Strona Główna
jachty Mazury Mak
Jachty żaglowe Producent
Jachty Import
jachty Kusznierewicz
jachty Praca
Jachty Produkcja
jachty z drewna
Jachty Morskie Sprzedam Używane
Jak kupić używany
jak kupić kamerę video
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spholonki.keep.pl

  • Widzisz wypowiedzi wyszukane dla zapytania: jachty morskie





    Temat: Ceny rejsów i czarterów
    Ceny rejsów i czarterów
    Ahoj!

    Dyskusję zapoczątkowana na innym wątku przenosze tutaj dla porządku.

    Ceny jachtów morskich to od ok 300zł za dzień za cartera, zaś za Nefryta
    połowę taniej...
    Znam tez oferte poza sezonem na Nefryta za 100zł.

    Tak więc ceny jachtow morskich są nawet znacznie niższe niz np na Mazurach.

    Natomiast jako miejsce na rejsie to nagól osyluje wokół 100zł dziennie, ale
    zawsze można taniej przy jakiś znajomościach i łapaniu okazji last minute
    nawe za sama stawke żywieniową plus jakieś grosze za oplaty portowe...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie





    Temat: czy żeglarz może prowadzić jacht na morzu?
    czy żeglarz może prowadzić jacht na morzu?
    Miały być zmiany otwierające drogę na morze -w ograniczonym zakresie -
    żeglarzom i sternikom.
    W rozporządzeniu Min.Sportu z 9 czerwca br. nie ma o tym mowy.
    W ogóle nie ma mowy o tym, jakie uprawnienia przysługują posiadaczom
    poszczególnych patentów.
    Czyżby więc wszystko zostało po staremu?






    Temat: Łagodniejsze przepisy dla żeglarzy
    Łagodniejsze przepisy dla żeglarzy
    Ahoj!
    www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=6000
    Łagodniejsze przepisy dla żeglarzy
    Opublikowano: 25 maja, 2007
    W wyniku działań podjętych przez polską administrację morską, dokonano
    znacznej liberalizacji zasad dotyczących uprawiania żeglarstwa morskiego w
    Polsce. Nowe przepisy prawne wydane w maju br. wprowadziły zwolnienie jachtów
    rekreacyjnych o długości kadłuba do 15 m z wymogów podlegania inspekcji,
    posiadania kart bezpieczeństwa oraz obowiązkowego posiadania wyposażenia
    ratunkowego i przeciwpożarowego.

    Zmiany te są pierwszymi rezultatami działań mających na celu dostosowanie
    zasad i przepisów w omawianym zakresie do unormowań przyjętych w większości
    krajów europejskich Równolegle trwają prace grup roboczych - skupiających
    przedstawicieli administracji morskiej oraz środowisk żeglarskich - nad
    opracowaniem kompleksowych uregulowań prawnych dotyczących uprawiania
    żeglarstwa morskiego w Polsce. Opracowywane przepisy powinny przyczynić się
    do rozwoju turystyki żeglarskiej w naszym kraju, a także będą miały na celu
    stworzenie warunków do powrotu jachtów morskich pod polską banderę.

    www.mgm.gov.pl

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Podzwonne dla s/y Rzeszowiak
    jurmak1 napisał:

    > ignorant11 napisał:
    >
    > >
    > > A moze masz bliższe iformacje nt wypadku?
    >
    > Hymmmm jak by tu napisać, żeby nie skłamać ale i prawdy nie napisać:-((( Mam
    > info ale jest tak porażające, że bez konfrontacji boje się je przekazywać...
    > Powiem tylko jedno wygląda na to, że jeszcze raz się okazało, że jachty
    > mocniejsze od zalogi:-(((((
    >

    Sława!

    Skoro jacht wytrzymał to rzeczywiście.

    Korzystając z tych bardzo skromnych informacji, które mozna juz komentowac
    cisna mi sie nastepujace pytania:

    1. Jak to sie stało,ze jacht znalazł sie w najgorszym mozliwym miejscu?
    Bo przeciez prognoza pogody jest znana na tydzień wczesniej zaś na 24 bardzo
    dokładnie.

    2. Jak żeglował jacht przed wezwaniem pomocy? Jakim kursm płynał? Dla mnie
    jedynym sensownym wydaje sie w tamtych warunkach kurs w kierunku morza i
    Kłajpedy. Bo wg prognoz, które odczytałem był wiatr SW, wiec sztormowanie z
    wiatrem kieruje nas w podanym juz kierunku.

    3. Co było powodem wzywania mayday? Bo jak się okazuje sama akcja ratownicza
    była przyczyna śmierci kapitana i poważnego uszkodzenia jachtu.
    Gdyby jacht miał jakies kłopoty, to moze jak dowodzi poźniejszy rozwój wypadków
    wytarczyłoby przyjąc hol lub asystę...

    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie



    Temat: Krotki wypad w kierunku Kopenhagi
    Typu szwedzkich jachtów morskich

    Sława!

    Pisales o morskich lodkach szwedzkich...

    Czy mogłbys opisać szwedzkie jachty takie do 12m?
    Moze w osobnym watku?

    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie



    Temat: Agencja żeglarska Kubryk - opinie
    Baaaaaardzo mieszane uczucia. Był to rejs szkoleniowy na patent ISSA L1. To co
    jest na stronie internetowej Kubryka mija się z prawdą. Zamiast Janmora 31 był
    inny, gorszy jacht zbudowany na kadłubie Janmora, ale źle wyważony, miał tylko 2
    kabiny zamiast 3, zamiast koła sterowego-rumpel. Toaleta nie działała, ciepła
    woda też. Kapitan - nie był z Kubryka, tylko z nim współpracował. Fakt, że sporo
    tłumaczył, ale parę razy złamał przepisy morskie, na jacht brał jakiś swoich
    znajomych, non-stop się spóźniał przez co pływaliśmy krócej niż było to w
    założeniach - generalnie olewał sobie sprawę i robił minimum tego co powinien.




    Temat: REGATY GOTLAND RUNT W TWOIM ZASIĘGU!
    REGATY GOTLAND RUNT W TWOIM ZASIĘGU!
    Zapraszamy na niezwykły rejs regatowy na najlepszym w Polsce morskim jachcie regatowym s/y Scamp!

    To niepowtarzalna okazja uczestniczenia w najsłynniejszych i największych regatach rozgrywanych na Bałtyku - Gotland Runt.

    Impreza przyciąga corocznie na przełomie czerwca i lipca ponad 300 jachtów z całej Europy! Szwedzka wyspa Sandhamn zapełnia się żeglarzami już 26 czerwca. Regaty Gotland to przede wszystkim jeden długi wyścig wokół wyspy, lecz przy okazji tak słynnych regat odbywają się często imprezy towarzyszące np. finał Mistrzostw Europy w klasie IMS i ORC.

    Dołącz do profesjonalnej załogi i poczuj smak prawdziwej żeglarskiej przygody!
    Zobacz jak regaty Gotland Runt wyglądają "od środka”!

    Termin: wypływamy - 26.06.2008, powrót - 06.07.2008

    Trasa: Gdynia-Sandhamn - trasa regat (1200 mm)- Sandhamn – Gdynia

    Więcej informacji na www.senta.sail.pl

    Sprawdź się!

    Kontakt:
    senta@sail.pl
    Tel: 663 445 666
    gg: 210534
    skype: boziscamp




    Temat: Krotki wypad w kierunku Kopenhagi
    Dziękuję skyddad za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Teraz rozumiem co miałeś na
    myśli pisząc o atestowanych środkach ratunkowych. To wcale nie musi być
    zgodność z Solas, który normalnie wymagany powinien być dla żeglugi
    profesjonalnej.
    Koła ratunkowe(np owe tak nie lubiane przez polskich inspektorów podkowy)
    posiadają najczęściej atest producenta lub posiadają zgodność z normą narodową
    lub europejską. Ja zakupiłem podkowy plastimo i jest na nich wytłoczony numer
    normy ale nie ma znaczka Solas (słynne koło sterowe) natomiast taki znaczek
    jest na dołaczonej do podkowy pławce świetlnej.
    Jeszcze kwestia pasów ratunkowych. U nas wymaga się pasów ratunkowych zgodnych
    z Solas. Jak wiadomo w takich pasach nie można wykonywać manewrów bo krepują
    ruchy. Na filmie, który zamieściłeś dostrzegłem u młodego żeglarza pas
    ratunkowy pneumatyczny. U nas też się takich używa, ale tylko pod warunkiem
    posiadania tych z Solas, bo nasi inspektorzy pneumatycznych nie honorują.
    Rozsądek podpowiada więc, że powinny być jedne dla inspektowa a inne do
    używania według potrzeb. Może to nie ma wielkiego wpływu na rozwój zeglarstwa w
    Polsce, ale fakt, że mamy zarejestrowanych około 300 jachtów morskich, tj. tyle
    ile w jednej niewielkiej marinie w Szwecji mówi sam za siebie.

    Pozdrawiam

    J.




    Temat: Żeglarstwo dla zamo"rz"nych
    Żeglarstwo dla zamo"rz"nych
    Niestety - utrzymanie, ubezpieczenie i konserwacja morskiego jachtu jest
    kosztowne, więc nie licz na takie grzecznościowe załatwienie sprawy. Nawet na
    całkiem niekomercyjnych rejsach musisz się liczyć z ceną ca 70 - 80 zł za
    koję za dobę. Do tego dochodzą koszty bieżące, prowiant, paliwo, opłaty
    portowe itd. Ale wszystko razem w rejsie bałtyckim może zmieścić się w 1500 -
    1800 zł za dwutygodniowy rejs. Trydno - minimum zamo"rz"ności jest niezbędne.

    Stopy wody pod kilem!

    Biały Wieloryb
    (Marek Popiel)

    whitewhale@wp.pl
    whale.kompas.net.pl



    Temat: Dania: uratowano załogę polskiego jachtu
    Dania: uratowano załogę polskiego jachtu
    Sława!
    wiadomosci.onet.pl/1425851,12,item.html
    Dania: uratowano załogę polskiego jachtu
    Po trzech dniach dryfowania na Morzu Północnym ośmioosobowa załoga polskiego
    jachtu została uratowana w niedzielę wieczorem w pobliżu Esbjerg w Danii.
    Jak poinformowała duńska agencja Ritzau, załoga składała się z księdza i
    siedmiu bezdomnych, którzy płynęli z Polski do Wielkiej Brytanii. Bliższych
    informacji na temat rejsu nie podano.

    Na Morzu Północnym, podczas sztormu, doszło do awarii silnika jachtu i
    akumulatorów. Z powodu braku prądu załoga nie mogła wezwać pomocy. Dopiero po
    wejściu jachtu na mieliznę w pobliżu Esbjerg Polacy zostali odnalezieni przez
    duńską służbę ratownictwa morskiego - powiedział oficer dyżurny komendy
    policji w Esbjerg Bjoern Pedersen. Pedersen ocenił stan zdrowia polskich
    żeglarzy jako dobry. "Byli przemoczeni i zmarznięci, lecz w dobrych humorach.
    Po osuszeniu i naprawieniu jachtu zamierzają kontynuować podróż" - powiedział.

    Forum Słowiańskie
    gg 1728585



    Temat: Wywracanie sie jachtu.
    Prawda o...
    Ahoj!

    ... wywracaniu i niezatapialnosci jest taka,ze każdy jacht mozna wywrócić,
    kazdy cięzszy od wody zatopić.

    Aby jachty był lżejsze od wody buduje sie komory wypornoscioe, ktore czasem
    wypełnia sie lekim materialem aby w razie rozbicia komory nie zaostała zalana.

    Notomiast w przypadku jachtów balastowych zawsze istnieje pewien krytyczny
    przechył, (kat) powyzej którego jacht bedzie juz sie nadal przewracał.

    W dobrze skonstruowanych jachtach balastowych ten kąt jest znacznie wyższy niz
    90stopni, czesto rzedu 120.

