Strona Główna
Jaguar Car Serwis
Jaguar Land Rover
Jaguar Salon Gdańsk
Jaguar x-type Forum
Jaguar Akcesoria
JAGUAR X8
Jaguar XJC
Jacek Dresz
jadalnia sklepy meblowe
Jagdpanzer IV
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • luczycki.xlx.pl

  • Widzisz wypowiedzi wyszukane dla zapytania: Jaguar XJ6





    Temat: SPRZEDAM JAGUARA XJ6!!!
    Polecam mojego ślicznego Jaguara XJ6. Choć bardzo niechętnie, niestety muszę go sprzedać. Wymieniłam klocki przód i tył oraz wszystkie płyny. OC jest ważne do listopada 2008, przegląd do lipca 2009. Samochód kupiony w polskim salonie. Kolor jest absolutnie unikatowy! Lakier błękitny, tapicerka skórzana w kolorze niebieskim, trochę ciemniejsza jak na zdjęciu z czarna deska rozdzielcza. Wygląda fantastycznie!!! Go raco polecam!!! Cena 20.000 PLN, oczywiście do negocjacji!!!
    POLECAM!!! Kliknij na zdjecia i sam zobacz...

    KONTAKT
    Warszawa
    0-507-190-991

    WYPOSAŻENIE:
    - 4x alufelgi z letnimi oponami
    - 4x stalowe felgi z zimowymi oponami
    - 8x kołpaki na felgi zimowe
    - zmieniarka na 6 płyt - oryginalna JAGUAR
    - 8 głośników
    - wzmacniacz KARDON + subuffer (oryginalny Jaguara)
    - skórzana tapicerka (niebieska)
    - elektryczne fotele, w tym kierowcy z pamięcią
    - elektryczne lusterka, składane elektrycznie
    - elektryczne szyby
    - fotochromowe lusterko wsteczne
    - podgrzewana przednia i tylna szyba
    - klimatronic
    - kierownica drewniano-skórzana
    - wykończenia prawdziwym drewnem
    - 2x poduszka powietrzna
    - halogeny
    - tempomat
    - immobiliser
    - alarm





    Temat: Jaguar XJ6


    Szukam wszelkich informacji na temat Jaguara XJ6 takiego jak tu:
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52542424
    interesują mnie m.in. cechy charakterystyczne , na co zwrócić szczególną
    uwagę przy kupnie , opinie urzytkowników , dostępność części zamiennych ,
    awaryjność tych samochodów i wszystko co wiąże się z eksploatacją.

    Za pomoc z góry dziękuję.


    mam XJ6 od nowosci, zrobilem 350.000 km. Przy kupnie zwroc uwage czy
    rdza nie zre progow od spodu, to normalka w tych wozach. silnik jest
    wieczny, sypie sie natomiast czesto skrzynia, wydech, uklad elektryczny
    - co tydzien cos robie, zawieszenie ale to akurat wiadomo czemu. czesci
    sa bardzo drogie, a maksymalnie czekalem 2 tygodnie na przednia szybe
    jak skoczyl kamien spod ciezarowki i rozwalil. generalnie auto jest
    drogie w utrzymaniu.
    Mimo drewna i skory wnetrze lubi piszczec jakby to byl plastik, ale przy
    odrobinie samozaparcia mozna polikwidowac swierszcze.
    generalnie - jesli masz tyle kasy i koniec, to daj sobie spokoj z
    jaguarem, bo to auto wymaga niestety stalych nakladow finansowych plus
    paliwo, chleje jak smok, przy delikatnej jezdzie po miescie wezmie z 20
    l, jak cisniesz to i 25, w trasie z 13, wszystko orientacyjnie, bo nigdy
    dokladnie nie mierzylem.
    oczywiscie potrafi sie sympatycznie odwdzieczyc - jedziesz wygodnie, w
    srodku jest cichutko i przytulnie, miejsca duzo, nawet jak siadam z tylu
    a ulomkiem nie jestem, 193 cm.

    Owen.







    Temat: Jaguar XJ6


    | Szukam wszelkich informacji na temat Jaguara XJ6 takiego jak tu:
    | http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52542424
    | interesują mnie m.in. cechy charakterystyczne , na co zwrócić szczególną
    | uwagę przy kupnie , opinie urzytkowników , dostępność części zamiennych
    ,
    | awaryjność tych samochodów i wszystko co wiąże się z eksploatacją.

    | Za pomoc z góry dziękuję.

    mam XJ6 od nowosci, zrobilem 350.000 km.


    Z ciekawości - masz te porypane felgi "metryczne" o średnicy mierzonej w
    milimetrach a nie w calach do których nie sposób opony kupić?





    Temat: Jaguar XJ6


    Szukam wszelkich informacji na temat Jaguara XJ6 takiego jak tu:
    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52542424
    interesują mnie m.in. cechy charakterystyczne , na co zwrócić szczególną
    uwagę przy kupnie , opinie urzytkowników , dostępność części zamiennych ,
    awaryjność tych samochodów i wszystko co wiąże się z eksploatacją.


    Niedawno zadałem podobne pytanie bo mieliśmy z braciszkiem na spólkę kupić
    takie coś na lato ale ceny części mnie ostudziły. Ja niestety nie umiem
    jeździć autkiem trzymającym się kupy dzięki sznurkom i gumie do żucia więc
    niestety nie stać mnie na utrzymanie takiego potwora. I jeszcze problem z
    zagazowaniem. Możliwe, że da się ale żaden ze znanych mi gazowników tego nie
    robił a na testy na moim żywym jeszcze organiźmie mnie nie stać.
    Ale jak masz samozaparcie to dra samego komfortu warto.





    Temat: Sprzedam Jaguara XJ6 Sovereign 3,6l
    Witam mam do sprzedania Jaguara XJ6 Sovereign 3,6l. Jest to samochód z 1989roku sprowadzony do Polski z Holandii gdzie był użytkowany przez jednego właściciela. Auto ma przebieg 145tys. km. Silnik jest w idealnym stanie.

    Samochód jest jeszcze nie zarejestrowany w Polsce.

    Wszelkie inne informacje pod adresem e-mailowym.

    Zainteresowanych zakupem samochodu proszę o kontakt, e-mail: mmorgowicz@o2.pl
    Cena do negocjacji.

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 6:29 pm ]
    Zdjęcie

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 6:38 pm ]
    Zdjęcie

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 6:43 pm ]
    Zdjęcie

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 6:49 pm ]
    zd

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 6:55 pm ]
    zd

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 6:58 pm ]
    zd

    [ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 7:02 pm ]
    zd



    Temat: XJ6 czy XJR6 ??
    Witam. Po przejżeniu forum jestem mocno zainteresowany kupnem Jaguara XJ6(x300) 4.0.
    Już ok 8 miesięcy szukam ciekawego egzemplarza i pojawił się pewien problem z którym jestem zmuszony zwrócić się do Was Forumowiczów. Otóż jak już wspominałem moje zainteresowanie leży tylko i wyłącznie w X300 4.0 pytanie tylko czy XJ6 czy może XJR.
    Obie wersje są bardzo ciekawe tu dla przykładu podam dwie wersje którymi był bym potencjalnie zainteresowany :

    XJ6
    http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C6751838

    oraz

    XJR
    http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7465872

    Oba wyglądają kusząco, oczywiście trzeba by było im sie zdecydowanie bliżej przyjżeć ale teoretyzując proszę was o szybki łatwy zbiór najważniejszych informacji o jednym i o drugim.
    Wiadomo że wygląd rzecz gustu ale XJ6 bardziej podoba mi się wewnątrz, zaś XJR z zewnątrz robi większe wrażenie.

    Kwestia polega na tym co będzie lepiej wychodzić w użytkowaniu .

    Z góry dzięki za pomoc i powazne wypowiedzi

    Pozdrawiam
    BARTEK 87



    Temat: Czemu auto akurat takie, a nie inne.

    Jaguar JK6 V6 2.5 litra - ponad 200 KM (chyba 218, nie pamietam dokladnie)

    Nie ma takiego Jaguara , a V6 2.5 ze stajni Jaguara ma 197 KM

    Może masz na myśli Jaguara XJ6? Jeśli tak, to tam występowały silniki 3.2 litra V6 o mocy 211KM. Poza tym nie bardzo wiem czy można Jaguara wstawić pomiędzy BMW serii 3, Opla Vectrę, VW Borę, Hondę Civica..



    Temat: JAGUAR XJ


    Od rewolucyjnej aluminiowo - magnezowej konstrukcji nadwozia, po imponujące osiągi, nowy model XJ jest prawdziwą sensacją.

    Wrażenie robią jego eleganckie linie nadwozia, doskonałe w każdym calu jak przystało na Jaguara, a pod maską supernowoczesne rozwiązania technologiczne XXI wieku.

    Kompleksowo przeprojektowana, udoskonalona linia siników, od nowego supernowoczesnego silnika V6 (z legendarnym znakiem Jaguara XJ6) po
    400-konny doładowany silnik V8, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 5 sekund. Wszystkie cztery silniki tej razem z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF zapewniają doskonałe osiągi i sterowność.

