierewicza Niedziela: 10.00- 10.30 â Odprawa sterników 11.00- start do I wyścigu 16.00- Zakończenie regat, wręczenie dyplomów, pucharów, losowanie nagród Antares dnia Czw Maj 28, 2009 11:51, w całości zmieniany 1 raz Temat: Leasing łodzi Poniżej zamieszczam informację prasową przesłaną przez VB Leasing Polska SA odnośnie nowej oferty Marine Leasing: Marine Leasing Unikalny sposób finansowania jachtów żaglowych i motorowych, który od września br. znajduje się w ofercie produktowej VB Leasing Polska SA, pomaga w prosty i niedrogi sposób zrealizować swoje hobby lub odkryć nową pasję. - Chcemy pokazać, że łodzie żaglowe lub motorowe nie powinny być kojarzone wyłącznie jako dobra luksusowe, dostępne tylko dla elit finansowych. – mówi Artur Kośny, Dyrektor Departamentu Technologii i Klientów Kluczowych VB LEASING. - W rzeczywistości dobrej jakości jachty można wyleasingować za cenę porównywalną z ceną leasingu samochodu średniej klasy. Oferta Marine Leasing to efekt wieloletniego doświadczenia spółki w finansowaniu inwestycji. VB LEASING już od 10 lat oferuje leasing ruchomości polskim przedsiębiorcom, a od kilku lat niezmiennie znajduje się w pierwszej dziesiątce największych na rynku firm leasingowych. - Bardzo istotny jest fakt, że realizacją transakcji zajmują się osoby dobrze przygotowane merytorycznie, dla których żeglarstwo jest życiową pasją. Nasi doradcy udzielają klientom profesjonalnego i wszechstronnego wsparcia przy rejestracji jachtu, jego ubezpieczeniu i innych skomplikowanych formalnościach. – dodaje Artur Kośny. Wprowadzając Marine Leasing, spółka chce przyczynić się także do popularyzacji jachtingu w Polsce. Działania VB LEASING w tym zakresie wspierać będzie m.in. żeglarz regatowy Mateusz Kusznierewicz – złoty medalista olimpijski i Mistrz Świata w klasie Star. – Bałtyk i polskie jeziora są doskonałymi miejscami do rozwoju jachtingu – wyjaśnia Mateusz Kusznierewicz. - Jednak to naturalne zaplecze nie było do końca wykorzystywane, chociażby ze względu na to, że brakowało prostych sposobów na pozyskanie łodzi żaglowych lub motorowych. Marine Leasing wypełnia tę ewidentną rynkową lukę. To dobra propozycja dla osób, których marzenia biegną w kierunku wody, żeglowania i jachtów, a które do tej pory miały problemy z finansowaniem zakupu łodzi. Więcej informacji: www.vbleasing.pl Temat: Kusznierewicz mierzy w kolejny medal ol. Dominik Życki, żeglarz klasy Star, opowiada o przygotowaniach do IO w Pekinie. Z Dominikiem Życkim rozmawiała Trybuna. Ostatnie trzy miesiące załoga Mateusz Kusznierewicz/Dominik Życki spędziła tradycyjnie, czyli na wodzie i pracowicie. W Miami, podczas Olympic Classes Regatta, zajęliście 11. miejsce, a w zawodach Bacardi Cup, także zaliczanych do klasyfikacji Pucharu Świata, 4. miejscu. Olimpiada już za cztery miesiące... – Czuję się dobrze, ale nie jest to ideał. Właśnie spotkałem się w Poznaniu z naszą ekipą przygotowania fizycznego. Doktor Witold Dudziński i trener Bogumił Głuszkowski pozytywnie ocenili moją formę, aczkolwiek dostałem zalecenia w kwestiach „szybkościowych”. Na pewno do czasu igrzysk będzie nad czym pracować. Nie zamierzam zwalniać tempa. Dotychczas pracowałem dużo nad siłą, teraz trzeba skoncentrować się na treningach wydolnościowo-tlenowych wykonywanych na... rowerze. Specjaliści odradzają nam w tym wypadku bieganie, bo z Mateuszem jesteśmy trochę za ciężcy. Inne aspekty treningu dotyczą równowagi, tzw. czucia głębokiego i polegają np. na utrzymaniu pozycji na piłce rehabilitacyjnej. Podczas wykonywania