    W przypadku overkilu wazne jest aby monet odwracający był maly, tzn aby nawet
    niewielka fala spowodowała powrót jachtu do nrmalnego połozenia.

    Oczywsice takie wywrotki jachtów sa mozliwe dopiero w bardzo extremalnych
    warunkach i jaczej przy wysokiej łamiacej się fali niz od wiatru...

    Dyskusje na ten temat znajdziej w "Zeglarstwie oceanicznym. K Baranowskiego
    oraz w ksiażkach Marchaja...

    Żeglarstwo morskie



    Temat: Rejsy, szkolenia, staże morskie - sezon 2009!
    Rejsy, szkolenia, staże morskie - sezon 2009!
    Dla wszystkich lubiących przygody na morzu REJSY-SZKOLENIA-STAŻE MORSKIE

    Oprócz dobrze znanych imprez mazurskich (m.in. kursy żeglarskie dla młodzieży i dorosłych), proponujemy Wam rejsy i staże morskie w różnych regionach Europy. Zapraszamy Was na eskapady po morzach ciepłych i zimnych, akwenach typowo turystycznych oraz tych pozwalających zmierzyć się z prawdziwym żywiołem. Szczególnie polecane przez Nas rejony to: Morze Północne, Bałtyk, Chorwacja, Grecja, Włochy, Morze Śródziemne i Atlantyk.

    Proponujemy także czarter jachtów śródlądowych na Mazurach, luksusowych jachtów turystycznych w Polsce (Bałtyk) i za granicą (Chorwacja, Grecja, Włochy, Hiszpania i in.), oceanicznego jachtu regatowego i innych jednostek regatowych z Gdyni.

    Nasza pełna oferta znajduje się na stronie: www.blekitnypiotrus.pl

    Zapraszamy!

    Kontakt:
    Pomorsko-Mazurskie Biuro Żeglarskie „Błękitny Piotruś”
    office@blekitnypiotrus.pl
    biuro@blekitnypiotrus.pl
    tel:+48 58 345 45 43




    Temat: Raport z Komisji ds. systemu stopni żeglarskich
    ale co PT Autor mial na mysli...

    Ahoj!

    Redagując następujace uprawnienia:
    1. Patent sternika jachtowego potwierdza posiadanie kwalifikacji do:
    a) prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych,
    b) prowadzenia jachtów żaglowych o długości kadłuba do 12 m po wodach
    Morza Bałtyckiego, Morza Śródziemnego i innych mórz zamkniętych, a także po
    pozostałych wodach morskich w odległości 50 mil morskich od miejsca schronienia

    Czy to nalezy rozumieć że na morzach zamknietych stj moze plywac bez ograniczeń.
    Czy te 50Nm od miejsca schronienia to na pozostalych morzach, czy rowniez na
    morzach zamknietych?

    Żeglarstwo morskie



    Temat: Tanie rejsy morskie na s/y Idalgo
    Tanie rejsy morskie na s/y Idalgo
    Ahoj!

    Jest teraz oraz w lipcu wolny jacht s/y Idalgo.

    Ja płyne od 12 0704 i sa jeszcze wolne miejsca dla chyba dwóch osób.

    Oprócz tego jacht jest wolny teraz i wystarczy zebrac zaloge aby popłynąć.

    Jacht znajdziesz pod linkiem:
    www.zeglarstwo.org.pl/
    zakładka: czartery

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Sternik Jachtowy - praca
    aniazet napisała:

    > mam uprawnienia sternika jachtowego i szukam pracy na wakacje!!! moze wiecie
    > czy gdzies nie szukaja sternikow do prowadzenia jachtow, czy to na obozach
    > czy moze na prywatnych rejsach? Szczerze to nie wiem jak sie za to zabrac,
    > chodzic po biurach i pytac? czy szkolach sportowych?

    Ahoj!

    Myslę, że z samym sternikiem jachtowym będzie raczej cięzko.

    Bo na szkoleniach wymagany jest instruktor żeglarstwa, zaś rejsy morskie
    ograniczone masz tylko do P20.

    Może jednak ktoś chce popływać i nie ma prowadzącego..?

    Ja sobie te wszystkie stopnie instruktorskie odpuściłem do czasu zrobienia
    j.st.m. i potem tez chcę sobie przepisać stopnie motorowodne.

    Moim zdaniem zycie zaczyna sie po morsie i warto wtedy zrobić uprawnienia
    instruktorskie, bo od razu robisz isntruktora i nie musisz robić tego na raty
    przez mlodszego...

    Podobnie oszczędza się kasę i czas przepisując tylko morskiego sternika
    motorowodnego, którego tez warto zrobic, bo możesz się wtedy załapać na jachty
    motorowe.

    Znajomy kapitan opowiadał mi, ze przyjeto na Iszego na jachcie, gdyż jedyny
    kandydat miał tylko zawodowe uprawnienia, więc odpadł...

    Mysle też, ze warto zrobić licencje na ciąganie narciarzy i latawców oraz
    papiery motorzysty i potem mechanika...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Załoga s/y Fourwinds ukończyła Fastnet Race!
    Załoga s/y Fourwinds ukończyła Fastnet Race!
    Po 5 dniach 19 godzinach 57 minutach i 14 sekundach polski jacht z Gdańska s/y
    ”Fourwinds” (typ jachtu: Tango30) dopłynął 15.08 na metę legendarnych regat
    Rolex Fastnet Race 2009. Jacht z załogą: Wiesławem Krupskim (skipper),
    Michałem "Bozi" Bozackim, Zbigniewem Sikorą i Piotrem Kellerem startował w
    dwóch grupach. W grupie IRC 3 jacht zajął 50 miejsce, a w grupie IRC 3B
    miejsce 23.

    „Fastnet Race” to jedne z najsłynniejszych regat na świecie. Start odbywa się
    z miejscowości Cowes na wyspie Wight u wybrzeży Wielkiej Brytanii, a trasa
    wyścigu liczy łącznie 608 mil morskich typowo przybrzeżnej żeglugi regatowej.
    W tegorocznej edycji na linii startowej w Royal Yacht Squadron w Cowes stanęło
    przeszło 300 ekip z całego świata, a „Fourwinds” okazał się najmniejszą
    jednostką wśród startujących jachtów. Okazał się także pierwszym po 30 latach
    polskim jachtem startującym w tych prestiżowych regatach.

    Wszystkich chętnych do prześledzenia trasy „Fourwinds” w grupie IRC 3B odsyłam
    na stronę organizatora Rolex Fastnet Race:
    fastnet.rorc.org/2009-fleet-tracking.html
    Całej załodze składam najserdeczniejsze gratulacje!

    Marta Cielecka.

    Ps. Miałam przyjemność żeglować z nimi podczas tegorocznych regat w Szwecji
    Gotland Runt, dlatego tym bardziej cieszę się z ich sukcesu :-)




    Temat: Trwają poszukiwania zaginionego polskiego jachtu '
    Trwają poszukiwania zaginionego polskiego jachtu '
    Ahoj!
    Trwają poszukiwania zaginionego polskiego jachtu 'Syrenka'
    www.rzeczpospolita.pl/news.rol?newsId=21818
    zyt, bbc

    Polski jacht 'Syrenka' z siedmioma osobami na pokładzie nie zawinął zgodnie z
    planem do portu w Aberdeen. Trwają poszukiwania jednostki.

    Straż wybrzeża informuje, że 14-metrowa łódź miała przypłynąć do portu w
    sobotę przed południem, w drodze z Islandii. Z portu Keflavik wypłynęła
    prawdopodobnie w zeszłą niedzielę.

    Także służby ratunkowe z Wysp Owczych, Islandii, Hebryd i Szetlandów próbują
    nawiązać kontakt radiowy z załogą i wyrażają "poważne zaniepokojenie" jej losem.

    Ostatni raz załoga dała o sobie znać w poniedziałek, kiedy jeden z jej
    członków zadzwonił telefonem komórkowym do siostry w Polsce.

    +++Klika godzin opóźnienia to chyba za wczesnie na alarm, jak mam nadzieję...

    Napewno sa jeszcze na morzu poza zasiegiem ukf
    Złe wiesci rozchodza sie znacznie szybciej.

    Sygnał z EPIBa były odebrany, wiec pewnie nadal płyna...

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Szukam jachtu
    Szukam jachtu

    Ahoj!

    Tu sygnalizujemy poszukiwanie jachtu.
    Nalezy wpisywać dane jak typ jachtu i rejon żeglugi.

    Chcesz zamustrować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Podzwonne dla s/y Rzeszowiak
    Odnaleziono ciało.

    Sława!
    wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,2866453.html
    Gazeta.pl > Wiadomości > Wiadomości dnia Piątek, 12 sierpnia 2005

    Odnaleziono ciało kapitana jachtu Rzeszowiak

    IAR 12-08-2005, ostatnia aktualizacja 12-08-2005 07:33

    Odnaleziono ciało kapitana jachtu Rzeszowiak, Stanisława Mytycha, który we
    wtorek wypadł za burtę podczas sztormu na Bałtyku. Kapitan zaplątał się w liny
    jachtu i utonął.

    Ciało kapitana odnalazła załoga statku "Stenia", który na zlecenie
    Rzeszowskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego poszukiwał Rzeszowiaka. Jacht
    został odholowany do Kłajpedy. Udali się tam już członkowie Związku. Po
    oględzinach okaże się, czy będzie możliwe sprowadzenie Rzeszowiaka drogą morską
    do macierzystego portu w Gdańsku Górkach Zachodnich.

    W nocy do domów wrócili już wszyscy uczestnicy rejsu po Bałtyku. 8-ioro
    stażystów i drugi kapitan czują się dobrze. We wtorek podczas silnego sztormu
    po awarii silnika zaczęli wzywać pomocy. W akcji ratunkowej zaginął kapitan
    Mytych. Pozostałych członków załogi uratował szwedzki śmigłowiec. Przyczyny
    wypadku bada Izba Morska.

    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie



    Temat: Niezrozumiala kampania przeciwko komptencji

    > Moim zdaniem jednak patenty powinny istniec.
    > 1 na sródladziu powinno byc bez zmian zeglarz wystarcza
    > 2. na morzu moze zostawic stj, ale podniesc uprawnienia do 30Nm lub do
    zeglugi
    > malej na jachtach powiedzmy do 50m2, bo np na Chorwacji ciezko znalezc cos
    > ponizej tej granicy.
    > 3. dalej jstm juz jako stopien oceaniczny, ale tu 80m2 to stanowczo za malo,
    bo
    a co z pływaniem po "żegludze małej" jachtem pow. 50m2, skoro jstm to już
    stopień oceaniczny? skoro jst podnosisz tylko o 10m2(z 40 na 50) to morsom
    podnieś też o 10m2 do 90m2..... przecież to bzdura, a co jesli jacht będzie
    miał 51m2? Po co nam takie głupoty, skoro świat sobie bez tego radzi całkiem
    dobrze( UK) lub prawie całkiem dobrze(szwecja), to tylko dwa przykłady, ale
    jest ich więcej. Co takieg trzeba wiedzieć, żeby popłynąć z Górek na Gotlandię,
    a czego stj nie wie? a co takiego jest w 55m2 jachcie, co go różni od 40 m2, i
    dlaczego ocean-going masters topią swe jachty częsciej niż coastal skipper's,
    choc ci pływają często tam gdzie im nie wolno. Uzasadnianie istnienia
    OBOWIĄZKOWYCH patentów bezpieczeństwem to wolne żarty. Nie ma związku. Każdy
    rozsądny człowiek potrzebną wiedzę zdobęcie i tak, a idiota utopi się, czy
    będzie miał patent, czy też nie. Wolność dla zeglarzy taka jak dla narciarzy!!!
    (pływaków,kajakarzy,wędrowców pieszych,wrotkarzy,skatebordzistów,i wielu innych
    którzy mogą uprawiać swoje hobby bez komunistycznych ograniczeń)




    Temat: jacht na morze i jezioro
    jaste12 napisał:

    > Proszę o radę.Jaki polecacie jacht którym można pływać po jeziorach i po
    > morzu.