    Nowe wnętrze modelu jest o wiele bardziej przestrzenne: jest znacznie więcej miejsca na głowę, nogi i ramiona; powiększono również bagażnik - jest on teraz o 25% większy niż w poprzednim modelu XJ.

    Wersje XJ6, SE i Sports - jak również opcje R Performance - oferują bogaty wachlarz opcji stylistycznych wnętrza i nadwozia.



    Temat: pytanie o zakup pierwszego w życiu Jaguara (XJ6 z 1992 roku)
    Witam !
    Przymierzam się do zakupienia pierwszego w życiu Jaguara, od kilku dniu czytam to forum. Jak na razie forum jest dla mnie jedynym źródłem informacji, ale bardzo dobrym.
    Chciałbym się zapytać bardziej doświadczonych użytkowników, co sądzicie o tym modelu z poniższego linku?

    XJ6 1992

    z góry dziękuję !



    Temat: BMW vs. Jaguar
    Nie wiem jak nowe, ale mój ojciec posiadał ze 7 lat temu Jaguara XJ6 z 1993 roku 3,2 litra 200 koni. Auto było na 100% bezwypadkowe bo było kupione od znajomego który ten samochód miał od nowości był sprowadzony z USA na mienie przesiedleńcze.
    Auto to było największym niewypałem jakie mieliśmy. Co prawda samochód był taki że mało kto się nie oglądał za nim na ulicy ale więcej stało u mechanika niż jeździło ( strasznie się sypała elektronika) a ceny były straszliwie wysokie!!No i jest bardzo ciasne porównując go do produkowanej w tym samych okresie E32 nie mówiąc już o Mercedesie S. Pamiętam ze bez przerwy cos się działo z tym samochodem nigdy nie było tak żeby wszystko było sprawne. Po Jaguarze ojciec sobie kupił pierwsze BMW no i już został przy marce a i przy okazji ja tez się zaraziłem ta choroba



    Temat: S T O P Prosi O Porade Przy Zakupie XJ6 32
    Witam serdecznie wszystkich klubowiczów

    Jak widać na razie jestem Laikiem na tym forum

    Od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem JAGUARA XJ6 32L 1993r

    Bardzo bym prosił o wszystkie myśli co wam się nasuną w głowie o tym modelu.
    Jak ze spalaniem, co najczęściej się psuje w tym modelu itp

    Obecnie przebywam w Angli i za jakiś czas wybieram się do Polski i muszę coś zakupić bo mój stary środek lokomocji juz się nie nadaje na tak długie trasy.

    Pytam się was o radę bo przedemną około 1900km drogi więc obawy przy nowym autku zawsze będą i malutki straszek :-/

    Z góry dziękuje za wszelekie podpowiedzi i porady

    Pozdrawiam

    S-T-O-P



    Temat: BMW Z ANGLII - przeróbka?
    Nie wiem jak BMW i inne nie angielskie samochody, ale mój znajomu ma starygo Jaguara XJ6 który fabrycznie ma kierownicę po lewej stronie, czyli wersja na europę i wszydtkie śróbunki ma calowe, mało tego nawet skok gwintu jest calowy więc żadna inna śróba niż z ASO nie pasuje, a ASO Jaguara w polsce działa z zawrotną prędkością 2miesięcy realizacji byle dupereli




    Temat: Trace cisnienie oleju w xj6 z92r
    Siemka kupiłem co jaguara xj6 i po przejechaniu może 700 km zaczołem tracic cisnienie czujnik oszalał a konewka czerwona zie na niskich obrotach zapalała więc na biegu wymieniłem olej bo mysle sobie to może to auto stało ponoć 1.5 roku od czasu do czasu odpalane i tyle
    troche sie poprawiło ale jeszce wskaznik jak sie silnik pożadnie rozgrzeje to wacha sie koło czerwonego pola .
    pytanie jaki olej bo wlałem zachowawczo 10w40 półsyntetyk
    i to normalne u jaga a jak nie to jakie wy macie cisnienie a moze czujnik tez zaniedzał na stykach!!! co wy na to



    Temat: witam

    kolego ja też tak marzyłem i kupiłem w tajemnicy przed żoną.zerwałem się z pracy wcześniej i pojechałem do kwiaciarni po wielką kokardę.obwiązałem nią kotka i podjechałem pod dom.ten wiczór był bardzo długi......:)auto mi szwankuje cały czas ale jestem pewy na 100%że go nie sprzedam przez lata.zostawiam go córce która ma 6 latek ALE już go prowadziła i stwierdziła że woli jaguara(xj6,3,2.sovereign)od naszego volvo a dziecko zawsze ma racje(przekonałem się o tym parę latek temu)pozdrawiam szczypior
    szczecin
    Szczypior no to widze ze mamy podobne marzenia.Bo ja tez mojego chce dotrzymac do corki 18-stych urodzin.Tobie pewnie sie uda bo zostalo ci 12 lat.A mi niestety prawie 18-scie.Ale tak jak Ja$ napisal marzenia sa po to zeby je spelniac.Wiec jestem tej mysli ze moze sie uda.



    Temat: witam
    kolego ja też tak marzyłem i kupiłem w tajemnicy przed żoną.zerwałem się z pracy wcześniej i pojechałem do kwiaciarni po wielką kokardę.obwiązałem nią kotka i podjechałem pod dom.ten wiczór był bardzo długi......:)auto mi szwankuje cały czas ale jestem pewy na 100%że go nie sprzedam przez lata.zostawiam go córce która ma 6 latek ALE już go prowadziła i stwierdziła że woli jaguara(xj6,3,2.sovereign)od naszego volvo a dziecko zawsze ma racje(przekonałem się o tym parę latek temu)pozdrawiam szczypior
    szczecin



    Temat: Przywitanie
    Witam

    Właśnie zalogowałem się tu bo kupiłem dzisiaj Jaguara XJ6 4.0L

    Jestem totalnie zielony w tym temacie bo nigdy nie miałem tej marki.

    Wcześniej jezdziłem starym Cherokee.

    Teraz czas na nowe wyzwania i stąd wybór padł na kotka

    Pozdrawiam wszystkich i pewnie się tu jeszcze pojawię nie raz nie dwa...



    Temat: Naprawa bmw nowej serii 5. Nietypowy problem
    Mam u siebie na warsztacie jaguara xj6,który w całości jest zrobiony z alu,nie ma tam spawów,wszystko nitowane jak w samolocie,jedynie końcowki podłużnic z przednim pasem są łączone na nity zrywalne,do których potrzeba nitownicy pneumatycznej ponieważ są stalowe i bardzo twarde.Ja zastosowałem takie jak w oryginale i jak się później okazało bmw stosuje takie same.Co do prostowania aluminium,to zależy od stopu.Podłużnice ciągnęłem po podgrzaniu,trzeba wyczuć moment kiedy alu zrobi sę plastyczne bo jak się za mocno podgrzeje to się stopi jak cyna i spłynie a wtedy to już kicha.Tigiem nie spawałem bo wszystko na nity,drobne pęknięcia lutowałem drutem do alu(taki amerykański patent)



    Temat: NIE MOGE OTWORZYC BAGAZNIKA !!!
    POMOCY !!!!
    MAM JAGUARA XJ6 1992 I POWAZNY PROBLEM.JEST TO PRAWDZIWY ANGLIK (Z PRAWEJ STRONY KIEROWNICA) BO MIESZKAM W ANGLI.
    NIE OTWIERA MI SIE BAGAZNIK PRZYCISKIEM ZE SCHOWKA OD PASAZERA STRONY A OTWIERAL SIE... PRZYCISK POD KLAPA ANI DRGNIE A KLUCZYKIEM NIE DA SIE OTWORZYC. CZY KTOS WIE JAK MOZNA Z TEGO WYBRNAC ?!!!



    Temat: Eryk T28 czy n3310 ?


    | No właśnie co lepsze???

    To tak jak by zapytać czy lepiej kupić nowego opla Tigre, czy nowego
    Jaguara
    XJ6...
    Te telefony mają podobną różnice klas
    N3310 low end,
    T28s High End


    BTW, jak długo "trzyma" bateria w T28s ?

    Wojtek





    Temat: Klasa... i na pewno nie Nasza-klasa
    Czy oryginalni .... nie wiem ....
    Grom znajomych po raz enty kupuje kolejną wersję passata, golfa,audi,skody (to i tak to samo), ja rover75, żona alfa 147, moje konto powoli przyzwyczaja się do myśli iż niedługo będzie musiało pokryć zakup Jaguara XJ6 ... myślę że tak, myślę że to wskazuje iż ludzie którzy świadomie dokonują takich wyborów mają jednak trochę inaczej poukładane w głowach....