tego typu ćwiczeń trzeba stać bardzo nisko, wówczas tułów się stabilizuje i pracują określone partie mięśni. Jeśli chodzi już o same przygotowania na wodzie, to możemy zawsze liczyć na świetnego fachowca, jakim jest trener Andrzej „Andy” Zawieja. Tegoroczne wyniki załogi Kusznierewicz/Życki nie są imponujące, ponieważ wszystko podporządkowane jest olimpiadzie. Czy mistrzostwa świata w Miami, które zaczną się 12 kwietnia, potraktujecie ulgowo? – Ostatnie regaty na Florydzie były doskonałą okazją do budowania formy, a samego Bacardi Cup chyba nigdy nie zapomnimy. Na zawodach wystąpiło 118 jachtów klasy Star! Pierwszy raz rywalizowaliśmy w tak licznym gronie. Jeśli chodzi o mistrzostwa świata, to skoncentrujemy się tutaj na celach szkoleniowych. Dla mnie satysfakcjonującym będzie miejsce w pierwszej dziesiątce. Przy obecnej dyspozycji mamy szanse na 4. lub 5. miejsce, ale to takie statystyczne przypuszczenia... Temat: patent jezeli do 7.5 metra nie potrzebuje patentu to po co istnieje PZŻ? Najlepiej zapytaj o to leśnych dziadków z PZŻ (ale w żadnym wypadku nie działaczy sportowych, którzy jak najbardziej powinni istnieć, chociażby po to aby Kusznierewicz nie musiał jechać samopas na olimpiadę), jaki oni jeszcze widzą sens swojego istnienia. Może wciąż mają nadzieję że wrócą stare dobre czasy, kiedy to byli "waaadzą żeglarską", decydującą o tym komu wolno pływać a kogo powinno się trzymać z dala od wody (np. za "niepewne społecznie" pochodzenie), wyznaczać w zaciszu warszawskiego gabinetu kursy polskim jachtom na oceanie, a przynajmniej ciągnąć kasę za łaskawe wydawanie pozwoleń na żeglowanie własnym jachtem, tak jak to było jeszcze rok temu? bez sensu,slyszalem o balaganie w tej instytucji Bałagan w PZŻ jest wewnętrznym problemem PZŻ. Ich strata że wydawanie wspomnianych wyżej "pozwoleń" zdążyli wdrożyć dopiero w kwietniu ub. roku, mimo że mieli na to czas od sierpnia 2006r (wtedy gdy obecny pensjonariusz zakładu karnego a ówczesny minister Tomasz L. wydał stosowne rozporządzenie, mimo że prosiłem go osobiście aby tego nie robił). Wskutek tego bałaganu wiele kasy nie zdążyli zbić, tym bardziej że wiosną gdy zaczęli ją ciągnąć, w toku były już prace nad nową ustawa, która dziś obowiązuje. A ja prowadziłem wśród kandydatów do wyskoczenia z kasy którą można było wydac z lepszym pożytkiem dla własnego bezpieczeństwa intensywną działalność uświadamiającą, że stojąc w kolejkach do biura WOZŻ w oczekiwaniu na rejestrację jachtu najpewniej tracą czas i pieniądze. ale chyba w koncu powinni cos zrobic zeby na wodzie plywali ludzie co maja o tym pojecie Od tego jest Policja. Czy Polski Związek Kolarski jest od tego aby po drogach publicznych jeździli rowerami ludzie co mają pojecie o przepisach ruchu oraz prawach fizyki utrzymujących rower w równowadze? Czy Polski Związek Szachowy jest od tego aby podczas imieninowego przyjęcia u wujka jego partnerzy do partyjki mieli minimum piątą kategorię? Pozdrawiam mentorsko Tomek Janiszewski ** Dodano: 2008-05-13, 15:10 ** Temat: Era i Mateusz Kusznierewicz w drodze po olimpijskie złoto Witam Generalny Sponsor zespołu Mateusza Kusznierewicza - zaprezentowała łódkę regatową klasy Star, na której załoga żeglarska (Mateusz Kusznierewicz i Dominik Życki) będzie przygotowywała się do Olimpiady w Pekinie w 2008 roku. Jest to kolejny etap rozpoczętego jesienią 2005 roku wspólnego programu sponsorskiego Ery i zespołu Mateusza Kusznierewicza. "Dla Polskiej Telefonii Cyfrowej takie wartości, jak wiara w zwycięstwo, odwaga i