    Ahoj!

    No ale co chcesz osiagnac?

    Bo tez nie łatwy jest wybór jachtu na samo morze.

    Bo zalezy w jakich warunkach bedziesz zeglował, po jakich akwenach, jaki sklad
    i doswiadczenie zalogi.
    Jak dlugie trasy, przeloty...

    I co sam chcesz?

    Zeglowac rodzinnie rekreacyjnie, regatowo?

    Sprawa najwazniejsza czy chcesz taki jacht kupic, zbudowac czy wyczarterowac?

    No i jakim budżetem dysponujesz.

    Jakw idzisz pytan jest bardzo wiele i od odpowiedzi zalezec bedzie wybór
    jednostki.

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Rejstracja jachlu kupionego zagranica w Polsce.
    taki2 napisał:

    > Dzieki za info. Wyslalem wczoraj list(e-mail) na Chocimska w W-wa do PZZ z
    > prosba o przeslanie drukow i informacji jak rejestrowac lodke o dlugosci <1
    > 2m w
    > Polsce. Ale moze ktos tutaj na tym forum z zagranicy juz to zalatwial i wie
    jak
    >
    > sie to robi. Nie wiem czy chcialbym koniecznie plynac do Polski. Wolalbym
    > gdziekolwiek na Morzu Srodziemnym w Europie, a do Polski samochodem. Jacht
    jest
    >
    > zarejestrowany obecnie poza EU, a to robi problem, bo jest czas pobytu
    > ograniczony dla obcych lodek. Pytalem rowniez o infe. na Malcie, bo mozna by
    ta
    > m
    > (lub gdziekolwiek w EU) moze zarejestrowac, w koncu jestem obywatel EU.
    Pisalem
    >
    > do tamtejszego biura adwokackiego, ale jszcze nic nie przyszlo.

    Lepiej pisać w tej sprawie na Berdyczów niz na Chocimską. Nikt ci nie
    zarejestruje jachtu, który nie jest w Polsce. Trzeba poprostu jachtem przypłynąć
    pod jakąkolwiek flagą, bo tym nikt się nie zainteresuje. Nastepnie załatwic
    sprawy celne jesli jacht jest z poza Unii. W Urzędzie Skarbowym opłacić
    dokument zwolnienia z VAT lub zapłacić VAT. Wiek jachtu nie ma nic do rzeczy.
    US zarząda dokumentu nabycia (faktura lub dowód kupna sprzedaży potwierdzony
    notarialnie. Wszystkie dokumenty w językach obcych muszą być przetłumaczone
    przez tłumacza przysięgłego. Kolejny krok, to przegląd techniczny (PZŻ lub PRS)
    i dopiero teraz Chocimska. Przesłać dokumenty można pocztą i kserem dowodu
    wniesienia opłaty rejestracyjnej.
    wala



    Temat: Rzeszowiak - z punktu widzenia załoganta "Steni"
    Dziekuje!

    Ahoj!

    Za relację. Jak mozna byłoby zasnąć przy tak mrożacej krew w żyłach historii i
    do tego opowiedzianej z takim talentem!

    Co masz na mysli zakaz nieatoryzowanego cytowania?

    Bo ja dość często kopiuje materiały z netu, ale zawsze podaje link do
    oryginalnego źródła.

    I jestem bardzo dumny,że ta relacja została opublikowana na moim skromnym forum.

    Czytając zastanawiałem się nad kilka sprawami, zreszta takie były zaoytania w
    trakcie dyskutowania sprawy i Waszej wspaniałej akcji:

    1. Skąd inicjatywa samej akcji? Zlecenie od armatora? BO są tu pewne regulacje
    prawne. Więc jak to wyglada? BO o ile pamietam, a na powaqżnie nauczę sie do
    egzaminu jest taki przepis,że jacht porzucony na morzu stanowi "własność
    Neptuna". Kto finansował akcję?

    2. Czy nie rozważaliście odcięcie i utopienie złamanego takielunku, ktory
    przezciez, szczególnie w tych warunkach był napewno duzym zagrożeniem dla
    jachtu.

    3. Czy masz jakąś wiedzę nt przebiegu samej tragedii Rzeszowiaka. CO bylo
    powodem podjecia tak niefortunnej w skutkach akcji ratunkowej? Bo jacht
    przeciez okazał się sprawny w chwili opuszczania go przez zalogę...

    Ten text powinienneś wysłać do "Żagli" lub innego pisma żeglarskiego.
    Bedzie to bardzo cenny artykuł.

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Rejs Sylwestrowy w Chorwacji luksusowym jachtem
    Rejs Sylwestrowy w Chorwacji luksusowym jachtem

    Ahoj!

    3) Rejs Sylwestrowy w Chorwacji luksusowym jachtem
    Termin: 26.12.2005 - 04.01. 2006
    Trasa: Trogir- Hvar- Dubrownik(impreza!)- Korcula- Trogir
    Jacht: Oceanis Clipper 423 ( full wypas), 10 os.
    Cena: 1450 zl ( jacht, wyzywienie, dojazd, ubezp)

    Zgloszenia na priv lub na gg 1728585

    Żeglarstwo morskie



    Temat: Wycofuję rekomendacje
    tneduts napisał:

    > nie no, musze zajać stanowisko w tym temacie.
    >
    > Piszecie,że na sail-ho sa same bluzgi, kłamstwo i oczernianie na lewo i prawo
    r
    > óznych osób, a sami robicie to samo.
    >
    > to sie nazywa hipokryzja.
    >
    > a odnosnie PRL'owskiej biurokracji w zeglarstwie mam do napisanie tylko jedno.
    >
    > jacht to nie statek i przepisy dot statków nie powinny obejmowac jachtów, tak
    j
    > ak teraz to się dzieje w polsce.
    >
    > wszyscy co bronia obecnego ładu sztucznie generowanej biurokracji, sa po
    prostu
    > komunistami którym obeny układ polityczno-biznesowy zapewnia byt.
    >
    Sława!

    Naucz sie podstaw i dowiedz sie,że jacht to tez statek.

    Zanim zabierzesz głos doucz sie i nie osmieszaj sie, bo jacht jest statkiem w
    mysl IMO, MPDM, Kodeksu Morskiego itp...

    A gdy będziesz nadal operował wyzwiskami to zarobisz BAN na tym forum.

    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie



    Temat: czarter ze skiperem, Baleary 2007 w czerwcu
    czarter ze skiperem, Baleary 2007 w czerwcu
    Baleary 2007 – czarter jachtu ze skiperem
    Czarter nowego jachtu żaglowego Bavaria 46 Cruiser (2007r.) ze skiperem, dla 8
    osób (4 kab. 2 os.), 2WC, dł.14,40m, szer. 4,35m, pow.żagli 117m kw, 2 koła
    sterowe. Jacht z profesjonalnej firmy czarterowej, ubezpieczony, z pełnym
    wyposażeniem nawigacyjnym, hotelowym i serwisem.
    Miejsce czarteru:
    Baleary - Palma de Mallorca (Majorka)
    Wolne terminy:
    I/ od 9 czerwca do 16 czerwca (1 tydzień)
    II/ od 16 czerwca do 23 czerwca (1 tydzień)
    Możliwa opcja one-way, ze zmianą dnia 16 czerwca w Barcelonie.
    Cena 1 tygodniowego czarteru (7 dni) 2800 EUR/tydzień, czyli ok. 11000 zł.
    Cena obejmuje opiekę i usługę skipera! Podpowiem i pomogę w organizacji rejsu,
    wyborze trasy i dotarciu na miejsce.
    Uczestnikami mogą być osoby w dowolnym wieku i płci, które pragną spędzić
    wakacje na jachcie, codziennie odwiedzać nowe miejsca i zażywać kąpieli w
    cudownych zatoczkach. Nie są wymagane uprawnienia żeglarskie i morskie
    doświadczenie. To wspaniały wypoczynek i zabawa dla każdego. Chętni otrzymują
    opinię z rejsu z godzinami stażowymi i wpisem do książeczki żeglarskiej.
    Kontak:
    Marian Szędzielorz, kom. 506 054 756, tel/fax (032) 254 22 91,
    mszed@poczta.onet.pl




    Temat: Żagle-Grecja-Wrzesień
    Ciasno, ciasniutko...
    Poza tym na Grecję warto brać jacht duży, gdyż jest szybszy, mniej rzuca na
    fali i ma więcej miejsca na pokładzie do opalania i do spania ;-)
    Własnie widziałem 12-osobową ekipę rodaków, ale na Benetau Cyclades 50, które
    ma 4 kabiny i piątą na samym dziobie (rzadko wykorzystywaną w morzu).
    Dla porównania Benetau Cyclades 43 ma 3 kabiny, generalnie 2-osobowe (choć i 3-
    osobowa rodzina się zmieści w razie potrzeby, bo koje są bardzo szerokie)

    > Oj, "przytulnie" będzie na tym jachcie.
    > O331 jest jachtem raczej do pływania w składzie nie większym niż 6 osób.
    > ...no, ale "Maluch" też był samochodem dla 4 osób.
    > Fajne jest to, że chcecie tam żeglować, bo naprawdę warto.
    > Zwróćcie jednak uwagę na to, że biorąc mniejszą łódkę z mniejszą ilością koi
    płacicie co prawda mniej, ale w przeliczeniu tej kwoty na koję wychodzi na
    pewno nie taniej niż na większym jachcie z większą ilością koi.



    Temat: Niezrozumiala kampania przeciwko komptencji
    whitewhale napisał:

    > Patent to jednak tylko papier. Rozumiem, ze kiedy armator wydaje jacht
    > nieznanemu czlowiekowi, musi zastapic wiedze o nim, ale jesli ktos plywa
    > wlasnym jachtem na wlasny rachunek? Prawdopodobnie wie co umie. Wracajac
    > natomiast do patentow, to ciagle uwiera mnie nieszczesny przepis dotyczacy
    > st.j. - owe 20 Mm od brzegu. Kazdy, kto znalazl sie podczas sztormu na morzy
    > wie, ze nalezy trzymac sie z daleka od nawietrznego brzegu. 20 mil to bardzo
    > maly margines bezpieczenstwa. BTW: Mozna wiedziec, kto to jest seaskiper?
    >
    > Stopy wody pod kilem!
    >
    > Biały Wieloryb
    > (Marek Popiel j.st.m.)
    >
    > marekp@kompas.net.pl
    > whale.kompas.net.pl

    Ahoj!

    Niemcy maja jakies uprawnienia na 10, 20, 30 Nm jak mi tlumaczyl ostanio ktos
    kto ma zone zeglarke w Niemczech, mozna powiedziec, ze to równiez ogranicza.

    Sam tez wielkrotnie podnosilem ten problem w rozmowach z kapitanami
    zasiadajacymi w komisjach i dopowiedz byla iz decyduje dobra praktyka morska i
    nikt nie nakaze mi wchdzic przy 8B doladowego lub wschodniego sztormu do
    Wladziowa lub innego portu na srodkowym wybrzezu. Wtedy zalacaliby ucieczke na
    Bornholm, pozatem przeciez nie ma na 20tej mili posterunku, który Cie
    zawróci:)))

    Temat tez podnosi kpt Niemiec vide lacze: "wypadki" w opisie tego forum.

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Żaglowce wojenne
    Żaglowce wojenne

    Ahoj!

    Często w przypadku dużych żaglowców dochodzi do nieporozumień, gdy niektórym
    Żeglarzom wydaje się, że takie statki jak Dar Młodzieży, czy Iskra to są
    równiez jachty...

    Sam widziałem jak w gazetce ściennej Hufca Morskiego(sic!) zdjęcie pięknej
    barkentyny MarWoj było podpisane s/y Iskra zamiast ORP Iskra.

    Ktoś mogłby powiedzieć iz czepiam się, ale jak jednak ja opowiadam się za
    szerzeniem kultury morskiej.