    Temat: Sprzedaz czesci przez ASO
    Jest obowiazek prodkucji części przez 10 lat. Niestety wiele firm w tym równiez Fiat przez te 10 lat skupia sie na częściach typowo użytkowych, rokujacych na zejście z magazynów, o drobiazgach się nie myśli. Audi czy BMW maja nawet odrębne działy, zajmujące się dystrybucją cześci do aut klasycznych i straszych. W przypadku BMW i Opla na pochwałe zasługuje też wglad do sieci dilerskich, gdyż czasem tam na półkach spoczywają ciekawe części. Dla przykładu, gdy miałem BMW 628 CSI, szukajac napisu 628 na tylną klapę, serwis BMW znalazł go na półce u dilera w RPA. Oprócz Fiata Coupe, mam w garazu Jaguara XJ6 i tu dostep do każdej podkładki czy śrubki jest wzorowy, co ciekawe bez wychodzenia z domu, taki Eper on line.



    Temat: modyfikacja zabytku
    Witam jeszcze raz.
    Dziękuję za szybkie odpowiedzi.
    Mam taki pomysł aby kupić jaguara xj6 III seria z 74 roku, zmienić mu
    zderzaki na serię II, i dać wnętrze z X300, tylko nie wiem co na to
    konserwator zabytków gdybym chciał go zarejestrować jako zabytek;-)))
    Pozdrawiam.
     Damian




    Temat: Poprzednicy waszych BMW..
    1) MB W115 - 200D '71, miałem go 5 lat, przejechał dla mnie ponad 100k km, niestety któregoś dnia sie rozleciał (d*u*p*a mu sie przełamała) silnik poszedł do znajomego na przeszczep i jezdzi do dziś
    2) MB W116 SE 2.8 '79, mam do dziś od 6 lat
    3) BMW E28 525e '85 2.7 auto, mam do dziś 5 lat

    BMW mi sie wryło w świadomość wiec zawsze jakies bede miał, następne w planie to E38, tego E28 nie planuje sprzedawać wogóle,

    bardzo chciałbym mieć jeszcze E24 635 CSi i E31
    ale chciałbym też spróbowac Jaguara XJ6 i Porsche 911, generalnie oprócz E38 (to pewnik) nie wiem co jeszcze bede miał w przyszłości



    Temat: jakie auto kupic

    Wzielismy almerke

    Ja tam też trzymałem kciuki za almerkę :wink: , może nudna z wyglądu ale przynajmniej wszystko ma na miejscu jak w aucie powinno być. A rocznik 98 to znaczy stara, dobra, prawdziwa, japońska almerka a nie angielska podróbka :wink: Yaris to nowoczesny i niezawodny wóz, nie mówię, że zły ale moje poczucie gustu jest wystawione na cięzką próbę , kiedy w środku oglądam ten elektoniczny show pod szybą i tę furę plastiku zamiast zegarów przed kierowcą. Na takie "nowoczesne" auta to jestem za stary :grin: . Lubie, kiedy wygląd zewnętrzny auta jest kontrowersyjny, nietypowy, ale w środku to ma być poukładane.


    a co powiesz o Thunderbirdzie lub Cougarze

    Trzynastko, gdym chciał kupić auto "made in USA", najpierw musiałbym postawić nowy garaż :lol: , żeby zmieścić w nim samochód o szerokości autobusu i długości ponad 5 m. Thunderbird jest imponujący, musiałbym chyba nawet bramę zmienić. A jego pucowanie zajęło by ze 3 dni :grin: Owszem amerykańskie auta mi sie podobają ale nie dałbym sobie z takim rady. Będzie europejski. Być może Ford, np 2-drzwiowa granada model 72 lub Capri Mk I. Bardzo mi dobrze w Szwedzkich, miałem już 4 Volvo, bardzo mi się podoba Saab 99, wszystko zależy od kasy, poza tym przy oględzinach musi „zaiskrzyć” .To dość drogie hobby, trzymanie starego auta. Brat ma Jaguara XJ6, rocznik 68 i to jest dopiero super cacko.



    Temat: Eryk T28 czy n3310 ?
    Witam





    | No właśnie co lepsze???

    To tak jak by zapytać czy lepiej kupić nowego opla Tigre, czy nowego
    Jaguara
    XJ6...


    Dla mnie niestety nie wygląda to w ten sposób.
    Raczej T28 to podstawowe Audi A4, a 3310 to max. wypasiony VW Passat.
    Klasa niby gorsza, ale funkcji więcej :-)


    Te telefony mają podobną różnice klas
    N3310 low end,
    T28s High End


    Nie zapominaj jednak, że T28s to telefonik będący w dość zaawansowanym :-)
    wieku. 3310 to faktycznie low-end, jednak wymagania dotyczace tej klasy
    telefonów
    się trochę zmieniły i ma ona sporo funkcji jakich nie ma T28s.
    Ogólnie T28s podoba mi się. Nie kupię go jednak z jednego względu - nie ma
    przypominacza, a do tego się przyzwyczaiłem w M35i.

    Pozdrawiam
    Bartek





    Temat: czy warto... - jaguar xj8/6


    mam ochotę na jaguara. podoba mi się bardzo xj8, kumpel zaproponował mi w  
    doskonałej cenie takie coś (tzn. jest to jego obecne auto, więc raczej  
    pewne)... ile realnie kosztuje bieżące serwisowanie takiego samochodu? i  
    gdzie można to robić w przyzwoitej cenie, tak, żebym nie musiał brac  
    kredytów hipotecznych? ;)

    mowa o roczniku 2000, jeżdżony po drogach w krajach cywilizowanych czyli  
    powinien być w bardzo dobrym stanie. wcześniej szukałem xj6 w okolicach  
    rocznika 2001 (który nadal strasznie mi się podoba), ten xj8 po prostu  
    trafia się w takiej cenie że aż serce boli... nie mam pojęcia co się w  
    tych autach psuje, czy ogólnie są awaryjne czy nie.

    czy więc warto się interesować takim pojazdem?

    g


    1. Części eksploatacyjne (klocki, tarcze, sworznie itp.) można kupic za
    "normalną" cenę wysyłkowo. Sporo rzeczy używanych (przy awariach
    niestandardowych).
    2. Wszystko zależy (według mnie) od przebiegu. Przy małym przebiegu nie
    wiesz co to silnik i skrzynia a zawieszenie :))) (jaguar nie lubi polskich
    dróg).
    3. Montujesz gaz (u mnie chodzi bez zarzutu XJ6) i jeździsz za 25zł/100km!!
    4. Ogólnie polecam, cisza, przyspieszenie i ...spojrzenia przechodniów  :))
    Darek





    Temat: jaguar do 15000zl - czy to realne?
    czytalem tez na innym forum ze XJ40, rocznik 90-94, silnik 3.2 lub 4.0 bedzie w tym wypadku najlepszy, wiec skoro wiecej osob tak uwaza to wydaje mi sie ze skupie sie na tym modelu. Seria III XJ12 to jak zaczne sam zarabiac, najpiekniejszy chyba jaguar

    ale kusi mnie tez jeszcze x300/xj6 (x300 = xj6 tak?) glownie ze wzgledu na bardziej "jaguarowata" stylistyke - okragle reflektory no i wspaniala statuetka

    na jaki model bys sie zdecydowal majac 15k na zakup i powiedzmy tak ze 3k na wstepne naprawy i za priorytet majac niski koszt utrzymania?

    silnik mysle ze 3.2 - mniejsze spalanie a i tak bedzie zbyt dynamiczny jak na mnie (przynajmniej na poczatku )

    jak jest z rocznikiem? byly jakies lepsze/gorsze w tych paru latach czy sa porownywalne?

    w sumie to jeszcze jedna rzecz mi sie nie podoba a wyczytalem ja ze strony ktora podales "W modelach Sovereign i Daimler wyposażonych w samopoziomujące tylne zawieszenie, wymiana zużytych amortyzatorów wiąże się z bardzo wysokimi kosztami." nigdzie indziej nie wyczytalem czegos takiego a wiekszosc jaguarow 90-94r to wlasnie daimler albo soverign (przynajmniej na allegro)



    Temat: XJ6 4.2 Series 1
    W 1968 roku jako następce modelu 420 Jaguar wprowadził model XJ6. Miał on niezależne zawieszenie tylnych kół i silnic DOHC 4.2 litra. W wyposażeni useryjnym miał Dwuobwodowy układ hamulcowy i wspomaganie układy kierowniczego. W roku 1972 wypuszczona została wersja z więkrzym rozstawem osi.
      Okres produkcji 1968-1973
      Liczba wyprodukowanych egz. cała seria pierwsza: 78 891
      Średnica cylindra x skok tłoka 92x106mm
      Pojemność skokowa silnika 4235cm3
      Moc maksymalna 205 KM przy 4500 obr/min
      Stopień sprężania 7,8
      Rozrząd górnozaworowy (DOHC)
      Układ zasilania gaźnikowy (dwa gaźniki SU)
      Akumulator 12 V, 60Ah
      Skrzynia biegów mechaniczna 4-biegowa+wsteczny) lub automatyczna
      Nadwozie samonośne
      Układ kierowniczy z przekładnia zębatkową, ze wspomaganiem
      Hamulce tarczowe przód/tył, ze wspomaganiem
      Rozstaw osi 2764 mm
      Rozstaw kół (przód/tył) 1473/1481 mm
      Długość x szerokość x wysokość 4813 x 1770 x 1375 mm
      Opony 205/70 VR 15
      Masa własna 1540 kg
      Prędkość maksymalna 195 km/h