optymizm, to podstawy, na których zbudowaliśmy nasz sukces" - powiedział wówczas Wojciech Kliniewski, dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej PTC. "Podobne ideały towarzyszą każdemu wybitnemu sportowcowi, jakim niezaprzeczalnie jest Mateusz Kusznierewicz. Jest on znakomitym przykładem niezłomności i uporu w dążeniu do wyznaczonego celu. Jako kibice nieraz przekonaliśmy się, że jest nie tylko wybitnym sportowcem, lecz również wyjątkowym człowiekiem. Poprzez wspieranie takich osobowości chcemy pokazać naszym klientom, pracownikom i partnerom, że nowe wyzwania i determinacja w działaniu sprzyjają rozwojowi, a dzięki niemu - można więcej." W kolejnych regatach zawodnicy wystartują już w nowej łódce klasy Star, która będzie pływała pod żaglami Ery, Generalnego Sponsora. Jacht został zbudowany we Włoszech specjalnie dla polskiego zespołu, z uwzględnieniem ich wymagań i preferencji. Łódki olimpijskiej klasy Star budowane są według restrykcyjnie przestrzeganych zasad, określających wielkość i kształt kadłuba, wyposażenie oraz rodzaj i powierzchnię żagli. Od początku istnienia klasy wybudowano ponad 8250 Star’ów: łódka Mateusza i Dominika ma obecnie najwyższy numer: 8252. Na konferencji żeglarze podsumowali swoje dotychczasowe osiągnięcia – zakończenie cyklu startów i treningów z Miami na Florydzie, udział i piąte miejsce w regatach Bacardi Cup, które uznaje się za nieoficjalne Mistrzostwa Świata klasy Star. Opowiedzieli o swoich przyszłych planach, wyzwaniach sportowych i ich realizacji, możliwych dzięki współpracy z generalnym sponsorem - Erą. Wsparcie dla załogi Mateusza Kusznierewicza jest konsekwencją angażowania się PTC w sponsoring utalentowanych polskich sportowców. Mateusz Kusznierewicz to jeden z najwybitniejszych żeglarzy na świecie. W klasie Finn zdobył niemal wszystkie możliwe medale – w tym złoty i srebrny medal olimpijski. Był wielokrotnie mistrzem Świata, Europy i Polski. Jego sukcesy docenili także kibice, wybierając go w 1999 roku najlepszym żeglarzem świata. Obecnie Mateusz Kusznierewicz z powodzeniem rozpoczął karierę w klasie Star w zespole z Dominikiem Życkim, utytułowanym zawodnikiem klasy Finn. Decyzja o objęciu przez Erę sponsoringu generalnego nad załogą Mateusza Kusznierewicza wynikała również z ogromnego doświadczenia PTC w sportach wodnych. Operator był inicjatorem i współtwórcą najważniejszych polskich zawodów windsurfingowych – Windsurfing Era Cup, które na stałe weszły do kalendarza światowych imprez sportowych. Trójkątny żagiel z logo „Era” kojarzy się z sukcesami polskich zawodników. PTC aktywnie wspiera również inne dyscypliny sportu, przyczyniając się do sukcesów Polaków. To między innymi dzięki Erze podczas ostatnich Igrzysk Zimowych w Turynie mogliśmy wspólnie cieszyć się z osiągnięć Justyny Kowalczyk czy Tomasza Sikory, PTC jest bowiem Sponsorem Generalnym Polskiego Ruchu Olimpijskiego. pozdrawiam Temat: Współczynnik cylindryczny a właściw ości jachtu, było: Wielk On 27 sep, 17:04, Krzysztof Chajęcki <krzysztof.chaje...