    Podobnie częstym błędem jest pisanie nazw statków cudzysłowiu, a przeciez
    imion nie pisze się w cydzysłowiu np "Marysia Kowalska", chyba że owa
    Marysia jest "żeglarzem"...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: rejs, Grecja 2007 - Cyklady, Dodekanes, Turcja, Ko
    rejs, Grecja 2007 - Cyklady, Dodekanes, Turcja, Ko
    Grecja 2007 - rejs turystyczny, wczasy na jachcie

    Rejs jachtem żaglowym Ocean Star 495, 5 kab./11os., 4WC z prysznicem,
    dł.14,95m, szer. 4,58m, pow.żagli 110m kw, 2 koła sterowe. Jacht z
    profesjonalnej firmy czarterowej z pełnym wyposażeniem nawigacyjnym, hotelowym
    i serwisem.
    Terminy:
    I/ 30 czerwca do 14 lipca (2 tygodnie). Trasa z Aten przez Cyklady na wschód z
    możliwością zahaczenia o Turcję, wyspy Dodekanesu, Kos.
    II/ 14 lipca do 28 lipca (2 tygodnie). Trasa z Kos przez Santorini i wysepki
    Cyklad do Aten. Szczegóły tras do uzgodnienia.
    Cena: 2 tygodniowego czarteru (14 dni) 600 EUR/os. czyli ok. 2300zł/os. Cena
    nie obejmuje transportu na miejsce i wyżywienia. Podpowiem i pomogę w dotarciu
    na miejsce i powrocie.
    Uczestnikami mogą być osoby w dowolnym wieku i płci, które pragną spędzić
    wakacje marzeń na jachcie, codziennie odwiedzić nową grecką wyspę i zażywać
    kapieli w cudownych zatoczkach. Nie są wymagane uprawnienia żeglarskie i
    morskie doświadczenie. To wspaniały wypoczynek i zabawa dla każdego. Chętni
    otrzymują opinię z rejsu z godzinami stażowymi i wpisem do ksiażeczki żeglarskiej.
    Jesteśmy grupą żeglujących od lat przyjaciół , która zawsze zaprasza na pokład
    nowe miłe osoby, głodne świata i przygody.
    Kontak:
    Marian
    Szędzielorz, Katowice, kom. 506 054 756, tel/fax (032) 254 22 91,
    mszed@poczta.onet.pl




    Temat: Polski jacht zatonął na Bałtyku
    s/y Bloom

    Ahoj!
    bloom_carter30.republika.pl/jacht/index.html
    miejsce i rok budowy M.S.J. w Szczecinie 2001

    materiał kadłuba LPS (laminat)

    ożaglowanie SLUP

    długość / szerokość 9,07 m / 3,08 m

    zanurzenie 1,61 m

    silnik / zużycie paliwa VOLVO PENTA 2002 18KM / 1,5l/godz.

    pow. pomiarowa żagli 37 m2

    żagle grot, genua, fok, fok sztormowy

    nawigacja GPS, VHF, sonda, log, kompas,
    lornetka, mapy, locje, spisy świateł, reflektor radarowy

    bezpieczeństwo 3 koła ratunkowe, 5 kamizelek
    ratunkowych, 2 pary szelek, pławki dymna i świetlna,

    rakiety, rożek mgłowy

    a także samoster, barometr, termometr,
    ogrzewanie webasto, kuchenka gazowa,

    bojler z ciepłą wodą, prysznic, toaleta z
    umywalką, zbiornik na nieczystości (umożliwia korzystanie

    z toalety pokładowej w
    marinie), radioodbiornik, wyposażenie dla 5 osób

    (sztućce, talerze, garnki itp.,
    ale tylko 2 koce i 2 poduszki)

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Podzwonne dla s/y Rzeszowiak
    Podzwonne dla s/y Rzeszowiak

    Sława!

    I znowu tragedia na morzu...
    rzeszowiak.sys.net.pl/rejsGotlandia2004/image18.html
    Zginął żeglarz na Bałtyku

    Mikołaj Chrzan, Alicja Katarzyńska, Gdańsk 11-08-2005, ostatnia aktualizacja
    10-08-2005 20:12

    Jacht "Rzeszowiak" tonął w nocy z wtorku na środę, gdy wiało z prędkością 90
    km/godz. Do katastrofy doszło ok. 50 mil morskich na północny wschód od
    przylądka Rozewie. Na pokładzie znajdowało się 10 osób. - Mieliśmy już
    kłopoty z silnikiem, a dodatkowo wiatr uszkodził nam maszt - mówi uratowany
    Kuba Kaźmierczyk. Zaczęliśmy wzywać pomocy. Polakom odpowiedział
    prom "Finlandia". W czasie tych manewrów za burtę wypadł 60-letni
    kapitan "Rzeszowiaka" Stanisław M., którego dotychczas nie udało się
    odnaleźć. Na pokład promu udało się przedostać tylko jednej dziewczynie.
    Reszta załogi czekała na ratunek szwedzkich lotników, którzy wystartowali z
    Gotlandii. Wszystkich udało się wczoraj rano przetransportować do gdańskich
    szpitali. Okoliczności tragedii wyjaśni postępowanie przed Izbą Morską

    Oczywiscie tragedia wydarzyła się nie w okolicach Rozewia, ale Taran...

    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie



    Temat: Rzeszowiak - z punktu widzenia załoganta "Steni"
    A w ogóle..?

    Ahoj!

    Jak znaleźliście Rzeszowiaka na morzu?

    Przecież samo odnalezienie jest sprawą bardzo niebanalną!

    Ktoś śledził Rzeszowiaka na radarze?

    Sami go szukaliście radarem?

    BO przeciez to ogromne zadanie, a z Twojej relacji wynika,że relatywnie szybko
    znaleźliście go...

    jednak w w cięzkich warunkach nawet duże statkowe radary mylą echo jachtu z
    obiciem od fal...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Nie mam patentu ani pretensji o jego brak do nikog
    Alez to ludzie maja w glówkach nieuporzadkowane
    joly.roger napisał:

    > w.pogocki napisał:
    >
    > > Nie jest też obowiązkowe
    > > posiadanie dowodu rejestracyjnego, co teoretycznie pozwala zabrać na pokła
    > d
    > > niesprawdzonego technicznie jachtu, nieokreśloną liczbą ludzi, bez potrzeb
    > y
    > > posiadania np kamizelek ratunkowych, środków gaśniczyh itp.
    >
    > Przeglady nie sa obowiazkowe. Prosze podac przyklady masowych tragedii
    > spowodowanych plywaniem "niesprawdzonym technicznie jachtem, nieokreśloną
    > liczbą ludzi, bez potrzeby posiadania np kamizelek ratunkowych, środków
    > gaśniczyh itp.". Nie da sie? To prosze podac choc *jeden* taki przypadek. Tez
    > sie nie da? To uprasza sie nie truc 4 liter :P
    > Jak widac - komuna ma sie dobrze, przynajmniej w glowach niektorych.

    Ahoj!

    Po pierwsze: w Szwecji jest równize system stopni zeglarskich
    Po drugie: przepisy bezpieczestwa to nie komuna, ale wyniki podpisanych przez
    Polske umów miedzynarodowych: SAR i np mpdm, w których zawarte jest
    zobowiazanie do egzekwowania postanowien z nich wynikajacych.

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: OKAZJA niekomercyjny rejs baltycki 3-16 CZERWCA
    OKAZJA niekomercyjny rejs baltycki 3-16 CZERWCA
    Ahoj!

    Zbieram chetnych na rejs baltycki w pierwszj połowie czerwca.

    W tej chwili mam łódke w terminie 3-16 czerwca.

    Jacht; to kultowa jakze popularna jotka, typ jachtu o którym mozna napisac
    niejedna ksiazke i niejedna juz napisano...

    Jest jednostka bardzo dzielna i bezpieczna, ten typ wsławił sie rejsami
    arktycznymi, rejsami na Horn!

    Planowana trasa w zaleznosci od ilosci chetnych i długosci rejsu, ale
    najprawdopodobniej beda to 2 rejsy tygodniowe.

    Oczywiscie w granicach zasiegu tygodniowego rejsu z Zatoki Gdanskiej.

    Zatem mozna w kierunku Bornholmu, w kierunku Kłapedy, Windawy, lub na połnoc
    do Karskrony, Kalmaru...

    Gdyby sie udało uzgodnic z załohgami, to mozna zrobic wymiane np w
    Swinujsciu, wtedy zasieg zwiekszyłby sie.

    Odpłatnosc: caly jacht kosztuje 500zł dziennie czyli przez ilosc osób (MAX 9)
    plus 20zł dziennie i 20 Eu na mariny, zarcie kase jachtowa do rozliczenia w
    ostanim porcie.

    Kontakt na maila na priva

    lub gg 1728585

    lub telefonicznie: 507 039329

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Rejs Wielkanocny 2010 - Wielkanoc na Kanarach
    Rejs Wielkanocny 2010 - Wielkanoc na Kanarach
    Serdecznie zapraszam na Rejs Wielkanocny ze SKIFFem!
    Na Wyspach Kanaryjskich sezon trwa cały rok. W kwietniu średnie temperatury w
    dzień wynoszą 24C. Kanary stanowią atrakcyjny rejon żeglugi ze względu na
    piękno ich wulkanicznego krajobrazu, bujną, niemal tropikalną roślinność,
    sprzyjające wiatry oraz przyjazny klimat.
    Podczas Wielkanocnego rejsu opłyniemy wschodnie wybrzeże Gran Canarii oraz
    największą z wysp archipelagu - Teneryfę.

    Idealny rejs na pierwszy kontakt z Atlantykiem! Rejs morski na wodach
    pływowych o skoku pływu powyżej 1.5m zaliczany do stażu morskiego.
    Doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane!

    Zdjęcia z zeszłorocznego rejsu wielkanocnego w naszej galerii:
    www.skiff.pl//index.php?option=com_gallery2&Itemid=33&g2_itemId=1759
    Trasa rejsu: Las Palmas (Gran Canaria) - Puerto de Mogan - Los Gigantes -
    Santa Cruz - Las Palmas
    Termin: 30.03.2010 (wtorek) – 06.04.2010 (wtorek)
    Cena: 990 zł + 100 euro
    Składka na wyżywienie, paliwo i opłaty portowe wynosi 90 euro i zostanie
    rozliczona na koniec rejsu. Kapitan nie dorzuca się do kasy jachtowej.

    Szczegółowa oferta na www.skiff.pl
    Rejs na prywatnym, bardzo zadbanym jachcie z młodym kapitanem, który pływa na
    nim na stałe, więc zna jacht i akwen doskonale.