    Temat: Lista samochodów użytkowników forum
    kolekcja wzrastala bo moj problem latwo kupic trudno sprzedac.
    poza tym pracowalem dla dealera Jaguara prawie 20 lat.Naleze do klubu Jaguara w USA okolo 10 lat na pokazach jestem sedzia. Na codzien jezdze 1994 XJ6VDP amoja zona Bozena 1995 XJ6 VDP. Poniewaz znam te samochody od podszewki nie mam z nimi duzych problemow.Moj XJ40
    prawie ma 250k mil to prawie 400.000.km przyjdzie niedlugo czas sie pozegnac. XJS to moje dzieci 1996 show car, 1986 xjsc V12 jeden z pierwszych sprowadzonych do USA wygral 2004 pierwsze miejsce w poludniowo zachodnich Stanach.Najwieksza tragedie przezylem 2003
    w mojej okolicy wybuchl pozar San Bernardino musielismy sie ewakulowac moglem zabrac tylko jedno auto a zona drugie. gdy po 5 godzinach wrocilem Moj dom ocalal ale garaz oraz 13 jaguars spalily sie
    xjs convertable ,xjsc , dwa 420, dwa mark 7 ,trzy XJ6 dwa XKE i wpolowie xk120fhc. plus XJS mojego brata w ktorym mialem zrobic serwis.ubezpieczenia na te auta nie mialem ale w tym okresie cena na metal wzrosla dostawem na zlomowisku $500. to dobre bo posprzatali.
    Do tych co pozostaly dokupilem XKE , XJC itp Teraz zaczynam restauracje ale to opisze kiedys.



    Temat: Posiadacz X-Type
    Witam na forum

    Od ponad dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem PODOBNO nie Jaguara.
    Nie jest to moj pierwszy Jag. Przygodę z tą marką rozpocząlem w 1996 roku był to XJ6 z '92roku - auto awaryjne ponad normę!!! W 2001 roku zmieniłem model na XJ6 ostatnia produkcja z 1997r. Wtedy usłyszałem pogląd , że powinno sie miec dwa Jaguary - jednym sie jeździ , a drugi stoi w serwisie ( potem jest zamiana ). Poraz kolejny opinia sie potwierdziła. Czy ktoś miał już doświadzcenie z wymianą rozrządu w Xj6 '97? Polecam niezapomniane doznanie dla kieszeni użytkownika.
    Dopiero X-Type pozwolił mi zapomniec o nieprzyjemnych doświadczeniach z poprzednimi autami.

    Pozdrawiam



    Temat: profanacja ale co tam
    Witam wszystkich, to moj pierwszy post, pierwszy jaguar...( a w sumie dwa).

    jeden to xj12 serii 3 z 1986 roku... no własnie jak nim przyjechalem to wyszło ze nie pali na wszystkie gary, dymi przy ruszaniu z prawej rury, jest muł i takie tam.specjalista stwierdzil ze nie chodzi na 4 cylindry (1 z lewej i 3 z prawej).Zatem wzialem sie za sprawdzenie swiec...HORROR! pół dnia robilem i nie dosc ze klucz ukrecilem to wykrecilem zaledwie 6 swiec a przy okazji kompresor klimy i kopułke...
    sprawdze kompresje jak sie z tym uporam, jednak jedna rzecz mi przyszła do głowy po rozmowie z mechanikiem który stwierdzil ze TO MUSI BYC DROGIE BO TO JAGUAR... ortodoks lekki...

    w kazdym razie kiedy usłyszalem ze remont silnika jakby cos to 10 tys euro to znalazlem intrukcje swapa na V8 z amerykanca:) chyba mi sie to podoba wiec pytanie jest czy ktos to w Polsce zrobił? ja wiem ze to moze i profanacja ale auto ma słuzyc do jazdy a nie do grzebania i topienia w nim pieniedzy. a wygodny jest i fajny wiec chce nim smigac.

    a drugi nabytek to xj6 z 1975 roku seria 2

    Pozdrawiam wszystkich



    Temat: Tłumiki XJ40/X300
    Ok, po obdzwonieniu kilku serwisów Jaguara etc, etc. Dowiedziałem się, że do XJR'a X300, idą takie same tłumiki jak do zwykłej trzysetki - cena w serwisie ponad 1000zł/szt. Natomiast w ofercie Bosala są do XJ40 XJ6 tłumiki końcowe po 260zł/340zł sztuka (lewy i prawy). Wiem, że numer katalogowy Jaguara w stosunku do trzysetki mają różny, ale... człowiek z serwisu powiedział mi, że najprawdopodobniej zewnętrznie są takie same, a różnice tkwią w środku (normy czystości spalin, etc, etc więc Jag wpuścił nowsze no i tych niestety nikt nie ma w ofercie, więc albo serwis, albo trzeba ściągać podróby z Anglii - wolałbym na miejscu kupić Bosala). No i teraz pytanie brzmi. Czy ktoś jest w stanie potwierdź, bądź zdementować informację:

    - czy tłumiki końcowe z XJ40 faktycznie pasują plug&play do trzysetki? Jeśli nie pasują to czym się różnią?

    W sumie cała płyta podłogowa jest niemalże identyczna, więc wątpię żeby te tłumiki mogły się różnić, tym bardziej, że w katalogu Bosala dla wszystkich serii od I przez II do III końcowe są identyczne bez względu na motor - czy R6, czy V12 (środkowe są inne, ale te są nowe w naszym XJR'ze). Natomiast do nowszych Jagów Bosal ma w ofercie tylko do XJ40.

    No, chyba że macie namiar na kogoś kto ma tłumiki do X300 to wtedy podajcie.

    Pozdroxy

    [ Dodano: Czw Maj 15, 2008 5:11 pm ]
    Ok już wiem - nie pasują, to błędne info:)



    Temat: czy warto... - jaguar xj8/6
    mam ochotę na jaguara. podoba mi się bardzo xj8, kumpel zaproponował mi w  
    doskonałej cenie takie coś (tzn. jest to jego obecne auto, więc raczej  
    pewne)... ile realnie kosztuje bieżące serwisowanie takiego samochodu? i  
    gdzie można to robić w przyzwoitej cenie, tak, żebym nie musiał brac  
    kredytów hipotecznych? ;)

    mowa o roczniku 2000, jeżdżony po drogach w krajach cywilizowanych czyli  
    powinien być w bardzo dobrym stanie. wcześniej szukałem xj6 w okolicach  
    rocznika 2001 (który nadal strasznie mi się podoba), ten xj8 po prostu  
    trafia się w takiej cenie że aż serce boli... nie mam pojęcia co się w  
    tych autach psuje, czy ogólnie są awaryjne czy nie.

    czy więc warto się interesować takim pojazdem?

    g





    Temat: Pozdrawiam wszystkich miłośników Jag"ów
    patrze sie na to jak sobie radzicie od 2006 roku i zastanawiam sie czy naprawde nie chce sie w tym kraju nikomu edukowac z podstawowych tematow... ?
    Taka dygresja tylko...

    x300 / x308
    - xj6/xj8/xj12
    - executive i sport tylko l6 i v8
    - sovereign l6 i v8 i v12 (v12 nie na wszystkich rynkach)
    - xjr s/c l6 i v8
    - dailmer l6 v8 scv8 v12

    w kolejnosci z tym... ze executive stosowany jest zamiennie z xj6/xj8 - zalezy od rynku na ktorym byl a sport w x308 nie wystepowal na wszykich rynkach
    executive- wersja okronoja
    sport = executive z inna felga i sportpackiem (ex brembo kit/cats)

    reszta wiadomo na bogato

    DAIMLER NIGDY ALE TO NIGDY NIE BYL 3.2 tylko 4.0 i 6.0 (double six) w x300/x308
    3.2 to jest model dla niemcow i anglikow, chodzi o kwestie podatkowe.
    Najbardziej ekonomiczny jaguar to x300 4.0 - z mojego doswiadczenia. ( czytaj przewalonych ponad 200 tys km jaguarami roznymi ) 3.2 pali wiecej, pedzona jest 4hp22 a nie 4hp24- ( ta druga jest elektroniczna ) ciezko dostac z kontrola trakcji generalnie 3.2 w aj16 jest fajne... jak ma kompresor i napisane Aston Martin na deklu, a tak to pakuj sie w 4.0 - zajebisty silnik. Spalanie nizsze, ostatecznie takie samo.

    Czego chcesz sie dowiedziec z VIN? dokladnie?
    Vin w x300 - podszybie po stronie kierownicy(przez szybe widac) , nabity na karoserii kolo kola zapasowego w bagazniku.



    Temat: Zapaliła się instalacja elektryczna podczas pracy auta XJ6
    Witam

    Mam problem gdyż podczas wygrzewania Jaguara w garażu zapaliła sie instalacja elektryczna silnika na odcinku miedzy kapą zaworową a grodzią kabiny ( dokładnie na długości 20 cm) boskie szczęście ze nie spalił się cały. Pierwsza rzecz jest taka iż jest to wersja USA 91 rok 4.0l.