@gmail.com> wrote: [quote] co do technologii to carbon/kevlar opanowałem, jednak bez dodatku ultramaryny, za to z herexem... ;-) Barierą jest jednak cena, której mój portfel raczej nie będzie w stanie długo opanować... ;-) |Dlatego jeśli już, to będzie przekładka herex i szło, może z epoksydem.... może i masz rację, aczkolwiek chodziło mi też o to, że na ścisły związek pomiędzy krzywą pól wrężnic a osiągami zwrócił już uwagę Archer. Jej kształt zaproponował taki a nie inny, bo pasował do charakteru jednostek jakie projektował. [/quote] Zgoda. Mi z kolei chodzilo o to, ze w tamtych czasach ( i nawet duzo pozniej) wszedzie budowano nie tylko bardzo dzielne jednostki ( rybacy i piloci potrzebowali tych samych zalet dla swoich lodzi, co ratownicy ) ale i szybkie. Bez zadnej zwartej, rozwinietej teorii. Kuter pilotowy "Jolie Brise" wygral trzykrotnie Fastnet, zreszta jako jedyny w historii. [quote]To gdybanie, ale ciekawe jaki jej kształt zaproponowałby, gdyby projektował jachty regatowe??? :-O [/quote] : ) Projektowal przeciez! Wprawdzie bardziej krazowniczo-regatowe. Zaprojektowal w sumie 59 "jachtow" nigdy jednak nie ukrywal, ze dzielnosc inetesuje go znacznie bardziej, niz szybkosc. [quote] Pisalem, ze mam niewielkie doswiadczenie z wielokadlubowcami. Wydaje mi jednak, ze raczej spokojnie ( bardzo spokojnie...: ) przezwracac sie bedziesz bez wstecznych fokow i biegow. Pływałem na kilku typach katamaranów, m.in. Hobie catach i Nacrach 5.0. Obydwa miały problemy z przejściem linii wiatru przy zwrocie przez sztag i wiele zwrotów kończyliśmy na wstecznym... Stąd to moje przeczulenie na tym punkcie. Im lżejsza tym mniejsza inercja i większy z tym problem.... [/quote] Cos za cos - jak zawsze. [quote]Herex laminowany daje niemal nieskończone możliwości jeśli chodzi o wykonanie nawet w domowych (garażowych) warunkach. Jedyne na co trzeba uważać, to na brak (a raczej ograniczenie do minimum) ostrych załamań na których ciężko by się sprawnie laminowało... Technologia ta daje jednocześnie bardzo mocne kadłuby. Wzmocnienie ich miejscami paroma paskami węgla (nawet jednokierunkowego) uczyni je niemal pancernymi. Niestety zastosowanie wzmocnień węglowych wymusza pracowanie kilkukrotnie droższym epoksydem... [/quote] A belki laczace? Profile z alu? [quote]a to bardzo różnie... Oczywiście jeśli mówimy o kształcie wodnicy, to masz całkowitą rację, bo zwłaszcza w przypadku jednostek plażowych czy sportowych mamy zawsze do czynienia ze smukłościami powyżej 10:1. Jednak jeśli chodzi o kształt obła to już mamy lały szereg rozwiązań, od ostrego V poprzez U będące na dole wycinkiem koła, aż do hmmm... U będącego kwadratem bądź prostokątem z zaokrąglonymi rogami. [/quote] Tak..takie stepione noze : )) [quote]tak bardziej na poważnie, to użyłem skrótu myślowego. Zwykłem określać granicą stabilności przechył przy którym wielokadłubowiec osiąga max. moment prostujący. Dla katamaranu jest to przechył przy którym unosi nad wodę pływak nawietrzny, dla trimarana kiedy unosi kadłub centralny. [/quote] To jasne. Zapytalem "ktorej ?" Bo w swietle "wyplaszczania" rufy martwilem sie o statecznosc wzdluzna... [quote]Jazda powyżej takiego przechyłu to balansowanie na linie, choć skłamałbym pisząc, że tego nie robiłem i że mi się to nie podoba... ;-) [/quote] To tez zrozumialem : ) Chociaz poniewczasie. "Trimaran rekreacyjny" bardziej kojarzyl mi sie z cygarem, niz z akrobacjami. [quote]zgadza się... choć im więcej zbieram doświadczeń w żeglowaniu na różnych jednostkach to dochodzę do wniosku, że każda jednostka prowadzi się inaczej, każda ma swoją specyfikę. Ostatnio płynąc jachtem balastowym w bardzo silnym szkwale zacząłem prostować go odpadając, zupełnie jak wielokadłubowca... ;-) w tamtych warunkach miało to swoje uzasadnienie... ;-) [/quote] Syndrom Kusznierewicza? Na Starach tez odpada sie w szkwalach... [quote]BTW: mogę podesłać projekt [/quote] Bardzo jestem ciekawy! Jakie wymiary przewidujesz dla trimarana? Tomek |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||