    Pozdrawiam,
    Marta

    kom. 601 27 47 05
    info@skiff.pl




    Temat: wakacje w Grecji 2006
    wakacje w Grecji 2006
    Witam serdecznie wszystkich, którzy chcą spędzić wakacje w Grecji, lecz nie
    koniecznie w hotelu i na zatłoczonej plaży. A może jachtem żaglowym po morzu,
    od wyspy do wyspy, po ustronnych cudownych zatoczkach, portach i porcikach.
    Zwiedzamy, pływamy, nurkujemy i kąpiemy się w krystalicznie czystych zatokach.
    A wszystko w to w sympatycznym, sprawdzonym, towarzystwie.
    Mam jeszcze wolne 4 miejsca na rejs w terminie 27-05-2006 do 10-06-2006. Jacht
    Bavaria 47E (5 kab.2 os + 1, dł.14,65m, 130m kw. żagli, pełne wyposażenie
    hotelowe. Proponowana trasa: Ateny-wsch.Peloponez-Kithira-zach.Peloponez-wyspy
    morza jońskiego (Zakinthos, Ithaki, Kefalonia, Lefkada itd)-Lefkas. Mogą być
    osoby w dowolnym wieku i płci, bez doświadczenia żeglarskiego. Mam w załodze
    sprawdzonych i doświadczonych żeglarzy. Cena rejsu (2 tyg) ok. 1900zł/os. +
    wyżywienie (składka po kosztach) i dojazd. Jesteśmy grupą przyjaciół,
    ciekawych świata i otwartych na następne miłe osoby.
    Kontakt: Marian, kom. 506 054 756, e-mail: mszed@poczta.onet.pl



    Temat: Orionem po Morzu Pólnocnym
    Orionem po Morzu Pólnocnym
    Tradycyjnie, przygotowuję rejs morski na nadchodzący sezon. Ponieważ wielu
    potencjalnych współtowarzyszy podróży grymasiło, że nie wyprowadzam ich na
    wody pływowe, postanowiłem zaspokoić ich potrzeby. Po zeszłorocznym
    do?wiadczeniu, wybrałem w tym celu piękny oldtimer s/y Orion. Kto był ze mną
    na Alandach dobrze ten dzielny jacht pamięta. Wrócimy nim do kraju dookoła
    Jutlandii. Do Amsterdamu dojedziemy busem, którym powróci poprzednia załoga.
    Termin naszego rejsu to 3 - 17 wrzesień Całkowity koszt rejsu powinien się
    zmie?cić w kwocie 1730 zł na osobę ( wraz z kosztem mikrobusu ) z czego 520
    stanowią koszty do rozliczenia, z kaucja włacznie. Szczegóły na stronie
    whale.kompas.net.pl/amsterdam2005.html
    Stopy wody pod kilem!
    Biały Wieloryb




    Temat: Wybrane aspekty bezpieczeństwa w żeglarstwie morsk
    skipbulba napisał:

    > seaskipper napisał:
    >
    > > Ahoj!
    > >
    > >
    > > Bardzo ciekawe materialy znalazłem na stronie PZŻ.
    > >
    > > Jest omówienie wypadków morskich w latach 2004-2005.
    > >
    > > I choc brak tu orzeczeń IM, to jest materiał zasługuje na rzetelne
    > > przestudiowanie.
    > >
    > > Szczególnie polecam nieukom, którzy w licznych wypowiedziach w
    > > cyberprzestrzeni kwestionuja podstawowe zalecenia i przepisy bezpieczeńst
    > wa...
    > Ciekawe ze szwedzi se swietnie radza bez tych zaleceń i przepisów.
    > Ja juz dzieki bogu mam jacht pod szwedzka banderą i moge olac wypociny PZZta
    >

    Ahoj!

    To se pływaj nie wysciubiając nosa po szkiery, które sa wodami wewnętrznymi
    podobnymi do szkierów chorwacckich czy naszych wód zalewowych i zatokowych.

    Jak wiemy akwenow dla żeglazry jachtowych czyli ludzi o najniższych
    kwalifikacjach nautycznych.

    Dla mnie Sekretarz Komisji Morskiej PZŻ i KWŻ Kotwicy, do tego zawodowy wyższy
    oficer MarWoj jest autorytem w przeciwieństwie do dyzia z sailho...
    :)))

    Żeglarstwo morskie



    Temat: Niezrozumiala kampania przeciwko komptencji
    Witamy El Kapiatna!!!
    Ahoj!

    To dobrze, ze na tym skromnym forum zaczynają zabierać głos coraz wyższej klasy
    fachowcy...

    Mile, że zajrzał do nas zawodowiec:)))

    Ale do adremu:

    Sytsem opatentów, który postulujesz, jest dośc zblizony do systemu
    obowiązującego, który jak donośza "żródła dobrze poinformowane" ma ulec dalszej
    liberalizacji i uproszeniu.

    Projekt, który w 99% wejdzie w zycie jeszcze w tym roku przedstawiłem winnym
    watku.

    Rzeczywiście tak jest,ze wypadki są powodowane głownie brakiem wiedzy
    nautycznej, widac przy ich analizie,jak podstawowe błedy popełniali ludzie za
    nie odpowieddzialni.

    Zawodowcy maja bardzo uproszczona procedure uzyskiwania patentów, często
    wystarczy tylko niewielki 200h staż na jachcie...

    Czy zawodowcy powinni mieć automatyczne prawo do prowadzenia jachtów

    Jakoś jednak dzieje się tak,ze kierowcy tirów i autobusów nie maja od razu
    prawa jazdy motocyklowego czy traktorowego.

    Podobnie piloci samolotów nie koniecznie mają uprawnienia szybowcowe.

    Sam system przyznawania patentów jest oczywiście dyskusyjny, jak wszelkie
    koncesjonowanie, kiedys zreszta nie było prawa jazdy, czy licencji lotniczych.

    Jeszcze bardziej moze dziwić system uprawnieć radiofonicznych czy uprawnień
    radarowych...

    Dziwne,że wymagaja patentu na patrzenie i na gadanie:)))

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Jeszcze o patentach
    Jeszcze o patentach
    Ahoj!

    Zapewne wielu z Ws odebralo juz nowe patenty.

    W sumie jest znaczaca liberalizacja, gdy przez cała karierę zeglarska
    wymagany jest jeden egzamin.

    Moim zdaniem jednak popełniono klika dosc powaznych błedów

    Mianowicie teraz juz stj jest stopniem ewidentnie morskim( w moim przekonaniu
    był morskim za rezymu poprzedniego rozporzadzenia), ale teraz rzeczywiscie
    pozwala zeglowac po calych morzach.

    Dlatego uwazam, że na jsm skoro zniesiono egzaminy, to powinno sie podniesc
    staze.

    Bo teraz ktos kto wcale nie pływał samodzielnie moze otrzymac papier na cały
    ocean i na duze 18m jachty.

    Podobnie jak na kjota, mysle, że powinien byc egzamin z astronawigacji,
    powinno sie tez wymagac znajomosci technik ratowniczych, pierwszej pomocy,
    łacznosci.

    Wtedy bardziej zblizylibysmy sie do systemu RYA.

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: bez patentu
    Zgadzam sie z Iznota.
    We Francji nie ma patentow, nie slyszalem jeszcze historii o pijanych
    francuzach ktorzy maja wypadki na morzu. Tutaj jak ktos nie umie to nie wchodzi
    na jacht bo ma zdrowy rozsadek. W Polsce dostana papierek i wydaje im sie ze
    maja wszystkie rozumy i moga robic co chca. To nie jest najwazniejsze zeby
    dostac patent a jacht zeby przeszedl przeglad. Wazne jest zeby dac sobie rade i
    zeby jacht byl sprawny - a te dwie rzeczy z tymi poprzednimi nie maja w
    polskich warunkach nic wspolnego.

    Mam papierek PZZ - ale nienawidze tej organizacji, plywam po morzach i oceanach
    teraz jako kapitan pod francuska bandera , nie przyznajac sie ze mam jakis
    dokument z Polski - chyba ze musze... a i tak nie upowaznia mnie do prowadzenia
    jednostek ktore prowadze.

    A Tobie Sullivan nie wiem co bym doradzil.... - najlepiej znajdz kogos kto ma
    patent i z nim zegluj.

    Pawel , Paryzewo
    pozdrawiam,



    Temat: Patenty Zeglarskie - Swiat
    Aby prowadzic szwedzki statek o wymiarach przekraczajacych 12x4 metry nalezy
    zdobyc odpowiednie uprawnienia (skepparexamen). Wymaganie to stosuje sie wobec
    statkow ktorych oba (!) podane wymiary sa przekroczone. Gdy jacht bedzie mial
    dlugosc 16 m i szerokosc 3 m mozna go prowadzic bez zadnych uprawnien.

    Wobec osob posiadajacych "skepparexamen" nie stosuje sie ograniczenia dlugosci
    jachtu. Ograniczenie do 24 m pewnie wziales z brytyjskich przepisow. Statki o
    dlugosci 12x4 m podlegaja obowiazkowi rejestracji w Urzedzie Morskim
    (sjofartsregistret@sjofartsverket.se) i warunki okreslane sa indywidualnie. Np:
    gdy plywalem jachtem o dlugosci 26 m z mozliwoscia zabrania 38 pasazerow nie
    moglem zabierac wiecej niz 11 osob. Zeby zabierac wiecej osob na pokladzie
    musiala byc druga osoba z uprawnieniami skippera.

    Posiadacz szwedzkich uprawnien*

    *ich zdobycie nie polega na zdaniu testu z wklepanego na pamiec podrecznika lecz
    na wykazaniu sie rzetelna wiedza nautyczna ze stosownym doswiadczeniem, do
    zeglowania uprawnienia nie sa konieczne lecz niezbedna jest wiedza z praktyka



    Temat: zmieniam zawod!!!!
    jojo,ja też z nad morza,sympatię do ciebie poczułem,gdy wczoraj z jachtu
    nadawałeś,ty wiesz,że nie należy pluć pod wiatr.
    Ale post byl do Danusi,nie do Mirexa, to tylko moje gapiostwo kazało mi kliknąć
    nie a propo
    Jak tam po rejsie?Choroby morskiej nie było?Jak nie bujało - to się nie liczy



    Temat: wspomnienia...
    Z "bitew morskich" to ja pamieam taka. Upal. Pogoda w sam raz - wieje
    zdecydowana trojka. Bez szkwalow, nie szarpie. Idealna na leniwe zeglowanie.
    Znajomi z jachtu mnie wolaja zeby podplynac. Czuje, co sie swieci, wiec
    rozkazuje wyjac wiadro i garnki, dyskretnie nabrac w nie wody i uszczelnic
    zejsciowke. Zaloga wykonuje polecenia, z tym, ze w momencie gdy jach znajomych
    sie zbliza, to oni uszczelniaja zejsciowke od srodka! Zostalem sam na mostku,
    ale nie moglem sie przeciez poddac. Wiec puscilem foka, talie noga przycisnalem
    i w decydujacym momencie puscilem rumpel, porwalem wiadro i sru... Niestety,
    plastikowe ucho sie wyczepilo i wiadro wpadlo do kokpitu znajomych. To byly
    Oriony, malutkie, wiec wychylilem sie od siebie po to wiadro i... dostalem sie
    do niewoli - kolega mnie zlapal z koszulke, ktorej zdjac nie bylo kiedy i
    wciagnal mnie do ich kokpitu, ale nie mial litosci - od razu mnie zepchnal do
    wody. Tymczasem moj Orion dzielnie, na pelnych zaglach odplynal jako statek
    widmo. Zaloga nie chciala przyjmowac rozkazow z wody. Wychylili sie tylko i
    zrobili mi beczelnie zdjecie. Uratowla mnie zaloga kolegi a potem oddali mnie
    zywego i zdrowego na jacht wlasciwy. Obylo sie bez batow ;-)))




    Temat: Wycofuję rekomendacje
    Wycofuję rekomendacje

    Ahoj!

    Przez wiele miesięcy w opisie forum było łacze do portalu sailho.

    Ostatnio zaczałem próbować dyskusji z róznymi ludźmi, ale zarówno polityka PT
    Admina jak i atmosfera tam panująca nie nalezą do klimatów w jakich ja
    gustuje i jakie polecam innym.

    Lista dyskusyjna przypomina najgorsze fora gazety: peplno pyskówek, pomówień
    atakow ad personam, ktorych PT Admin nie widzi, ale za to wycina posty czysto
    merytoryczne.

    Równiez zasluzony dla polskiego żeglarstwa własciciel portalu rozpoczął
    kampanie przeciwko przepisom bezpieczenstwa.

    Otóz pełn tam jest relacji ludzi rzekomo łamiących polskie przepisy, ale gdy
    sie bliżej temu przyjrzeć się to promuje sie tam farbowanych pseudobohaterów
    niby walczących z polską biurokracją.

    Cały fałsz tej kłamliwej kampani polega na tym, ze te liczne przyklady maja
    zachęcać do łamania polskich przepisów, ale jednocześnie autorzy tych
    pseudoprecedensowych rejsów pływaja na jachtach pod obcymi banderami, gdy
    obowiązuja ich przepisy obcej bandery.

    Naśladownictwo pod polska baderą naraża na poważne konsekwencje prawne nie
    tylko roszczenia majatkowe ale i na odpowiedzialnośc karną.