    Po zweryfikowaniu wiązki jeden jedyny kabel został przypieczony ( przytopiła sie izolacja ) od miejsca zapalenia wiązki ( biały kolor ) który łączy się w pod deską rozdzielczą okrągłą wtyczką ( ów kabel dalej biegnie sobie do zasilania bezpieczników w podłokietniku i wraca do przekaźnika )

    Pierwsza kwestia jest taka czym spowodowany jest zapłon wiązki w takim dziwnym miejscu??

    Druga kwestia to czy biały Kabel idący dalej od spalonego miejsca mógł się przytopić od zwarcia wewnątrz auta czy od ogólnego zwarcia kabli w miejscu zapalenia.

    Trzecia kwestia że nie mogę dostać takiej wiązki gdyż wersje europejskie mają w instalacji dodatkową wtyczkę okazującą się iż jest ona do przekaźnika od Pompy paliwa a w mojej wersji przekaźnik pompy paliwa jest w komorze silnika przy pompie hamulcowej tam gdzie znajduje się kompresor ABS ).

    Czy ma ktoś wiązkę od wersji USA i jaki mógł być powód zapalenia się tej instalacji ??? sprawdziłem wszystkie + w tej wiązce czy gdzieś jak rozrusznik czy alternator nie ma śladów by coś się tam grzało ( kable po zdjęciu izolacji mają idealną miedzianą kolorystkę )

    W aucie chwile wczesniej zapaliła się kontrolka Check Engine którą zignorowałem :(

    Jesse



    Temat: Xj6 X300 sprzedam...
    Cześć
    nie sprzedawałbym, ale ze wzgl zdrowotnych muszę kupić cos wyższego. Dlatego wystawiam swojego kota 3,2 l ktorym jezdze od 2 lat na codzien i nie narzekam na niego dbając o niego jak o członka rodziny. 96 rok, kolor burgund<był na zlocie w Kazimierzu>, piękne wykończenie wnetrza. Sekwencyjny gaz - 15 l/100 km, po przeglądzie technicznym, wymianie płynów. Lekko zarysowany bok przedniego zderzaka,uszkodzony panel zegarka. Poza tym bardzo bardzo OK. Kupiony w salonie Jaguara w wawie, serwisowany w Zakroczymiu.
    502 007 280. Janusz
    Będę szukał Jeepa Grand Cherokee Limited, więc zamiana dopuszczalna.
    Cena 28 tys zł.



    Temat: X-Type puszukuję !!!
    Sam jestem posiadaczem między innymi tego modelu i o ile wiem to nie ma 2 litrowych diesli X - typów w automacie, natomiast z navi jak najbardziej.
    Z tego co wiem to diesle w automacie zaczynają się w jaguarach S-type i jest to pojemnośc 2.7 litra (ten sam silnik który jest montowany min. w XJ6, również Peugeotach chyba 607 )
    Co do szukania to oczywiście www.ebay.de , na Polskich stronach można też coś znaleźć (otomoto, gratka itd)
    Choć prawdziwą frajdę miałbyś kupując (i jeżdżąc oczywiście) jaguara XK lub XJ, uważam że X-type jest również bardzo dobrym autem do codziennego poruszania się chociażby do pracy.
    Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.



    Temat: SWAP z V12 na 4.2 czy to mozliwe?
    co do zamiany dlaczego wkladasz gazniki Gazniki to historia lat 60 tych. aktualnie tylko wtryskiwacze sterowane laptopem zrobilem to na xjs V 12
    Sprawdz google" Mega Squirt" jest polskie forum na tematy budowy i uzywania Mega Squirt.
    Przy twojej przerobce jaguara najlepiej dostac silnik i automatyczna skrzynie z 1979-1986 xj6 pamietaj o chlodnicy i elektrycznych przewodach.
    Jesli bedziesz zainteresowany zbudowaniem Mega Squirt do Jaguarow to napisz pomoge.



    Temat: Przywitanie i kilka ogólnych pytań
    Witam cię na forum

    Niestety nie ma takiego kompendium na ten temat. Jeżeli dopiero za rok planujesz zakup Jaguara to polecam śledzenie naszego forum i zadawanie pytań, niejednokrotnie dla nas może trywialnych, ale kto nie pyta ten nie wie. Jeżeli interesuje cię model do 10 lat to w grę wchodzi XJ6 x308, X-type, S-type lub XKR. Każdy model ma kilka silników i swoje wady i zalety.



    Temat: Proszę o pomoc w zakupie xjr-a

    Z takich pikantnych szczegółów to znaczej Jaguar na klapie ma zielone tło czyli pochodzi z XJ6 x300. Pytanie dlaczego?
    Obadaj tył miernikiem grubości lakieru, zaglądnij pod wykładzinę bagażnika mam dziwne przeczucie, że widać ślady przeszłości.


    Może głupie pytanie, ale Jaga jeszcze nigdy nie miałem, ale w jakim kolorze ten znaczek powinien być jeśli jest oryginalny od XJR-a? Kto pyta nie błądzi-podobno



    Temat: CZĘŚCI DO JAGUARA XJ6 1997 1993 1997 POLECAM!!!!!
    CZĘŚCI DO JAGUARA XJ6 1997 1993 1997 POLECAM!!!!! INFORMACJE POD NUMEREM TELEFONU 518567524 lub adresem email AUTOSPARES@O2.PL



    Temat: instrukcja silnika do Jaguara XJ6 1969 rocznik, 2,8
    Witam
    Jestem nowym użytkownikiem. W tej chwili posiadam Jaguara xj6 w remoncie i potrzebuje instrukcję do obslugi i naprawy silnika.
    Jak ktoś ma to proszę o przesłanie skanów, zdjęć itp.



    Temat: kupie osłone silnika do jaguara xj6
    kupie w rozsądnej cenie osłone silnika do jaguara xj6 95 rok,razem ze spinkami tel 601404182




    Temat: gaznik xj6
    Witam mam jaguara xj6 4.2 74r i mam problem z gaznikiem,niewiem jak sa polaczone weze paliwa prosze o pomoc.



    Temat: Sprzedam częsci do Jaguara
    Witam.
    Do sprzedania częsci do Jaguara: XJ6,XJ8,XJ12,XJ40,XJS,S-type,E-Type.
    tel:0505-107-681

    W promocji teraz katalizator do S-type cena: 499zł !!!!
    -oryginalny
    -płaski





    Temat: [Jaguar 84r] nie Roverek ale tez angielski...
    Witam
    Tak jak w temacie mam do sprzedania Jaguara XJ6 1984 rok 4,2 beznyna
    generalnie w bardzo dobrym stanie cena to 15500zl
    Jesli ktos ma jakies pytania to 664 750 125
    blazej



    Temat: CZĘŚCI DO JAGUARA XJ6 1997 1993 1997 POLECAM!!!!!
    POSIADAMY CZĘŚCI DO JAGUARÓW XJ6 WSZELKIE INFORMACJE POD NUMEREM TELEFONU 518567524 LUB ADRESEM EMAIL AUTOSPARES@O2.PL



    Temat: Poszukuje wygłuszenia silnika pod maskę do XJ6 (1985)
    Jak w temacie. Kupię wygłuszenie silnika pod maskę do Jaguara XJ6 4.2 z 1985 roku (III seria).

    Jesli ktos posiada cos takiego to prosze o maila: mateuszbanaszczyk@op.pl

    Pozdrawiam



    Temat: nie grzeje...
    WITM MAM JAGUARA XJ6 74R CZ KTOS MOZE MI POMUC W SPRAWIE GAZNIKA



    Temat: Gdzie kupować części
    Mozecie mi podac adresy internetowe albo numery telefonów do firm lub osób ktore posiadają części do Jaguara XJ6 (III seria).

    Pozdrawiam



    Temat: Spotkania, pozdrowienia na drodze...
    Pozdrawiam kierowce szaro-niebieskiego Jaguara XJ6 ktorego to dogonilem dzisiaj kolo Kórnika w wielkopolsce okolo 13, jechalem chwile za nim, potem powoli go wyprzedzilem, zamigalem awaryjnymi, on podniosl dlon a ja w odpowiedzi wcisnalem pedal z prawej strony i tyle
    Fajnie bylo



    Temat: Naprawa zawieszenia przedniego - xj40
    witam mam jaguara xj6 4.0 KAT i jestem ciekaw jakie jest tam zawieszenie chodzi mi glownie czy jest stale czy pol hydrauliczne rok kota 90 pozdrawiam



    Temat: Rejestracja XJ anglika
    JEŚLI MA DOWÓD REJESTRACYJNY ANGIELSKI TO MOŻNA JEŻELI WYREJESTROWANIE TO NIE. WSZYSTKIE CZĘŚCI DO JAGUARA XJ6 INFORMACJE POD NUMEREM TELEFONU 518567524 LUB ADRESEM EMAIL AUTOSPARES@O2.PL



    Temat: Prawdziwe jaguary, pseudojaguary i inne porażki, czyli XJ40
    witam mam problem mam jaguara xj6 4.0 v6 chodzi mi o skrzynie biegow dolewam oleju do niej chodzi wtedy jak lalka ale po czasie ma bicia i raz chodzi a raz nie sprawdzam poziom oleju i brakuje nie widac zewnetrznego wycieku skrzynia jest sucha z zewnatrz czekam na pomoc



    Temat: problem ze skrzynia
    witam tez mam problem ze skrzynia biegow .Posiadam jaguara xj6 40V6 ucieka mi gdzies ten olej i skrzynia szaleje raz chodzi a raz nie dolewam oleju jest ok a potem to samo niski poziom oleju nie ma wycieku zewnetrznego moze mi ktos pomoze



    Temat: problemy z komputerem
    WITAM POSIADAMY BARDZO DUŻO CZĘŚCI DO JAGUARA XJ6 1993 1996 1997 INFORMACJE POD NUMEREM TELEFONU 518567524 LUB ADRESEM EMAIL AUTOSPARES@O2.PL



    Temat: Sprzedam xjc coupe 1975 czarny ....w
    Witam sprzedam Jaguara xj6 coupe 1975,koloru czarnego.Odnowiony lakier,stan ogolny dobry,wpelni sprawny,do zrobienia tapicerka(nie jest w strasznie oplakanym stanie).Wersja 173 konna.Pojazd posiada niemieckie dokumenty.Nie posiadam jeszcze fotek !!! kontakt 502 240 522 Cena 30 tys. zł SPRZEDANY



    Temat: Eryk T28 czy n3310 ?


    No właśnie co lepsze???


    To tak jak by zapytać czy lepiej kupić nowego opla Tigre, czy nowego Jaguara
    XJ6...
    Te telefony mają podobną różnice klas
    N3310 low end,
    T28s High End





    Temat: CZĘŚCI DO JAGUARA XJ6 1997 1993 1997 POLECAM!!!!!
    WITAM SERDECZNIE MAMY W OFERCIE WSZYSTKIE CZĘŚCI DO JAGUARÓW XJ 6 1993 1996 1997 ROK INFORMACJE POD NUMEREM 518567524 LUB ADRESEM EMAIL AUTOSPARES@O2.PL



    Temat: Spadek mocy w 735i na gazie; BLOS
    Kolega zastosował blos-a do Jaguara XJ6 3,2l, wynik jest zdumiewający. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że sekwencja to pomyłka



    Temat: Witam
    Witam wszystkich jestem Tomek a w poniedzialek stalem sie szcyzesliwym posiadaczem Jaguara XJ6 seria I z 1970 roku
    Zdjatka mozna ogladac na mojej stronce www.mortom.pl



    Temat: Blacharz/Lakiernik poszukiwany
    Poszukuję solidnego fachowca z własnym pomieszczeniem do wykonania drobnych napraw blacharskich oraz polakierowania samochodu. Chodzi o Jaguara Xj6 z 1986.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.



    Temat: części jaguar XJR, X300, X308, XJ40, XJ6 roczniki "87-"02
    widam
    posiadam kilka jaguarów na części, modele podane w temacie
    (na zdjęciu tylko część aut)
    tel 880400483, meil jaguar1986@o2.pl Karol



    Temat: Proszę o pomoc w zakupie xjr-a
    Z takich pikantnych szczegółów to znaczej Jaguar na klapie ma zielone tło czyli pochodzi z XJ6 x300. Pytanie dlaczego?
    Obadaj tył miernikiem grubości lakieru, zaglądnij pod wykładzinę bagażnika mam dziwne przeczucie, że widać ślady przeszłości.



    Temat: listwy progowe
    Witam
    z tego co jest w XJ6 to są one na magnesie ( chromy z napisem Jaguar ) po podważeniu delikatnie wkrętakiem odchodzą i pojawiają wkręty do odkrecenia całej listwy aluminiowej



    Temat: Jaguar XJ6


    mam XJ6 od nowosci, zrobilem 350.000 km. Przy kupnie zwroc uwage czy rdza
    nie zre progow od spodu, to normalka w tych wozach. silnik jest wieczny,
    sypie sie natomiast czesto skrzynia, wydech, uklad elektryczny - co
    tydzien cos robie, zawieszenie ale to akurat wiadomo czemu. czesci sa
    bardzo drogie, a maksymalnie czekalem 2 tygodnie na przednia szybe jak
    skoczyl kamien spod ciezarowki i rozwalil. generalnie auto jest drogie w
    utrzymaniu.
    Mimo drewna i skory wnetrze lubi piszczec jakby to byl plastik, ale przy
    odrobinie samozaparcia mozna polikwidowac swierszcze.
    generalnie - jesli masz tyle kasy i koniec, to daj sobie spokoj z
    jaguarem, bo to auto wymaga niestety stalych nakladow finansowych plus
    paliwo, chleje jak smok, przy delikatnej jezdzie po miescie wezmie z 20 l,
    jak cisniesz to i 25, w trasie z 13, wszystko orientacyjnie, bo nigdy
    dokladnie nie mierzylem.
    oczywiscie potrafi sie sympatycznie odwdzieczyc - jedziesz wygodnie, w
    srodku jest cichutko i przytulnie, miejsca duzo, nawet jak siadam z tylu a
    ulomkiem nie jestem, 193 cm.

    Owen.


    a mógłbyś mi coś więcej powiedzieć na temat ceny części? ile Ciebie wyniosła
    ta przednia szyba? jakie ceny klocków tarcz? łożysk? to co wymieniałeś?
    bo to co mi google podpowiedziały na razie to cena części aż taka wysoka nie
    jest a przynajmniej mnie nie przeraża (przykładowo cena tarcz hamulcowych za
    2szt ok 250zł , łożysko przednie ok 110zł , końcówka drążka ok 55zł) chyba
    ,że ta robocizna jest taka droga skoro "ma sie jaguara" , ale ten problem mi
    odchodzi bo samodzielnie jestem w stanie coś zrobić i dysponuje pewnym
    zapleczem. Oczywiście jakbym miał tylko 15tyś PLN to dałbym sobie spokój z
    jaguarem , przecież kupić to jeszcze trzeba zrobić kilka rzeczy bądź
    kilkanaście... zdaje sobie z tego sprawe , a z paliwem to mam tą swiadomość
    ,że pali niemało:) Jakiej pojemności masz silnik? I z którego roku jest Twój
    Jaguar? Nie widać na nim poza tymi progami , na karoserii gdzieś małych
    ognisk korozji?

    Tomek





    Temat: Prawdziwe jaguary, pseudojaguary i inne porażki, czyli XJ40
    Piękno klasycznych kształtów Jaguarów docenia wielu entuzjastów motoryzacji. Dynamiczny design połączony ze sportowymi osiągami zapewnił wielki sukces handlowy Jaguarom serii MKI /II /S-type w latach 50-tych i 60-tych. Legendarny roadster XK oraz nieziemski E-type, to dziś auta kultowe, e-type oceniany jest jako jeden z najseksowniejszych i najpiękniejszych aut XX wieku. Wszystkie te auta, to wielki rarytas na Polskich drogach. Dużo łatwiej jest zobaczyć-kupic ostatniego prawdziwego klasyka jaguara czyli XJ serii I-III i poczuć klimat późnych lat 60-tych. Przez 24 lata wyprodukowano 402 tyś. tych limuzyn. Jak na jaguara oszałamiający wynik. Póżniej było już tylko gorzej. „Nowoczesny”, kanciasty, rdzewiejący i awaryjny XJ40 z lat 86-94 to zaprzeczenie design’u poprzedników. Prostokątne przednie lampy nie spasowane stylistycznie z maską silnika, poziome tylne lampy- zgroza. Fanatycy przerabiaja prostokątne lampy na okrągłe, ratując trochę sytuację. Trochę. .Jaguar chciał błysnąc high tech i zastosował elektroniczne wskaźniki w pierwszych XJ40. Nowoczesne, czyli jak to u Brytyjczyków- zawodne. Dziś wzbudzają tylko uśmiech politowania. Jakość plastików w tak drogiej limuzynie to żenada, nawet jak na lata 80-te. Ponieważ XJ40 to najsłabszy z jaguarów jest więc , co oczywiste, najtańszy.,a więc i najpopularniejszy- na zlotach XJ40 króluje. W polskich warunkach problemem jest, to jezdzi się XJ40 nie dlatego, że jest taki piękny, ale dlatego,że jest osiągalny finansowo. Inna porażka jaguara to XJS, rozczarowujący następca E-type, sportowe coupe, bez sportowych sukcesów. Sprzedaż tego produkowanego z uporem maniaka przez 20 lat jaguara zawsze była poniżej oczekiwań. Lata 90-te to próba powrotu do najlepszych wzorców klasyki, jaguary xj6 (X300), XJ8(X308) i całkiem już współczesny X350., to godni następcy starych XJ. W szczególności aluminiowy X350, gdzie poprawiono stylistyczne niedociągnięcia X300 i X308 robi wrażenie, w stosunku do swych poprzedników na uznanie zasługuje harmonia i płynność linii nadwozia. Osobny rozdział to pseudojaguary, jaguar x-type a la ford mondeo, najlepiej kombi w dieslu na czterech cylindrach z przednim napędem. Teraz już tylko pozostaje oczekiwać na cityjaguara, rodzinnego vana i furgona.