    Tym wiekszy jest fałsz tej kampanii, że owi luminarze fałszywego proroka nie
    zauważają,że projekt nowego rozporządzenia ws stopni żeglarskich znosi
    ograniczenie do 20Nm dla sterników jachtowych.

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Czy ktoś może opisać procedurę wymiany patentu?
    1. "chaladia" to po arabsku "cudzoziemiec" albo coś w tym rodzaju, w każdym
    razie w rodzaju męskim. Dziewczyna to byłoby "chałdieja". Dlatego nie pisz do
    mnie jako do kobiety.
    2. Idąc tym samy torem myślenia powinno się dalej uczyć na kursach na prawo
    jazdy naprawy dętek łatkami i wymiany opony na feldze przy pomocy łyżek...
    cenię sobie to, czego uczył Mariusz Zaruski, ale zdaję sobie sprawę, że to jest
    romantyczna przeszłość. Te "gadżety" nie "padają" tak masowo w przeciętnych
    warunkach na Bałtyku czy Morzu Śródziemnym latem. w latach '60 silnik
    pomocniczy na jachcie albo "zapalał", albo nie. Pod koniec dłuższego rejsu z
    reguły nie zapalał. dziś "nie zapalenie" to ewenement. Podobnie jak poprucie
    się żagli - czy to dakronów w normalną pogodę, czy kevlarów w sztormie. No i
    jak tu szyć kevlar? Wniosek - nauka pięknej skąd innąd sztyki żaglomistrzostwa
    nie na wiele się przyda. Tak samo - gdzie dziś, na nowoczesnym jachcie są liny,
    na których można się popisać umiejętnoscią robienia długiego splotu?
    3. Co do kultury. Generalnie popularność i powszechność żeglowania MUSI
    powodować, że na wodę dostaje się także chamstwo. A że jeden cham wśród tysiąca
    kulturalnych ludzi rzuca się w oczy - nic się na to nie poradzi. 20 lat temu
    tez widywało się chamskie zagrywki na wodzie.




    Temat: Patenty Zeglarskie - Swiat
    crax napisał:

    > W związku z tym mam pytanie: co to jest KB? Czy to coś takiego jak dowód
    > rejestracyjny dla samochodu?

    W pewnym sensie,choć rejestracja to "osobna para kaloszy". Jest to jeden z
    papierów wymaganych do tego aby jacht pod polską banderą mógł legalnie pływać
    po morzu. Bywa, że nakłada on wymóg na minimalną obsadę jachtu (np. jstm +
    st.j).
    A o szczegółach niech lepiej napiszą ci kórzy muszą lub do niedawna musieli
    (Skipbulba!) taki dokument posiadać.




    Temat: Agencja żeglarska Kubryk - opinie
    palenie-zabija napisał:

    > byłem raz.
    > staliśmy ciągle w portach bo kapitan musiał się nawalić.
    > jak juz wytrzeźwiał to znów szedł się nawalić.
    > potem nam go zmienili ale i tak było tylko 70 godzin na morzu w 8 dni.

    Ahoj!

    To nie jest az tak bardzo źle na malej łodce.

    Bylem w czewrcu na Kanale i 2 tyg zrobilismy tylko 125h, co daje znacznie
    niższa statytyke.

    ale skoro el kapitano bał sie wyjśc w 7B oceanicznym jachtem...

    Ostatnio byłem po polskich portach i miale towrzystwo nad wyraz imprezowe, mimo
    sztormu rzrobilismy 78h w tydzień

    W sumie jesli wyjdzie ok 50% lub w drodzie nie jest źle, gdy spada ponizej 50%
    to uwazam za wynik kiepski.

    No ale skoro towarzystwo chce imprezowac to przeciez oni płaca czarter i koszty
    postoju, wiec cóz bede sie sprzeciwiał.

    Ale uwazam,że dla nawalenia sie wcale nie trzeba czarterowac łodki i mozna to
    zrobic na kei, gdy ktos lubi...

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: kapitan bałtycki sternik jachtowy
    Ahoj!

    Sternik jachtowy może prowadzić jachty żaglowe do 12m LOA po morzach zamknietych
    jak nasz Bałtyk oraz Morze Sródziemne. Oraz do 20NM od brzegu po wszelkich
    innych akwenach, czyli jak sie uprze to nawet oplynie poł swiata.., jesli nie
    caly...

    Tyle mówi przepis, a szeczególy sa oczywiscie indywidualne...

    Sa kraje w których nie wymaga sie zadnego patentu na plywania morskie.

    Np w Holandii.., ale oni rodza sie juz z pletwami...
    :))

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Rejestracja i sprowadzenie jachtu. Jak to zrobic?
    cóż koszty są ogromne pod polska banderą, a wszystko wskazuje, że będzie
    gorzej...narazie przynajmniej. Zagraniczna bandera to dobry pomysł,a najlepsza
    szwedzka. Sprowadzając do polski nie płacisz akcyż, ceł i podatków po
    dwarunkiem, że jacht jest z UE. Rejestrujesz w OZŻ na przybrzezną , lub w
    Urzedzie Morskim na morze, na śródlądzie póki co rejestr nie jest wymagany.
    Szczegółów nie znam, bo rejestrowałem łódke 15 lat temu, i własnie zamierzam
    przejśc pod szwedzka banderę.




    Temat: Mazury 22.06-7.07 2007 szukamy załogi.TANIO
    sobek89 napisał:

    > Witam wszystkich,
    > W terminie 22.06-7.07 wybieramy się na Mazury,mamy już zapełnione 2 jachty (po
    > 5,6 os.)kompletujemy załoge na 3 jacht,mamy już 3 os.przydały by się jeszcze
    > min 2 a najlepiej 3 bądz 4 osoby.W przypadku załogi 5 os. płyniemy Tangiem 730
    > i koszt czartery wynosi 380zł za 14 dni czyli wychodzi 27zł za dzień.Gdyby się
    > uzbierało 7 os. to bierzemy tango 760 i cena wynosi 323zł za 14 dni czyli 23zł
    > za dzień,zawsze 60 zł do przodu no i łódka też fajniejsza:)Jesteśmy z
    > Krakowa,mamy po 17,18 lat.2 osoby mają patent.Więcej informacji pod gg:7032964

    Sława!

    Sorry, ale to jest OT, gdyz tu zajmujemy sie zeglarstwem morskim.

    Forum Słowiańskie
    gg 1728585



    Temat: Potrzebne 3 wolne koje od 8-26 lipca !!!
    peryhelium napisał:

    > Witam.
    > Szukam 3 wolnych koi na rejsie morskim w okolicach 8-26 lipca. Preferowane
    > kierunki: Alandy, Kłajpeda, choć inne również nas zainteresują. Jest nas 3
    > chłopa,mamy niewielkie doświadczenie morskie ale za to entuzjazm. Pozdrawiam.

    Sława!

    Skoro jest Was już i az 3 to...

    Juz mozemy pogadać o wyczarterowaniu jachtu.

    Poprowadzę, a ostanie 1-2 koje juz łatwiej bedzie sprzedazc.

    Dajcie znac na priva w sygnaturce macie moje gg.

    Forum Słowiańskie
    gg 1728585



    Temat: Agencja żeglarska Kubryk - opinie
    > Doświadczenia żeglarskiego nie zdobywa się siedząc w marinach.., które zresztą

    Więcej doświadczenia zdobędziesz wprowadzając jacht 7 razy do portu pływowego,
    stawiając/zrzucając parę razy spinakera na większej łódce, 'przelatując' przez
    cieśninę Solent na prądzie 7-8kt. i to wszystko w 125h niż orając północne
    jednym halsem w góry na dół w 200h. Wszystko zależy co chce się wynieść z rejsu,
    doświadczenie czy 'godziny'?

    Port nie kończy się na marinie, jeżeli uważasz że St. Malo, Granville,
    Portsmouth nie jest warte obejrzenia, to musisz dobierać rejsy gdzie jest 100%
    pływania np Gdynia - Gdynia. w tydzień :-)

    > Właśnie wróciłem z rejsu, gdzie załoga miała przyzwyczajenia chorwackie i
    > panicznie bała sie pływać w nocy, które wg mnie jest znacznie
    > bezpieczniejsze..

    Czy byłeś kiedyś w Chorwacji? Czy pływałeś tam w nocy między tysiącem wysp? Co
    innego pływanie w nocy między skalistymi wysepkami, gdzie nie ma specjalnie
    oznakowania nawigacyjnego - jak to w Chorwacji, a co innego na pełnym morzu.
    Ciekawy pogląd na pływanie w nocy?!

    > Przecież warunki lightowe 5-6B miejscami do 7B,

    Jak tylko 2 osoby mogą pełnić wachtę to wierz mi, że takie 'lightowe' 7B szybko
    je zmęczy i żeglowanie staje się niebezpieczne niezależnie o wielkości jachtu.

    > Tak wiec dowiedzieli sie,że można pływać bezpiecznie przy bardziej rześkiej
    > pogodzie...

    Jak przy okazji nauczyli się jak to robić to super.

    Tomek



    Temat: Czy po zrobieniu sj staż się zeruje?
    Ahoj!

    Rozporządzenie mówi wyraźnie,że do stj potrzeba 200h stazu morskiego w co
    najmniej 2 rejsach.

    Na jsm trzeba mieć 600h stażu po zrobieniu stj, po jsm 400h stażu kapitańskiego
    na jachtach powyzej 10m oraz 100h na żaglowcu-powyżej 20m.

    Na kj trzeba mieć w sumie powyżej 1200h stażu po zrobieniu stj.

    Natomiast o żj i be stopnia mówi wyłacznie o 200h stazu na stj.

    Zatem jak widzisz kasuje.

    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: Kobiece regaty wokół świata
    Kobiece regaty wokół świata

    Ahoj!

    Bardzo cieszy,ze ruszyły polskie regaty wokól swiata na polskich jachtach
    polskiego producenta i z polskimi kobiecymi zalogami.

    Wedgług kól zblizonych do producenta jachtów i organizatora cała sprawa ma
    sie odbywać bez rozgłosu i jako test konstrukcji.

    www.mantra28.pl/index.html
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Jacht "Śmigła"
    tumani, tumani...

    Ahoj!

    No i widać jak szkodliwa jest akcja znanego autora, skadinąd całkiem
    pozytecznych przewodników ( bo locja jak sam kaze je nazywać to stanowczo za
    wielkie słowo) żeglarskich, choc na mój gust to solidnie przegadanych...

    Gdy pisze on, nie zawsze sensownie aby wybierać na Baltyk lodkami sroladowymi
    lub że Bornholm jest uzyteczny w pewnych wypadkach jako miejsce schronienia,

    To taki dyzio jak tumani zaraz zacznie wypisywać aby sródladowymi plywadelkami
    orać Baltyk wzdluż i w szerz, ciekawe czy odwazy się poleciec na swoim orionku
    z Helu na Kalamar, bo ja dam cos se uciąć, że nie wypłynie nawet na Zalew
    Wislany...
    :)))

    A o Bornholmie, ze spod główek polskiego portu trzeba jechać na Bornholm (100Nm
    sic!!!) i pod wiatr bo tak napisal guru owych dyziów...

    A jachty klubowe mają bardzo dobrze, zreszta ledwo co jeden z nich wrócił spod
    Cap Horn ( własnie na nim zdawałem egzamin:))))...

    Widać, że z dyziami polemizowac nie nalezy, gdyż sami dostatecznie kompromituja
    sie w swych wypowiedziach.

    Żeglarstwo morskie



    Temat: Rejs przez Trzy Morza (Krym - Istambuł - Ateny )
    Rejs przez Trzy Morza (Krym - Istambuł - Ateny )
    Niepowtarzalna okazja poznania rzadko odwiedzanych, egzotycznych, zakątków
    Trzech Mórz

    Termin: 24.09 - 15.10
    Trasa: Odessa/Sewastopol - Istambuł - Ateny
    Jacht: Bavaria 46 Holiday
    Koszt: ok 800 Euro ( +ok 100 Euro dojazd, przelot)

    Doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane.
    Wymagana jest pogoda ducha, dobry humor i bezkonfliktowość.