    Temat: XJ - silniki
    Silnik 2,7 Diesel
    Wyrafinowany i potężny 2,7 litrowy podwójnie doładowany silnik wysokoprężny V6 jest jednym z najcichszych w swej klasie. Błyskawiczne reaguje na polecenia kierowcy i posiada ogromną rezerwę momentu obrotowego, przyspieszając XJ od 0 do 100 km/h w 8,2 s. Kadłub tego silnika wykonany jest z wysokowytrzymałego żeliwa (CGI).

    3-litrowy V6
    3-litrowy V6 to ciesząca się uznaniem jednostka napędowa XJ o bardzo dynamicznych osiągach. Pozwala XJ6 na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy, w połączeniu z wyjątkowym momentem obrotowym w zakresie niskich obrotów silnika.

    3,5-litrowy V8
    Silnik ten dostarcza jedną z najwyższych w tej klasie moc 258 KM i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,6 s. Jego charakterystyka mocy gwarantuje szybkie wyprzedzanie i wyrafinowaną jazdę z dużą prędkością oferując idealną równowagę pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa.

    4,2-litrowy silnik V8
    W samym sercu modelu XJ8 4.2 bije 4,2-litrowy silnik V8, którego parametry są imponujące pod każdym względem: wolnossący silnik daje moc 300 KM, przy momencie obrotowym 6.000 obr./min. i 420 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekund.


    4,2-litrowy silnik V8 z turbodoładowaniem

    Jaguary XJR, Super V8 i Daimler są napędzane silnikiem w wersji 4,2l. V8 z turbodoładowaniem. Turbodoładowany silnik z podwójną chłodnicą powietrza doładowywującego osiąga moc 400 KM przy 6.100 obr./min., oraz potężny moment obrotowy 553 Nm. już przy 3.500 obr./min., bez wysiłku startując do 100 km./h w zaledwie 5,3 sekundy.





    Temat: Ostrzeżenie przed serwisem TEAM w Długołęce !!!
    Witam Wszystkich.

    Wczoraj udałem się Jaguarem XJ6 X300 do serwisu Team, który znajduje sie w Długołęce. Jaguar był po wymianie silnika i lekko drgał na postoju. W serwisie mieli przeprowadzić diagnostyke i znaleźć przyczynę drgań. W serwisie przywitał mnie niemiły facet z którym trudno było sie porozumieć. Przyjął samochód i kazał czekać w biurze. Całe oczekiwanie trwało ponad 4 godziny. Dobrze, że mieli stosy gazet . Podczas oczekiwania mogłem zaobserwować jak traktują tam klientów. Dla każdego ważniejsze jest zrobienie herbaty na zapleczu niz obsluga klienta i nie są dla nich zbytnio mili. Przynajmniej ja to tak odebrałem.
    Kiedy już znudziło mi sie siedzenie w biurze, poszedłem zobaczyć jak im idzie z autem. Wszyscy mechanicy z serwisu stali na zewnątrz i nie robili nic z autem, ponieważ podjechał znajomy w Bmw E36 Cabrio i wszyscy się zachwycali samochodem. W końcu jednak oznajmiono mi, ze auto jest już gotowe. Powiedzieli mi co jest do wymiany, a ja poprosiłem, zeby napisali mi ,co jest do wymiany, dokładnie na kartce. Niestety nie otrzymałem tego o co prosiłem, chociaż mówiłem dwa razy. Potem poprosiłem o fakturę VAT, na co facet odpowiedział wściekły, że przed chwilą sie pytał, czy faktura, czy paragon. Tak naprawdę wcale się mnie nie zapytał, ale już mniejsza o to. Sprawdzenie przyczyny drgań kosztowało 600 zł.
    Przyjechałem do nich sprawnym autem, który lekko drgał na postoju, a wyjechałem autem bez przyspieszenia i silnikem drgającym tak jakby mial zaraz wylecieć w powietrze. To jeszcze nie koniec niespodzianek. Podczas powrotu do domu, w korku, auto zaczeło sie dymić. Okazało sie, że w serwisie pozamieniali cewki i podłączyli kable od cewek na odwrót. Zmarnowali człowiekowi cały dzień, skasowali pieniądze i narazili silnik na poważne uszkodzenie. Stanowoczo odradzam wszystkim naprawianie tam samochodu, ponieważ ci ludzie, chyba nie znają się na tych samochodach skoro popełniają takie błędy.



    Temat: Powitać klubowiczów
    Witam
    Stałem się szczęśliwym(jak na chwilę obecną i mam nadzieję że takim pozostanę) właścicielem kotecka Xj6 X300 w wersji 3,2 czyli R6. Auto fajnie się prezentuje i właśnie dlatego je kupiłem ma ono być na weekendowe wyjazdy z garażu i ma na siebie zarabiać czasem kogoś przewożąc Takiego auto poszukiwałem już kawałek czasu po drodze obejrzałem kilka szrotów w komisach które to miały być w stanie bardzo dobrym lub do lekkich poprawek ........strata czasu i pieniędzy tylko a poszukiwałem tylko x300 w wersji 3,2 lub 4,0 bo przeczytałem prawie całe forum(to drugie też) i postanowiłem unikać V8 a V12 wydał mi się o wiele za drogi w eksploatacji. Egzemplarz który kupiłem pochodzi od gościa który ma jeszcze dwa nowsze Jagi w garażu i ciasno mu się zrobiło i tego musiał sprzedać. Auto nie jest idealne bo ma przecież 13 lat ale trzyma się świetnie. Co mogę na chwilę obecną powiedzieć akurat o tym egzemplarzu to że ma przebieg 192 tyś (jeśli wierzyć książkom serwisowym) pochodzi z Austrii do polski trafiło w 2004 roku w ręce mechanika którego żona jeździła tym autem a potem w ręce właściciela od którego teraz ja kupiłem tego kotecka. Jag ma założoną sekwencję dlatego też został zakupiony przez moją osobę
    Ponieważ to Jaguar to liczyłem się z tym że nie będzie on doskonały dlatego z wad jakie do tej pory zaobserwowałem lub z rzeczy które negatywnie pływają na jego ocenę to:
    - auto miało urwane dwa zderzaki przy jakimś incydencie(założone są te same więc uszkodzeniem nie był dzwon)
    - przy tym incydencie(podobno zahaczenie na autostradzie) wystrzeliły poduszki których obecnie nie ma
    - ma kilka drobnych rysek i dwa odpryski lakieru na zderzaku z przodu
    - niesprawne grzanie rowka pasażera
    - wyświetlacz zegarka jest zepsuty a od wentylacji mryga jaśniej/ciemniej i cała konsola środkowa strasznie się nagrzewa gdy nagrzewam auto
    - tarcze z przodu mają już próg i warto było by je zmienić
    To chyba tyle ale ważne że silnik pracuje równiutko, skrzynia chodzi perfekcyjnie, nie ma żadnego wycieku pod autem, eksploatacyjne rzeczy są powymieniana(no poza wspomnianymi tarczami przód) , są opłaty i auto jeździ skręca i hamuje Uczę się powoli obsługi tego wehikułu i odgaduje co do czego służy
    Wcześniej jeździłem i jeżdżę znacznie tańszymi wynalazkami ale też RWD
    Pozdrawiam wasz nowy Fan kotecków Van



    Temat: [s] sporo ciekawej literatury głównie do starych fiatów :-)
    Sprzedam następujące pozycje:

    - Fiat 124 saloon, coupe, sport - workskop manual (instrukcja napraw i obsługi) - wydawca intereurope - cena 50 PLN

    - Fiat 124 passenger cars - shop manual (fabryczna instrukcja napraw ponad 320 stron) - wydawca FIAT service department - cena 89 PLN

    - Fiat 124 spider katalog części zamiennych - nadwozie - wydawca FIAT DIREZIONE RICAMBI - cena 75 PLN

    - Fiat 850 wszystkie modele łączne ze spiderem i busem - shop manual (fabryczna instrukcja napraw ponad 400 stron) - wydawca DIREZIONE ASSISTENZA TECNICA AUTOVEICOLI - cena 150 PLN

    - fiat 850, 850 sport coupe 1964-71 Owner's Workskop Manual (instrukcja napraw i obsługi) - wydawca HAYNES - cena 60 PLN

    - Fiat 850 sport Specifications and features, Servicing instructions (charakterystyka i specyfikacje, instrukcje naprawy) - wydawca FIAT service department - cena 85 PLN

    - Fiat 900E - Service time schedule - czasy napraw wydawca FIAT cena 10 PLN lub gratis do dowolnej kupionej ksiażki

    - Fiat 132 Service manual (fabryczna instrukcja serwisowa - bardzo obszerna i dokładna) - wydawca FIAT DIREZIONE ASSISTENZA TECNICA - cena 150 PLN

    - fiat 132 Specifications and features (charakterystyka i specyfikacje) - wydawca FIAT DIREZIONE ASSISTENZA TECNICA - cena 80 PLN

    - Fiat PANDA 30/45 SERVICE BULLETIN (Instrukcja serwisowa - bardzo obszerna) - wydawca FIAT Auto S. p. A. - cena 75 PLN

    Fiat 131 mirafiori 1975-1982 silniki 1297, 1301, 1585, 1995 Workskop Manual (instrukcja napraw i obsługi) - wydawca HAYNES - cena 50 PLN

    - Fiat 1200 granulce katalog części - wydawca FIAT DIPARTAMENTO NORME E PUBBLICAZIONI - cena 50 PLN

    - Seat (fiat?) 133 Service Time Schedule - czasy napraw wydawca FIAT SUBDIRECCION DE ASISTENCIA TECNICA - cena 10 PLN lub gratis do dowolnej kupionej książki

    - Ford Granada 1977-1985 HAYNES Workskop Manual - cena 40 PLN

    - Ford Cortina MK 2 Haynes - cena 40 PLN

    - Jaguar & Daimler XJ6 & XJ, Sovereign HAYNES Workskop Manual - cena 40 PLN

    Mam też Shop manual, Specifications and features i HAYNES'a do fiata 127 MK1 ale wstepnie jest to zaklepane - dam znać jakby jednak było na sprzedaż.

    Ceny do negocjacji jesli weźmie sie wiecej niż jedną pozycję.

    Zdjęcia okładek i wybranych stron zawartości ksiażek wyslę na maila.

    kontakt: gg 7550149 tel 886-877-930

    Pozdrawiam




    Temat: Pytanie o średni roczny koszt utrzymania i trwałość XJ6
    "Na razie w grę wchodziłby jedynie używany XJ6 3.2 z roczników 94-96..." -> generalnie wszystkie R6 Jaguara palą dokładnie tyle samo (oprócz wersji z kompresorem), więcej zależy od stanu silnika niż od jego pojemności, pamiętaj że kupujesz 10 - 12 letnie auto... dlatego sugerowanie się katalogowymi wartościami nie ma większego sensu.

    "...zakładam że około 15 litrów w mieście powinno wystarczyć..." -> 15 litrów w mieście, no cóż to zależy od tego jak jeździsz... mimo wszystko nawet pod ostrym butem powyżej 22 litrów XJ6 wziąść nie powinien. Generalnie powinien łyknąć koło 12 (trasa) do około 15 (miasto) litrów przy umiarkowanie dynamicznej jeździe.

    "...średnie koszty eksploatacyjne związane z remontami, cyklicznymi przeglądami..." -> napewno te koszty będą nieco wyższe niż w przypadku bardziej popularnych u nas aut podobnej klasy niemieckich producentów, ale są znośne. Oczywiście wszystko jest kwestią tego gdzie chcesz serwisować Kota, w serwisie Jaguara napewno tanio nie będzie. Jednak Jag jest zbudowany jak każdy inny samochód i wszystko powinien zrobić kumaty, zaufany mechanik mający pojęcie o tym co robi - wtedy koszty są znacząco niższe - a części no cóż, tanie nie są - ale też można poszukać czegoś taniej;) A czasem nawet udaje się taniej i lepiej zarazem:)

    "Czy waszym zdaniem auto 10-12 letnie tego typu to jeszcze samochód do normalnej codziennej eksploatacji, czy raczej uważać go już za zabytek w którym posypać się może wszytko?" -> 10, 12 letni Jaguar to auto do codziennej jazdy i będzie się świetnie spisywał w tej roli o ile będziesz o niego dbał. Powiem więcej znam ludzi, którzy na codzień eksplatują auto 25, 30, czy 35 letnie i o ile odpowiednio się o nie dba to nie ma z nimi najmniejszych problemów:)

    "Czy przebieg 150-200 tyś km to już wykończenie samochodu i najwyższy czas na pozbycie się go, czy dopiero jego "wiek średni" nadający się do dalszego używania przez kilka lat?" -> przebieg 150 - 200 tysięcy w takim aucie jak Jag to nie przebieg... prawda jest taka, że nawet w Jagach sprzedający cofają liczniki - przy zakupie 10-12 letniego auta nie ma sensu sugerowanie się przebiegiem (napewno jest on cofnięty), a nawet jeżeli nie jest to równie dobrze można znaleźć dobite auto ze 100 tysięcznym przebiegiem, jak i żyletkę mającą nastukane 300, czy 350 tysięcy...

    Przed zakupem zwróc uwagę na to, czy auto jest bezwypadkowe (jeżeli jest powypadkowe, ale dobrze zrobione nawet nie powinieneś tego zauważyć). Chyba sensowniejszym posunięciem niż kupowanie auta po którym widać, że ma wypadkową przeszłość jest kupić rozbite auto (najlepiej delikatnie) i dobrze je zrobić...

    Osłuchaj silnik, powinien chodzić równo, praktycznie bez wibracji. Powinien chętnie wkręcać się na obroty - optymalnie by było zmierzyć kompresję na wszystkich z sześciu garków.

    Sprawdź poziom oleju i zwróc uwagę na jego odcień. Jeżeli silnik jest w dobrym stanie, a olej był systematycznie zmieniany (i właściciel nie lał jakichś wynalazków) to powinien być jasny, przejrzysty. Jeżeli taki nie będzie to zazwyczaj świadczy o tym, że olej nie był systematycznie zmieniany, albo że poprzedni właściciel auta po prostu oszczędzał na oleju (skoro oszczędzał na oleju to pewnie nie tylko na tym).

    Rzuć okiem na poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia powinna zmieniać biegi płynnie, a przy depnięciu gazu momentalnie powinna redukować biegi.

    Warto też wjechać na jakiś kanał zobaczyć, czy zawieszenie/magiel nie ma luzów. Czy nigdzie nie wychodzi korozja (w 10-12 letnim Jagu nie powinna).

    To chyba wszystko z takich podstawowych rzeczy na które powinieneś zwrócić uwagę... jak sobie coś przypomnę to dopiszę.



    Temat: jaguar do 15000zl - czy to realne?
    Kupić za tyle się da, tylko pytanie w jakim stanie. Ja mam coś około pół roku mój egzemplarz XJ6 x300 z 95 roku. Wydałem na niego tyle ile ty mniej więcej zamierzasz (po mocnym zbiciu ceny po wizycie na stacji diagnostycznej). Tyle tylko że jednak już włożyłem w niego sporo pieniędzy i włożę jeszcze z pewnością też niemało żeby był taki jak planuję.
    Na starcie musiałem kupić komplet opon zimowych, teraz letnich,wymienić amortyzatory, przednie światła (bo to był anglik, ale przełożona miał tylko kierownicę i pedały). Oczywiście wymieniałem też klocki hamulcowe a niedługo będzie wymiana tarcz.
    Czekają mnie też poprawki lakiernicze bo zaczyna nieładnie się rdza pokazywać na tylnych nadkolach.

    Jak ktoś na tym forum się trafnie już wypowiedział o kupowaniu Jaguara:
    Przygotuj trzy równe kupki pieniędzy:
    1) Na zakup samochodu.
    2) Na jego remont i serwisowanie.
    3) Na paliwo.

    Ogólnie wydaje mi się że powinieneś dobrze przemyśleć zakup bo to jednak kosztowna sprawa utrzymanie tego samochodu, a (nie obraź się) ale sądząc z twojego podejścia to nie cierpisz na "nadmiar" gotówki (przynajmniej na ten cel) . Jeśli jeździsz mało to głównym wydatkiem nie będzie raczej paliwo tylko systematyczne przeglądy, wymiany olejów itd.

    Części da się dostać jak wiesz u kogo szukać a tego bez problemu dowiesz się na tym forum, ale na wszelki wypadek popatrz sobie na przykład tu i zobacz na ceny http://jaguarcars.republika.pl/shop.htm

    Weź też pod uwagę że akurat krótkie przejażdżki po mieście to najbardziej męczący auto i najmniej ekonomiczny sposób użytkowania. Dla przykładu: odpalenie zimnego samochodu i przejazd do pracy do mojej żony (około 4km) zabiera w korku nawet około 1.5 do 2L benzyny (co daje około 50L/100km ! ), a silnik nabiera normalnej temperatury pracy dopiero pod koniec tej trasy. Ten samochód jest stworzony raczej do pędzenia autostradami z prędkościami powyżej 130km/h .

    Jeśli jednak jeszcze Cię nie przestraszyłem i dalej chcesz kupować to nie daj się namówić na samochód "do niewielkiego remontu" lub "lekko uderzony". Bo części do napraw powypadkowych mogą być bajońsko drogie i trudne do dostania.

    Kolejna uwaga sprawdź czy będziesz miał w twoim mieście gdzie go serwisować, bo już z własnego doświadczenia wiem że większych napraw nie zrobi Ci dobrze pierwszy lepszy warsztat ani kowal. Ja ostatnio miałem niewielki problem z elektryką rozrusznika i nikt w zwykłych warsztatach nie chce/nie umie się tego podjąć. Trzeba udać się do znawcy jaguarów a to problem i czasowy(wolnych terminów we Wrocławiu nie ma chyba do końca 2999 roku ) i ewidentnie większy wydatek.

    Ale jak się już zdecydujesz i kupisz to nigdy nie zamienisz go na inny "samochód"
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dsj4cup.htw.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.