    Info: www.zeglowanie.net
    Kontakt: ( tel 0502 503 317, akrupa@orange.pl )

    Zapraszam:
    kpt. Adam Krupa



    Temat: Wypadek na Bałtyku: przerwano poszukiwania

    Ahoj!

    Napewno zajmie sie tym wypadkiem Izba Morska, ktora szczegółowo określi
    przyczyny, odpowiedzialnść i kwestie roszczeń...

    Dziekuje za uzupelnienie relacji.

    Widzę,że chyba bardziej pociągają Cię jachty motorowe, niz zaglowe?

    Żeglarstwo morskie



    Temat: wywrotka na omedze
    libusze napisała:

    > W sobotę mam pierwszy raz w życiu pływać, właśnie na omedze. Strasznie się
    > cieszę, ale mam tez trochę pietra. Łatwo się na tym wysypać?

    Ahoj!

    Oczywiście w pewnych warunkach można wywrócic kazdy jacht, zreszta nie tylko,
    ale i statek.

    Takie warunki muszą zajśc.

    Przy niezbyt silnym wietrze trudno wywrócic jakiolwiek statek, nawet czółno,
    czy kajak...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: wolne miejsca na rejs w Grecji 9-18.11
    wolne miejsca na rejs w Grecji 9-18.11

    Poczatek rejsu: Ateny 2004-11-09
    Koniec rejsu Rodos: 2004-11-18
    Jacht 41 stóp (12.7m) 82m2 zagla, rok budowy 2001

    Mamy jeszcze wolne miejsca na rekreacyjno-turystycznym rejsie ATENY -
    CYKLADY - RODOS na luksusowym jachcie OCEANIS 411 (2 łazienki, ciepła woda,
    lodówka, 4 kabiny 2os.) CENA/os. 990PLN koja plus ok 290PLN bilet WizzAir w
    dwie strony plus kasa jachtowa (jedzenie, opłaty) ok 90-140EUR ( w tym cena
    promu z Rodos) Patenty i praktyka morska - niekonieczne,
    zapowiadana pogoda na RODOS 1.11go : 20-25st , W3

    kontakt 601 417479

    www.punt.com.pl/index2.php?go=zalogi




    Temat: Wolna koja Bałtyk 16/07 - 30/07
    junkoh napisała:

    > kurka wodna no... wodna morska nawet, zaluje ze juz bylam na urlopie
    >
    >
    > maciej.laczynski napisał:
    >
    > > Mam jeszcze ostatnie wolne miejsce na rejs do Szwecji i Danii (Bornholm).
    > > Termin 16.07-30.07 (2 tygodnie)
    > > Koszt ok. 1500 zł czarter 958 a reszta to; wyżywienie, opłaty portowe,
    > > paliwo i kaucja.
    > > Trasa ;Szczecin - Świnoujście - Bornholm - Christianso - Skillinge -
    > > Skanor - Klintholm - Sassnitz - Świnoujście - Szczecin.
    > > Jacht : s/y Aureus - Scorpius , 5 osób 35 mkw żagla z KŻ Skaut
    > > Po dodatkowe informacje prosze pisać lub dzwonić.
    > > Kontakt: Maciek Łączyński maciej.laczynski@op.pl
    > > 508-363-040

    Sława!

    Popłyn ze mna na P20.

    Gdybym miał jacht ze Swinkowa to na Bornholm lub do Kopenhagi moze spojnie
    połynąc

    Pozdrawiam i zapraszam na:
    Forum Słowiańskie



    Temat: Kompetencje żeglarskie
    Kompetencje żeglarskie

    Ahoj!

    "Grozi mi,że najblizszym rejsie beę miał zawodowca po WSM...

    Ja wyglada sprawa jego komptencji na jachcie.., bo przeciez formalnie w
    certyfikacie wpisane są stopnie żeglarskie...

    Znam zasady konwersji stopni zaodowych na żeglarskie sportowe.., ale moim
    zdaniem aby to formalnie mogło zafunkcjonować to taki nawet ADMIRAŁ musi miec
    odpowiedni patent wydany przez PZŻ.

    Podobnie chyba będzie ze stopniami motorowdonymi...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Rejstracja jachlu kupionego zagranica w Polsce.
    ignorant11 napisał:
    Cypr i Malta to tez bandery unijne, wiec VAt Cie nie ominie.

    Przeciwnie kolego. Wprowadzasz zamieszanie. Nie płaci się VAT za towary
    pochodzące z Unii, więc...?
    >
    > A pamietaj,że narażasz sie na grzywne UM za złamanie Ustawy...

    Strachy na Lachy mawiali SŁowianie-:)
    Są kraje, gdzie jachty nie podlegają rejestracji i w związku z tym nie
    posiadają ŻADNYCH dokumentów. Np w Szwecji jachty do 12 metrów nie są
    rejestrowane. Płynąc do Polski możesz wpaść do jakiegoś portu szwedzkiego i
    zapłacić ubezpieczenie i już masz dokument na swoje nazwisko i w języku
    szwedzkim. Wieszasz niebiesko-żółtą i gwiżdżesz na nasze Urządy Morskie
    i skretyniałych bosmanów.

    > Jak juz cos robisz, to rób z głowa, tzn z papierami...
    > :)))

    Bardzo dobry pomysł...
    wala



    Temat: Kurs żeglarstwa
    O krótkim weekendzie zapomnij. Jacht to nie rower. Kilku moich znajomych
    twierdzi, że prowadzenie jachtu jest trudniejsze niż jazda samochodem.
    Kursy weekendowe prowadzi wiele firm, wszystko zależy skąd jesteś.
    Oczywiście jest możliwość zrobienia od razu sternika, tylko musisz sobie zdawać
    sprawę z tego, że do uzyskania patentu sternika niezbędne są dwa udokumentowane
    rejsy morskie. Poza tym nie rozumiem tego pędu, żeby od razu robić sternika, po
    co tak naprawdę?




    Temat: Wielkie żaglowce
    ewa9786 napisała:

    > Piszcie to o Waszych doświadczeniach i wrażeniach oraz marzeniach.
    > Jak Wam przypadły do gustu spacery w pionie i poziomie? ;)
    >

    Ahoj!

    TY ujawniłaś już swoje doświadczenia na wielkich żaglowcach...

    Opisz je!

    Ja z największych jachtów mam doswiadczenia na 18m j144 oraz na Riglu 50stóp
    oraz 32t wyporności...

    Mialem jechac na Gedanii, ale to znowu za mało aby nazywać jachtem.

    Byłem co prawda na Głowackim, ale na reje wspiołem sie tylko w porcie, gdy stal
    obok nas.

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:



    Temat: Nie mam patentu ani pretensji o jego brak do nikog
    k_pszczolkowski napisał:

    > Żegluje juz od pewnego czasu. Pływałem po jeziorach, rzekach i Bałtyku z
    róznym
    > i
    > kapitanami, zdarzało mi sie już prowadzic jacht z 5 osobami pod komendą.
    > Ostatnio troche pływam wysłużoną DZ'tą.
    > Nie mam patentu, nie było mnie stać na jego wyrobienie.
    > Jestem ciekaw, cosadzicie o przydatności patentu w Polsce? Chodzi mi o sam
    > papier, bo co kto umie to inna sprawa. Do czego on sie wam tak na prawde
    przyda
    > ł???

    Ahoj!

    Jezeli chcesz plywac jako niewykwalifikowana zaloga, to rzeczywiscie nie
    potrzebujesz zadnego patentu.

    Jezeli chcesz pltwac tylko po akwenie treningowym, to rowniez nie potzrebujesz.

    Jezeli chcesz plywac tylko wplaw, to rowniez nie potrzebujesz...

    A jesli chcesz odpowiadac za statek oraz zycie ludzi, to potrzebujesz wiedzy i
    umiejetnosci nautycznych, pozatem nikt Ci nie powierzy statku bez przekonania
    go, ze masz takie kwalifikacje i albo sam Cie przeegzaminuje, albo poprosi o
    certfikat i czasem dodatkowo zrobi maly egzaminik...

    Chcesz zaokrętować się na Żeglarstwo morskie, wejdź na deck, czyli klinij tu:
    Żeglarstwo morskie



    Temat: Sylwestrowy rejs w Chorwacji 2008
    Sylwestrowy rejs w Chorwacji 2008
    Sylwester w Chorwacji!
    Wszystkich pragnących wypocząć, pobawić się i pożeglować w zimie, zapraszamy na Rejs sylwestrowy w Chorwacji. Temperatury powyżej 12 st. C (w Polsce ok. -5 st. C), wygodny, luksusowy jacht, doborowe towarzystwo i aura zimowej Chorwacji - to idealne warunki żeby powitać Nowy Rok! Popłyń z nami, na naszych rejsach nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego. Dobra zabawa, dla chętnych żeglarska nauka i zdobywanie morskiego doświadczenia. Nie czekaj – ilość miejsc ograniczona!
    Cena: 1495 zł + 150e/os kaucji zwrotnej
    Jacht: Elan Impression 434, 4 kabiny+ 2 WC
    Termin: 27.12.2008-03.01.2009
    Szczegóły rejsu: www.blekitnypiotrus.pl




    Temat: Krotki wypad w kierunku Kopenhagi
    januszcz napisał:

    > Bardzo ładny filmik. Mam nadzieję wiecej takich zobaczyć, więc gdyby były
    > dajcie linki:))
    > Ach te Szwedy. Nie dość, że nie muszą mieć patentów i atestowanych środków
    > ratunkowych a także przeglądów to jeszcze żeglują w listopadzie podczas kiedy
    > nasi ignoranci żeglarscy z gembą pełną frazesów dawno już się powyciagali.
    >
    > Nie masz czego żałować seaskiperze. Tobie ten film by się nie spodobał chocby
    z
    >
    > powodu braku na rufie kół ratunkowych z atestem;))
    >
    > J.

    Sława!

    NIestety nie moge obejrzec filmu, bo nie otwiera się, widzę tylko biały ekran.

    Natomiast na Twoje uszczypliwości moge odpowiedzieć tylko tyle,że rzeczą
    rozsądku i dobrej praktyki morskiej jest posiadać na jachcie porzadne koła
    ratunkowe.

    A złosliwośc ad personam tez zupelnie nie trafiona, bo wlasnie wrociłem z
    manewrówki i choc nie polega ona nawet na krotkim zeglowaniu, to jednak emocji
    żeglarskich miałem dośc włacznie z egzaminem zdawanym w warunkach
    subsztormowych. I to jednym z najwiekszych polskich jachtów i do tego
    opromienionym wielka sławą żeglarska.
    :)))

    Teraz jest dobra pogoda do żeglowania.

    Pozdrawiam i zapraszam na:



    Temat: Rejs sylwestrowyw w Chorwacji
    Rejs sylwestrowyw w Chorwacji
    Wszystkich pragnących wypocząć, pobawić się i pożeglować w zimie, zapraszamy na Rejs Sylwestrowy w Chorwacji. Temperatury powyżej 12 st. C (w Polsce ok. -5 st. C), wygodny, luksusowy jacht, doborowe towarzystwo i aura zimowej Chorwacji - to idealne warunki żeby powitać Nowy Rok! Czeka nas dobra zabawa, żeglarska nauka i zdobywanie morskiego doświadczenia. Nie czekaj! Ilość miejsc ograniczona! Na naszych rejsach nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, jedynie uśmiechu na twarzy i pogody ducha. Popłyń z nami!

    Cena ALL INCLUSIVE: 1950 zł + 200 EUR/os kaucji zwrotnej
    Jachty: Elan 434 Impression, 4 kabiny + WC
    Termin: 26.12.2008-02.01.2009
    Trasa: Biograd-Primosten-Trogir-Sibenik-Sukosan-Zadar-Biograd

    Szczegóły rejsu: www.blekitnypiotrus.pl

    Zaprasza Pomorsko-Mazurskie Biuro Żeglarskie "Błękitny Piotruś".




    Temat: Popłyń na morze
    Popłyń na morze
    Ahoj!

    Wszystkich chetnych zapraszam na rejs po Bałtyku w terminach:

    2907-0508
    0508-1208

    Jacht to swietnie utrzymany Carter30, rejs w granicach zasiegu tygodnia
    zeglugi od Swinkowa( dowolnie ustalany z zaloga)
    Kapitan to jsm

    Wiecej tu:
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=16415&w=45558078
    Żeglarstwo morskie
    gg 1728585



    Temat: PILNE - wolna koja od 22.07 BAŁTYK zach.
    PILNE - wolna koja od 22.07 BAŁTYK zach.
    Witam serdezcnie,

    organizuję, zupełnie prywatnie rejs - teraz płyniemy na Bałtyk - 2 tyg od 22 lipca, generalnie Bałtyk zachodni - w zależnosci od demokratycznych decyzji załogi. Płynimy na jachcie Carter, bierzemy go z wrocławskiego azs'u. Cena: 1500zł : all inclusive :-) (jedzenie, postój w portach itd). Płyneimy w 5 osób, a jest nas 4 osoby wiec szukamy tej piątej. kapitan ma duze doświadczenie na morzu. Wypływamy ze Świnoujścia.

    Więcej info na emial.
    pozdrawiamy!



    Temat: Czy ktoś może opisać procedurę wymiany patentu?
    Kiedyś szofer to był zawód Gośc uczył sie lat kilka . Wtajemniczenie co to siadali zakierownicą w latach 60 to była elita z wiedzą tajemna o karburatorach, cewkach i poslizgach. Teraz jeździ każdy a prawko dostaje się po prostym kursie. To samo czeka żeglarstwo. Kiedyś wiedza prawie tajemna o nawigacji budowie jachtów i równie przestrzeganej etykiecie jachtowej wraz z własnym specyficznym językiem. Teraz pływają tysiące i nikt nie robi z tego specjalnych problemów. Powoli zbliżamy sie do brytyjskiego pojmowania żeglarstwa . Róznicę najbardziej widać w takim trochę anegdotycznej sprawie. Polskie podręcznki żeglarstwa dużo miejsa poświęcają sztormowaniu. Angielskie malutko a na moje pytanie do Angola dlaczego odpowiedział wprost. Pływasz przyjemnościowo ? masz radio? Więc sztorm spędzaj na podwójnie obłożonych cumach i springach w zacisznym porcie przy kuflu czegoś mocniejszego a nie szfendaj się po morzu.
    Kursy tak wiedza jak najbardziej ale nie patentujmy wszystkich i wszystko. Związek troszkę zdryfował. Niech organizuje dobre kursy to ludzie sami przyjdą i zapłacą za naukę.



    Temat: TANIO DO TUNEZJI
    Kantoui Holidays 3*HB 1387zł-31.08.
    Hotel znajduje się na środkowym wybrzeżu Tunezji, kilka kilometrów na północ od
    miasta Sousse, jednego z najważniejszych ośrodków Tunezji. To piękne miasto od
    starożytności odgrywa ważną rolę w historii basenu Morza Śródziemnego. Posiada
    sporo zabytków z okresu Imperium Rzymskiego, późniejszej przynależności do
    królestw arabskich i zależności kolonialnej od Francji. Na północ od hotelu
    znajduje się urzekająca swą urodą miejscowość o nazwie El Kantaoui z
    zabudowaniami w stylu mauretańskim. Przez żeglarzy miasto uważane jest za
    najpiękniejszy port nad Morzem Śródziemnym, dlatego zawijają tu jachty z całego
    świata. Zaciszny hotel przeznaczony jest dla osób nastawionych na relaks na
    bardzo ładnej, świetnie zagospodarowanej plaży hotelowej (na plaży: bar, basen,
    parasole i leżaki) oraz dla aktywnych turystów pragnących zwiedzać i korzystać
    z uroków miasta Sousse oraz malowniczego portu jachtowego El Kantaoui.
    Czteropiętrowy hotel składa się z dwóch budynków otoczonych zielenią i dlatego
    kojarzy się ze wspaniałą oazą. W cieniu palm każdy znajdzie spokój, orzeźwienie
    i ochotę na odkrywanie piękna arabskiej Afryki północnej.

    Plaża:
    400 m do piaszczystej, bardzo dobrze zagospodarowanej plaży.

    Położenie:
    hotel położony pomiędzy Sousse (5 km na południe) a portem El Kantaoui (2 km na
    północ).

    Wyżywienie:
    śniadania i obiadokolacje w formie bufetu.

    Sport i rozrywki:
    mini aqua park, jacuzzi, masaże, fitness centrum, sauna.

    Informacje dodatkowe:
    leżaki i parasole przy basenie i na plaży.




    Temat: Rejs 3 -10 pazdziernika 2003 PILNE
    Rejs 3 -10 pazdziernika 2003 PILNE
    Ahoj zeglarze i milosnicy tego sportu!

    Wzorem lat ubieglych i w tym roku organizujemy krotki wypad
    na cieple morza z grupa przyjaciol. Mamy jednak jeszcze wolne miejsca,
    wiec zapraszamy milosnikow dobrej, zeglarskiej zabawy!

    Miejsce: Chorwacja - Pula
    Termin: 04.10.2003 - 11.10.2003 (03.10.2003 wyjazd z Warszawy)
    Jacht: Bavaria 47E - 10 osob
    Trasa: Pula - jak daleko wiatr nas zagna -Pula
    Koszt: 1.700,- PLN

    Cena zawiera: transport Warszawa-Pula-Warszawa (samochody), czarter,
    wyzywienie, oplaty portowe, paliwo, sprzatanie po rejsie
    Cena nie zawiera: kaucji (okoіo 150 euro), ubezpieczenia NNW, KL, itd.,
    kosztуw alkoholu:))) i kieszonkowego!

    Kontakt:
    Mikoіaj - 606 370055 j.st.m.
    Agata - 609 106474 st.j.



    Temat: Poszukuję...
    Exactly
    Dokładnie tak 13 stóp długości. Miniaturka slupa gaflowego, dzięki czemu
    drzewca krótkie. Za to szerokość ponad 3 stopy. 7 m2 żagla. Myślę, że takim
    czymś dzieciak może sobie żeglować niemal jak chce i nie wywali tego do góry
    kilem. No i wyporność taka, że duży rodzic nie spowoduje niebezpiecznego
    przegłębienia.

    Co do wykonania łódki samodzielnie - cóż, ilość prac, jaką muszę wykonywać
    zawodowo i w domu uniemożliwia wzięcie się za cokolwiek dodatkowego. Robocizna
    w okolicach Warszawy jest bardzo droga przy dość przeciętnej jakości - więc
    wolę kupić tę Ancorę zza Kalisza. Przynajmniej jest to łódka robiona w
    większości przypadków na Niemcy (za ożaglowany bączek do większych jachtów tam
    robi, więc żegluje także po morzu) i można oczekiwać porządnej jakośći.




    Temat: Patenty Zeglarskie - Swiat
    W Szwecji - nie potrzeba patentów do prowadzenia jachtu, którego długość jest
    mniejsza niż 12m, lub szerokość mniejsza niż 4m. Bez względu na to gdzie - po
    śródlądziu, wsród przybrzeżnych szkierów czy po otwartym morzu.
    W Wielkiej Brytanii - patenty w ogóle nie są wymagane, choć cenione są
    certyfikaty kompetencji RYA, poświadczające kwalifikacje ich posiadacza.
    W Niemczech - patenty obowiązkowe są jedynie na... śródlądziu(!). Przestaje to
    dziwić gdy uświadomimy sobie jak liczną i intensywnie exploatowaną siecią
    śródlądowych kanałów dysponuje ten kraj.
    Chorwacja - wymaga patentu kraju pochodzenia żeglarza, lub własnego
    patentu "VB" wyrabianego w trybie zbliżonym raczej do trybu wyrabiania
    niegdysiejszej "karty rowerowej" na osiedlowym komisariacie MO, niż do
    kursu "wiedzy tajemnej" PZŻ, z "egzaminami cząstkowymi", "rozbójnikami"
    i "rejsami stażowo-szkoleniowymi".




    Temat: ulubiona łódka
    Poszukuje pilnie adresów stron ze zdjęciami i opisem róznych jachtów oraz
    > informacjamiz zakresu żeglarstwa (podręczniki, informatory, itp.)
    Napisz, jakie podręczniki cię interesują. Z niewirtualnych mój ulubiony
    to "Wiadomości o zeglarstwie" pod redakcją Mikołajczyka. Mam wydanie z 1975 r.
    ale są wznowienia. Niezłe jest też "Vademecum żeglarstwa morskiego", no i
    Kolaszewski też jest nienajgorszy. Na stronie www.morka.pl oglądałam demo
    programu "Sternik Jachtowy"- prezentuje się całkiem fajnie i właśnie się nad
    nim zastanawiam. Kumpel mówił mi, że oprócz rzetelnej wiedzy, wyłożonej bardzo
    łopatologicznie, to bardzo sympatyczny program z różnymi śmiesznymi animacjami
    a kosztuje 35 zł. Gdybyś znalazł jakieś fajne adresy www, to podziel się. Ja
    ostatnio interesuję się meteo, ale dostęp do netu mam tylko w pracy, więc to
    szukanie trochę mi kuleje z braku czasu.
    Pozdrawim
    primavera_73@gazeta.pl



    Temat: wspomnienia...
    Taki czajnik z dzióbkiem teżmieliśmy - na trzecim roku studiów zrobiliśmy
    parodniowy wypad na Mazury. Był początek maja, zimno a morsy od Bełbota w
    wyposażeniu ogrzewania nie mają. W tym czajniku wieczorami robiliśmy grzańca na
    ognisku. Z tego rejsu pamiętam taką scenę - Venus idzie fordewindem pod most.
    Na dziobie chłopak rozkręca ściągacz na sztagu a widać, że gdyby most był o 30
    cm wyżej, obyło by się bez kładzenia masztu. Ale kłaść maszt z żaglami i w
    fordewindzie? W kulminacyjnym momencie chłopak jedną ręką złapał się kosza
    dziobowego, drugą trzymał końcówkę sztagu i przechylił się wdzięcznie w stronę
    rufy. Za mostem pociągnął za sztag i dalej płyneli fordewindem. Miał chłopak
    parę w łapach. Z opowieści ojca znam natomiast historię manewru trzebieskiego -
    w Trzebieży facet zdawał egzamin na sternika morskiego. Idzie na betonowe
    nabrzeże pełnym kursem, wszyscy obserwują go z zapartym tchem, bo może zrobi
    sie jakiś cud. 20 metrów przed tym betonem pada komenda "cała wstecz". Jacht
    nie przeżył, nabrzeże stoi do dziś. Miał facet ułańską fantazję.



    Temat: Patenty Zeglarskie - Swiat
    > +++Argument aby wypuszczać analfabetów.
    > To juz groxne!
    > :(((

    pierdolicie Hipolicie ;)))
    jachty plywaja SAME

    tylko po to, zeby Tobie i innym patetowanym udowodnic ...
    ze patent, to tylko kawalek papieru

    ostatnio mialam okazje spotkac sie z NOBILITOWANYMI polskimi zeglarzami
    i z amatorami plywajacymi od lat przynajmniej 20-tu ...

    roznica? patentowane kapitany morskie z Polski, nic tylko narzekac, ze to co w
    PL jest exkluzywne, gdzies indziej jest do pominiecia, zwyczajne bez
    specjalnych ograniczen

    - ot, caly czar "zeglarskich ceelbrities" zgasl byl w jednym momencie

    zeglarskich manewrow nauczyc sie mozna w 3 godoziny,
    zeglarskich zachowan czlowiek uczy sie przez lata

    zaden patent tego nie zalatwi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dsj4cup.htw.pl



  • Strona 1 z 3 • Wyszukano 163 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.